Nekromanti Första/största tekniska prytteln från SF?

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,418
utomhus? [ännu mer massivt OT]

GÖR DET UTOMHUS!

... vilket råkar vara samma sak som Vitulv sa när han gick in på toaletten och hittade mig sprattlandes iväg från Storuggla på senaste forumsölandet...
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,586
Re: En fjärde fråga

Dessutom är jag egocentriker - det blir sämre för mig, och det är det viktiga.
Såna är ni, ni liberalister. Bryr er bara om er själva. Än sen om världen blir bättre, bara mänskligheten överlever. Hur egoistisk kan man egentligen bli? :gremgrin:

Jag tror att man kan kalla det en 'Gotcha!'... :gremgrin:
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Re: En fjärde fråga

"Hur egoistisk kan man egentligen bli?"

Vilket är poängen. Egoisten överlever. Vad är meningen med att vara altruistisk om man är död?
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,586
Re: utomhus? [ännu mer massivt OT]

GÖR DET UTOMHUS!

... vilket råkar vara samma sak som Vitulv sa när han gick in på toaletten och hittade mig sprattlandes iväg från Storuggla på senaste forumsölandet...
Jag blir mer och mer övertygad om att forumsölen bör undvikas...

Dessutom brände jag några tusenlappar på oplanerade hemelektroniksinköp idag. Hatar rea, kostar bara massor av pengar...
 

magoo

Hero
Joined
19 Oct 2002
Messages
1,117
Location
Umeå
Re: En fjärde fråga

Vilken trolig teknisk utveckling från SF tror du skulle förändra världen till det sämre?
AI. Åtminstone om människorna bakom Excel är inblandade. Äkta dumhet slår artificiell intelligens när som helst.

/Magoo som sett alltför många siffror omvandlas till datum idag för att vara glad.
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,586
Re: En fjärde fråga

AI. Åtminstone om människorna bakom Excel är inblandade.
Du menar att Excel är seriöst menat och inte bara ett dåligt skämt?!?!?! :gremshocked:
 

Balderk

Swashbuckler
Joined
27 Apr 2002
Messages
2,723
Location
Umeå
Re: Nej till Holodäck!

Än sen om vi dör ut, så länge som det var kul medan det varade?
Exact! Det är ju inte precis som att de framtida generationerna kommer att klaga då de inte existerar... Och varför ska VI bry oss om morgondagen som inte håller något för oss i sin famn?

/Balderk
 

seinet

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,834
Location
Göteborg
Re: Nej till Holodäck!

Och varför ska VI bry oss om morgondagen som inte håller något för oss i sin famn?
Kanske inte för dig, men om 20 år (då jag är 42 år) så kommer ju dagens nyfödda tjejer vara 20 år, lagom till min 40-årskris :gremtongue:

/Seinet Wintermute
 
Top