Nekromanti Förslag: Sälj utgångna böcker som PDF

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,609
Location
Rissne
Necross said:
Allt verkar så svårt vad det gäller att få ut gammalt material. Man undrar ju hur mycket resurser TSR (eller om det var WotC?) plöjde ned för att göra ocr:de pdf:er av typ allt AD&D-material.
Vem vet, de kanske gjorde som Riotminds och bara tog en schysst torrent och satte dit sina egna watermarks eller så =)
 

Necross

Swashbuckler
Joined
25 Aug 2005
Messages
1,865
krank said:
Vem vet, de kanske gjorde som Riotminds och bara tog en schysst torrent och satte dit sina egna watermarks eller så =)
Nje, de gjorde ju inte det. Ni som har dem vet hur prydliga de är, inget hafsverk.
 

Carl Johan Ström

Swordsman
Joined
19 May 2000
Messages
441
Location
Göteborg
Marco Behrmann said:
Arfert said:
Har ingen aning om vad Eons gamla böcker är gjorde med, men troligen Quark Xpress om de är från 90-talet och Indesign från typ 2002 och framåt. Och så ska ju filerna och allt annat (inscannade bilder, typsnitt etc) finnas också. På lagringsmedia om funkar med en ny dator. Ofta finns de ju gamla jobb på disketter, Syquest-skivor, DAT-band, SCSI-hårddiskar och annat antikt.
Stämmer bra det - Quark + Syquest/JAZ-skivor. Men jag tror att allt finns kvar i arkiven, vi kastade aldrig något.
Jodå, det finns säkert på Neogames. Om inte så har jag alla böcker som PDF:er på min hårddisk (export från XPress, inte scannat). Rysligt praktiskt, speciellt på ett modernt operativsystem som indexerar allt :)

(Naturligtvis kan jag inte sprida dessa.)

Mvh
Carl Johan Ström
 

Phelan

Hero
Joined
21 May 2002
Messages
1,398
Location
Umeå
Såklart inte.

Men, om Kim inte har dem i pdf:er kanske tillhandahålla till nuvarande ägare så får han lägga upp dem? Hemsidan har väldigt länge sagt att pdf:er av Eon III kommer "snart".

/ Phelan
 

Björn Wärmedal

Björning Wheel
Joined
29 Dec 2007
Messages
3,556
Location
Umeå
Carl Johan Ström said:
Absolut. Det är ju inga problem. Fast det är ju helt och hållet upp till Kim.

/CJ
Poke poke. Tänkte bara höra om Kim vet om den här möjligheten än och om det är något som övervägts. Om man kastar lite pengar på Neogames, kan man få det att hända då? Jag har inga problem med no-art-pdf:er heller, om det skulle råda tveksamheter kring illustrationslicenser :gremsmile:
 

Terroristen

Veteran
Joined
24 Sep 2013
Messages
1
Location
Jönköping
Björn Wärmedal said:
Carl Johan Ström said:
Absolut. Det är ju inga problem. Fast det är ju helt och hållet upp till Kim.

/CJ
Poke poke. Tänkte bara höra om Kim vet om den här möjligheten än och om det är något som övervägts. Om man kastar lite pengar på Neogames, kan man få det att hända då? Jag har inga problem med no-art-pdf:er heller, om det skulle råda tveksamheter kring illustrationslicenser :gremsmile:
Antingen att sälja CJS's PDF'er då de låter som dom är i fullgott skick.
Billigast, smidigast, och borde helt klart ett enkelt sätt att faktiskt tjäna lite pengar.
Speciellt nu i samband med att EON IV borde dyka upp?
Dessutom hade det varit väldigt snällt mot oss eon-spelare här ute :gremwink:

Eller varför inte starta en kickstarter-kampanj?
Då får man ju in pengar så man har råd att ta sig tid att på ett bra sätt göra om de gamla produktionsfilerna m.m. av böckerna till PDF'er.
Samtidigt som man skulle få sålt många i samma veva.
Eller kick-starta EON IV och ha PDF'er som stretchgoals och/eller pledgelevel.

Vilket som =)
Men helst förslag nr:1 ^^
 
Top