Tja, jag tycker att inte om all denna anonymitet som finns på internet och diverse forum (LÄS Reddit) där man vräker ur sig all form av otrevligheter mot andra användare och sedan gömmer sig bakom någon anonym alias. Jag vill vara mig själv på gott och ont. Så jag heter Torbern Klason. Vi får tacka min mamma som döpte mig efter Farfar som fick sitt namn av sin pappa Kemiprofessorn
Peter Klason. Den gode Peter döpte sina barn efter kända svenska kemister (just
Torbern Bergman, inspirerade farfarsfar till att döpa farfar till Torbern). Detta namn
gick en stilla död till mötes fram tills mamma envisades med att just jag skulle heta Torbern. Under flera år önskade jag att jag hette något mer alldagligt men med tiden har jag försonat mig med mitt namn och använder det numera det med glädje.
Jag minns inte vad mina första rollpersoner hette. Den första var en jätte, nästa en mänsklig tjuv, sedan en dvärg köpman för att sedan landa i Lars Normandie (vi läste om D-dagen och landstigningen i Normadie inspirerade mitt namn). Det var en mänsklig Krigare som var duktig på Bredsvärd, sköld och lätt armborst. STY 12, FYS/STO 15, SMI 13, INT 10, PSY 9 KAR 9 (rullat 3T6 down the line). Han hängde med från 1986-1992 där han dog i Oraklets fyra ögon i vad som skulle bli TPK (total party kill). Min andra favorit var en Sharg, Conar Scrofa, som var en nomad. Enda karaktären som aldrig avled. SL misslyckades med hans död. Just Scrofa är latin för sugga (gris) och hans stora hobby var att föda upp grisar. Tanken var att han skulle sluta äventyra och slå sig ned och bli bonde. Men vi fick inte riktigt ihop allt guld vi behövde.
Den person som jag tyckte var roligast att spela var en pirat-anka som dog kort efter han fått 30 HP genom att ta livet av en drake....där SL motvilligt gav oss dessa HP. Min tvillingbror (dvärg) var med men SL lät en sten falla från taket i huvudet på honom och så dog han. Min karaktär dog väl inom 2 veckor efter denna händelse. Men alla som var med och slog draken tog SL död på inom någon månad.
SL mös över att ordningen var återställd...