Presentation Förklara ditt användarnamn

verlandes.

rollspelskollektivet
(Edit: Varför namnet folketsfiende? 1: Henrik Ibsens fina pjäs En folkefiende. 2: Den tunga hiphopgruppen Public Enemy.)
Tycker ni har så fiffiga användarnamn här på forumet - vad är deras ursprung?

Mitt namn är en (med knapp nöd fungerande) ordlek från när jag pluggade franska på Lunds universitet:

Vers l'Andes ("till Anderna") -> Verslandes -> verlandes.

Från mitt efternamn Thilander, dårå. En sann fransktalande hade ju påpekat att "alandes" (à l'Andes) hade funkat bättre, men jag tyckte av någon anledning bättre om ljudbilden i "verlandes".

Well... Det är mitt namn? :gremcool:

Mitt första nick var Sleepwalk som jag använde då jag skrev rollspelsmaterial på 90-talet. Det kom från marvelhjälten Sleepwalker som jag inte visste något om, men tyckte det lät coolt. Under en tid i början av 2000-talet bytte jag till Vemendrach som var en spelledarperson som existerade i Det solunska ödet som jag skrev. Då jag senare lämnade DoD bakom mig runt 2005 och framåt blev det istället Nate Traveller, som var en spelledarperson i Bortom. Så ja, jag är ytterst fantasilös i mina nicknames.

Har för mig att zonk är en exempel-RP i en Sinkadus-artikel om sk detaljerade grundegenskaper. l sann tidig internet-stil har jag alltid skrivit det med enbart små bokstäver, dvs utan inledande versal. I princip alla andra som skriver mitt nick lägger till inledande versal.. :gremcrazy:

Mitt användarnamn är helt enkelt mitt förnamn så det är ju inte så intressant. Min custom title (texten under namnet), "xenomorf mystiker", kommer från Stjärnornas krig rollspelet där det var arketypen för Yoda-liknande rollpersoner. Min location, "Demokratiska Republiken Latveria", var en kampanjidé jag hade för superhjälterollspel.

När jag upptäckte internetfenoment "forum" var jag i min forskning insnöad på den radikala grenen av den svenska skarpskytterörelsen, så jag blev Skarpskytten. Det är väl också tänkt som lite självironisk, då jag är en usel skytt på riktigt och inte alltid är så vass i forumsammanhang heller.

"Ödestyngd världvandrare" är en protest mot livets trivialiteter.

Krothering är en viktigt ort i The Worm Ouroboros, som jag läste härförleden.

Mitt nick är en bastardisering av mitt eget namn, Erik som då är Airikr på fornnordiska. Sen slänger man in lite i och r så går man från Airikr -> Arrikir

Jag minns inte min första rollfigur. Men jag var 10 år ...
Min var nog i ärlighetens namn inte min första. Men kanske den tredje? Men jag och min kompis körde något slags troupe play den sommaren och roterade runt på 5-6 RP. Så Bifur var oavsett den första som räknades.

Min var nog i ärlighetens namn inte min första. Men kanske den tredje? Men jag och min kompis körde något slags troupe play den sommaren och roterade runt på 5-6 RP. Så Bifur var oavsett den första som räknades.
Vi körde nog inte troupe play, men vi gjorde typ nya rollfigurer var och vartannat spelmöte.

Back