Nekromanti Förintelsen II - the second helping

Hyperion

Veteran
Joined
12 Feb 2001
Messages
149
Location
Solna, Stockholm
Är det någon som har koll på om vi rollspelare fortfarande är ett lika förföljt och bespottat släkte som för ett antal år sedan. Vad tycker tex Livets ord om att rollspel används allt mer som terapi (på tal om tidigare diskussion?). Den som läst deras gamla hederliga tidsskrift Magazinet vet hur mycket de brukade svartmåla rollspel och stämpla det som citat "än värre än den sataniska hårdrocken" samt skylla allsköns elände på oss (självmord, styckmord,lönnmord och allt vad det nu var).

Jag väntar fortfarande på att Livets Ord, Säpo eller varför inte Scientologerna ska stå utanför min dörr en tidig morgon. (Jehovas Vittnen står där så ofta så dem tar jag inte notis om längre...)

Är debatten spårlöst försvunnen? Förs den någonstans i skymundan? Vem skall man passa sig för nu? Vem vann egentligen?
Videovåldet kanske...

På tal om det kom jag precis på en anekdot till som jag missade förut. Jag var inte med själv, men mina gamla spelkompisar spelade sent nån kväll med öppet fönster och det gick tydligen ganska livat till (läs: jag ska döda dig din jävel! *strypa* *gurgla* *kvinnoskrik* osv) vilket resulterade att en piket parkerade hastigt och lustigt utanför samt ett antal stingsliga poliser rusade in i tron att det var misshandel och mord på gång :gremwink:.
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,416
Har du inte hört att man ska slänga skit på de som inte är skyldiga (kom på det precis så det är inte så konstigt ifall du inte har hört det).

Yassilus den store
--
Ei Saa Peittää
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,416
*haha*

Trevligt att höra att vi har samma motto också.

Inte bara våran blodtörst. *fniss*

Yassilus den store
--
Ei Saa Peittää
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,416
Förlåt

Okej då, mitt hår börjar bli blodigt och jag känner för att äta på...tangentbordet...ahhh...knak...mums...smakar som kyckling...

Yassilus den store
--
Ei Saa Peittää
 

Hyperion

Veteran
Joined
12 Feb 2001
Messages
149
Location
Solna, Stockholm
Re: Förlåt

Kyckling, tvi vale. Kött skall vara mustigt och rött, som människa eller kanske flodhäst. Jag prövar min laptop...
*tugg*, gagh.. IBM.. *gagh* *stön* <frenzy> *crunch* RAAAAAAAAAAH! *krkshch* *crunch* *crunch* *gooouump* AAAH! *burp*...

svrt tt skrv mr nr tngntr skns... mn vfn! ... smkr fn sm kcklng hr cks! rrk!
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,416
Fråga

Hur kommer det sig att alla våra diskussioner slutar så här???

Yassilus den store
--
Ei Saa Peittää
 

Hyperion

Veteran
Joined
12 Feb 2001
Messages
149
Location
Solna, Stockholm
Svar

Ööhhh, det måste vara ditt fel. Du lockar mig i fördärvet (och frenzy) ;)
Nja, skämt åsido... Har ingen aning.. Vi är lika töntcrazy bägge två? ;)
 

hatten

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,087
Location
Luleå
tja JAG brukar sälla eller aldrig få problem med religiösa dårar som knackar på min dörr eller slänger in reklam religiös reklam.. Inte sen jag började fredligt disktuera Teologi och genom verbalt disktion motbevisa alla synvinklar de har och försöka övertala dom att ALL ORGANISERAD religion leder för eller senare till FANATIKER och fanatiker ÄR genom DERAS EGEN definiering ONDA varelser..
SÅ den enda religion som DE kan med gott samvete tillhöra ÄR Ateism och bara Oorganiserad Ateism..
*ler* + mina på pekande OM dom försöker övertala MIG att gå med i deras TRO så kommer JAG hälsa på I DERAS Kyrka och försöka under en högmästa övertala DOM att gå med i MIN tro på Ateism.. *ler*
/images/icons/cool.gif Aaaa kunskap om bibeln och andra religioner är SÅ skoj *ler* och mycket av MIN kunskap kommer av efterforsningar jag har gjort som SL i försök att bättre förstå kultur samhällen och antika teknologier.....

Fänrik Matsson till mig: 409 Carlsson var inte dum då blir du officer...
 

Hyperion

Veteran
Joined
12 Feb 2001
Messages
149
Location
Solna, Stockholm
Hehehe. Helt rätt. För många år sedan brukade jag också terrorisera stackarna på dylikt sätt. Funkade bra ibland, men inte alltid. Kom på att jag inte orkade med det när jag kan ha roligare med annat, så numera när de stör mig säger jag bara att jag är Zen-buddist och det är inte direkt vanligt samt att de aldrig vet nåt om det. Funkat bra hittills :gremwink:. Men är man på krigshumör så, hehe.
Kanske är mer agnostiskt lagd än ateistiskt. Ateismen har en tendens att vara rätt aggressiv ;)
 

hatten

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,087
Location
Luleå
Ren Ateist är jag inte.
MEN vad jag tror på är
1 Någon kan och nästan bör finnas.. VAD vet jag inte och bryr mig inte heller om...
2 Organiserad tro guds eller Ateism leder till fanatiker.. JAG tänker inte organisera MIN tro till något..
3 Behandla andra som JAG vill bli behandlad.. Behandlar andra MIG bra försöker jag betala till baka det med dubbel vänlighet.. ( försöker inte lyckas ) Behandlar andra MIG dåligt försöker jag betala tillbaka den ovänligheter med dubbel ovänlighet och sedan ge dom ett alternativ VÄNNER eller OVÄNNER de får välja..
4 OM någon ringer PÅ MIN dörr och vill prata Teologi SÅ ÄR DE I MITT HEM och JAG PREDIKAR MIN TRO.. *Ler* fritt byte.. Okej ÄR det söta tjejer som kommer SÅ brukar jag förklara att det är bäst att dom går.. ( jag ogillar att se söta tjejer bli förolämpad och alla fantiker blir förolämpad när jag säger det jag anser om deras tro.. *Ler* )


Och om ni undrar SÅ har jag faktist en plan OM det någon sin kommer en inbrotstjuv till mitt hem och JAG lyckas avbeväpna honom så vet JAG vad jag kommer att göra mot tjuven *ler* RÅNA RÅNA.. hehehe.. Sen kanske ringa polisen.. *Ler* Poetisk rättvisa..


Fänrik Matsson till mig: 409 Carlsson var inte dum då blir du officer...
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,416
Själv håller jag mig till min egna lilla tro, eogism...

Yassilus den store
--
Ei Saa Peittää
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,416
Re: Svar

Jag har inga problem (slår mig spasmiskt mot bröstet och försöker bita mig i örat).

Du har nog rätt vi får ta och skärpa oss.

Yassilus den store
--
Ei Saa Peittää
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,465
Location
Helsingborg
Jag brukar ha den generella uppfattningen att äldre tror att man blir ett psykfall efter ha spelat för mycket rollspel. Yngre tycker att man är nördig eller konstig som tror att det verkligen <EM>finns</EM> drakar och vampyrer.

[<B>Mina argument under rollspelskrisen</B>, kan hoppas över]
Allt nytt som riktar sig mot ungdomar har alltid setts med ont öga. Filmer ansågs underkuva moralen, TV göra de lata, datorspel våldsamma. Skateboarden t.o.m. förbjöds i Norge.
Var det inte Umeå kyrka som gjorde en undersökning om rollspelare när det var som värst? De kom i.a.f. fram till att en rollspelare hade ett snitt på 4.0 i betyg (osöker på exakta siffran), de har t.o.m. gjort ett eget rollspel. En mamma till en rollspelare blev överraskad när sonen kom hem med en 5:a i betyg i engelska. Anledningen var för att han läst rollspelsböcker på engelska.

[<B>Mina religiösa åsikter</B>, kan hoppas över]
Enligt mig är Bibeln bara en felaktig förklaring till hur världen skapades och innehåller lite lagar för människor som nu kan tas bort då vi har lagar påkomna utav samhället.
Jag har inget emot religioner utan respekterar dem för att de ger hopp till människor men jag kan aldrig vara troende för att så mycket grymt har gjorts i religioners namn genom tiderna. Korståg och striderna nere vid Gasa-banken för att ta några exempel.

/[color:green]Han</font color=green> som inte tror utan <EM>vet</EM> att han har en hustomte runt sin husknut /images/icons/smile.gif
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,465
Location
Helsingborg
Egoism [OT]

"<EM>Själv håller jag mig till min egna lilla tro, eogism...</EM>"
Själv brukar jag se att vissa människor har en "egocentrisk" livssyn, alltså att de själv står i centrum av hela världen. Exempel:
"Jo, men alla slutade kolla på Ally McBeal nu när det kom reklam, för det gjorde jag".
"Jag kör med skärmupplösningen 1024×648 så då gör de flesta det också".

Har egentligen inget alls med religion att göra, vet inte ens <EM>varför</EM> jag skrev detta men det står faktiskt [OT] i rubriken.

/[color:green]Han</font color=green> som fick egocentrisk ifrån heliocentrisk (solen är universums mittpunkt) men som annars kom på ordet helt själv utan hjälp från vare sig sin mamma eller kompisar
 

Hasse

Hero
Joined
13 Jan 2001
Messages
1,684
Location
Göteborg
"Enligt mig är Bibeln bara en felaktig förklaring till hur världen skapades och innehåller lite lagar för människor som nu kan tas bort då vi har lagar påkomna utav samhället."

Där vill jag nog påstå annat. Våra lagar grundar sig faktiskt på vårat kristna kultur arv, det är fortfarande olagligt datt döda och stjäla, dvs de är inte påkommna av samhället. att vi har fler lagar nu än budorden beror på, så som jag ser det, att sammhället har utvecklats och att nya makthavare har skrivit nya lagar för att behålla sin makt. Så skulle vi ta bort de lagarna som grundar sig på bibeln så skulle vi ta bort fundamentalt viktiga grunder i vår nutida lagbok.

Det är idag i Sverige tillåtet att tillhöra vilken religion man vill, men tror man på något annat än gud och kristus så blir folk än idag misstänksamma spec. om vederbörande är muslim.

"Jag har inget emot religioner utan respekterar dem för att de ger hopp till människor men jag kan aldrig vara troende för att så mycket grymt har gjorts i religioners namn genom tiderna. Korståg och striderna nere vid Gasa-banken för att ta några exempel."

Där håller jag med dig och vill bara nämna ytterligare en grymhet i guds namn, häxjakten under medeltiden.

Hasse

So you think you can tell heaven from hell, blue skies from pain.
Pink Floyd
 

NecTech

Swordsman
Joined
17 May 2000
Messages
647
Location
Norpan
Hehehehe...Var med om en liknande grej.....

Vi hade spelat NeoTech en kväll.....Det var ett jävla liv till och från.....Min trevliga granne (som var en litet tant) trodde vi slog ihjäl varandra på riktigt.....

Dagen efter fick jag ett samtal från min hyresvärd......Som frågade vad det är för våldsamheter som jag sysslar med igentligen......

Jaja....Det är inte lätt att vara Rollspelare...

Mvh
Necrotech
<A HREF="http://www.endarker.net" target="_new">http://www.endarker.net</A>
 
Top