Nekromanti För Gammal?!?

Yllle

Warrior
Joined
18 May 2000
Messages
210
Location
Någonstans i västerbotten
Jaja, ungdomen idag säger jag bara!
Det klart det finns plats för veteraner! Jag tror att dom flesta i min ålder och en bit upp har respekt för det "gamla gardet". Många föreningar blir nog bara stlota över att ha medlemmar på 25+.

/Mvh
Björn, som tillhör Ungdomen idag.
 

Red Dust

Veteran
Joined
18 May 2000
Messages
129
Location
Gotland/ Lund.
För Gammal men vägrar att ge upp!!

Även vi har funderat kring detta "dilemma". Hela vår grupp består av 7 personer som har spelat tillsammans (med få undantag) sedan 1985, och vi ligger runt de 30 allihopa. Det är klart vi har större problem med att få luckor i våra agendor för vår hobby, och i och med att några studerar på andra orter så är det mest sommar- och vinterloven som vi egentligen spelar. Det är ju sånt man får ta tycker jag, förr när man var ung var det spel varenda helg och det styrde mycket av ens fritid, men numera får man vara glad för en gång i månaden. Däremot ges det mer tid att smälta senaste spelmötet och man har längre tid på sig att förbereda eventuella äventyr. När tiden väl är inne då alla kan ha tid har man oftast kretat ihop en hyfsad bunt äventyr. Det känns som om man har mer att se fram emot på "äldre dar".

Så vitt jag vet har ingen av oss brytt sig om att gå på ett konvent för att träffa likasinnade, det är trots allt bara en hobby och jag tycker personligen att många saker är roligare än att frossa i rollspel...

Det var nog det mesta som jag ville säga:

Red Dust.
 

Red Dust

Veteran
Joined
18 May 2000
Messages
129
Location
Gotland/ Lund.
Felstavat.

Hrmm... Ville bara påpeka att det heter Herren Sebaot och ingenting annat!!

Red Dust. (Icke troende, men ändå).
 

Mr spelledare

Veteran
Joined
15 Jun 2000
Messages
82
Location
Ängelholm
Man blir aldrig för gammal för det man tycker om. Visst kan det bli svårt när man kanske har egne barn, är gift osv. Tiden räcker kanske inte till. Men man blir aldrig för gammal.

MVH "Gud"
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Det är ju klart. Familj och sådant är ju het klart bättre. Så det säger jag inte imot.

[color:purple]Jag kom !
Jag såg !
Jag spelar som F** !</font color=purple>
[color:white]// Johan K</font color=white>
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Re: Lavia?

Vad är viktigast, stavningen eller om medelandet går fram ??

[color:purple]Jag kom !
Jag såg !
Jag spelar som F** !</font color=purple>
[color:white]// Johan K</font color=white>
 

Emil

Hero
Joined
20 May 2000
Messages
1,321
Location
Malmö, Sweden
Re: Bytte rubrik [OT]

Nepp. Bytte rubrik bara.

Varför klickade du då för att det skulle stå att du uppdaterat inlägget?

/Emil
 

Eva Florén

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
2,107
Location
Smara - Stockholms län (7,5 km Edsbro, 20 km Knutb
Re: Bokning - våran lösning

Jo... vi bokar också. Det vill säga vi tre är inte så svårt att få ihop. Två är ju sammanboende gifta och den tredje är polarn. *ler* Det ger sig ganska lätt att då säga att vi spelar var fjortonde dag.... *storflin* Men hur löser man det om man är fler... vi lyckades inte speciellt bra i den tidigare spelgruppen och alla vi försökt lura in har liasom antingen haft andra spelgrupper eller annat att göra...

Lady Silver Wolf
 

Riddaren

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,944
Location
Vintergatan, Universum
Re: Vi har lyckats

Vi har ännu lyckats, och våran grupp är 8 personer. Dock har några någon gång inte kunnat vara med, men då har SL skött dessa RP, men låtit dem bara följa med och vi andra fått tänka, blivit ungefär varannan, vartredje vecka, fast nu är det ett litet uppehåll, pga semestertider.

Riddaren
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Re:I Själ och hjärta

Det håller en inte bara ung.
Tänk vilken fantasi och orförråd som man utvecklar. Det är ju inte helt fel./images/icons/smile.gif

[color:purple]Jag kom !
Jag såg !
Jag spelar som F** !</font color=purple>
[color:white]// Johan K</font color=white>
 

Sir Foilan

Hero
Joined
18 May 2000
Messages
805
Location
Södertälje
"Jag kan verkligen se det framför mig.... Jag och tre, fyra av mina elever stannar kvar efter svensklektionen och spelar Kult"

Tänk om man hande en sån svenskalärare, va kul det skulle ha blitt. /images/icons/smile.gif

/Sir "siffe" Foilan - Varför hatade alla svenskläraret mig?

PS. Full o gla' kexchoklad

"A dark seed of evil is grown"
 

Palpatine

Veteran
Joined
25 Jun 2000
Messages
65
Location
Olofström, Olofströms kommun, Blekinge, Sverige.
Har ju inte för avsikt att göra det heller. Fyller snart 27 och håller just nu att sammanställa en ny grupp för att köra CoC. Är det någon nere i Blekinge som är intresserad kan ni ju höra av er. :)


Palpatine - "It is unavoidable. It is your destiny. You, like your father, are now mine."
 

Illern

koppariller
Joined
22 May 2000
Messages
2,064
Location
Linköping
Jag hatar att känna mig gammal (massvis folk omkring går och skaffar barn, gifter sig m. m.) men jag känner igen känslan. Vi slipper en del av de där problemen genom att rollspelandet är hyfsat högt prioriterat bland hobbies bland de inblandade, med andra ord flyttar vi på sådant som går att flytta på för att kunna spela.
Inblandade flickvänner har vi väl haft tur med då en av dem är med och spelar i samma grupp och en verkar vara rätt förstående inför att hennes pojkvän försvinner iväg en kväll i veckan.
Beträffande det där med vem saker och ting är konstruerat för så har vi 'löst det' (hoppas att mina spelare håller med mig här) genom att jag slutligen (med mycket svett och tårar men faktiskt inget blod) konstruerade ett eget spelsystem och spelvärld (med en del feedback från spelarna). Det tar ju dock sin tid att göra det men nu när det finns ett användbart resultat av ansträngningarna får vi ju utdelning (åtminstone jag).

Jag tycker definitivt att det finns plats för 'gamla stötar' i hobbyn, om inte annat så ju fler äldre som spelar destu mindre 'barnstämpel' blir det förhoppningsvis på rollspelandet.

/Illern, som fyller 27 i sommar.

<A HREF="http://www.surf.to/ferret" target="_new">http://www.surf.to/ferret</A> arindel@passagen.se
 
Top