Re: Missat poängen ?
"Först vill vi säga att vi inte anser spela "vuxnare" ( inget vi påstår i vårt första inlägg heller )"
Inte? Hur var det med den enda rad jag citerade? Eller missuppfattade jag er totalt?
"Det andra är att när man blir äldre får man ett annat perspektiv på saker och ting, ett annat sätt att analysera, få erfarenhet och tolka skeenden. Det händer i de flestas liv."
Jopp, det har hänt mig också. Flertalet gånger, till och med. Ett tag hade jag till och med en illusion om att rollspel spelade någon roll.
Men poängen jag vill komma fram till är inte att man ska rollspela pubertalt. Inte heller är min poäng att marknaden styr så att ni halvgamla gökar inte har något annat val att spela det som finns eller hitta på något eget.
Min poäng är att det ni söker efter redan finns ute på marknaden, om man bara tittar förbi de spel som uppenbart är riktad till en åldersgrupp som är yngre än vad ni är. Eon och Neotech
är riktade till folk under 20. Likaså DoD. Men titta förbi de där spelen med sina hyllmeter moduler så hittar ni en kasse trevliga, generationslösa (eller till och med "vuxna") rollspel. Jag nämnde ett förut.
"De flesta konventsäventyren berör vår eftertraktade genre mycket bättre än de konventionella rollspelsföretagens äventyr."
Dåså! Vad väntar ni på? Det finns mångdubbelt fler konventsäventyr i det här landet än vad det finns köpeäventyr. Ladda hem och spela er blå!
För övrigt kan jag ju också nämna att konventsäventyr i nio fall av tio lämnar mig totalt oengagerad nu för tiden, och inte heller jag är ensam om den åsikten.
"Krille vi har inte riktat ohövlig kritik mot dig, varför riktar du då det mot oss ?"
Att jag kallar ert inlägg för "existensialistisk dynga"? Ursäkta mig i så fall, men jag menar det. Att sitta och klaga på att marknaden inte tillgodoser "oss som är äldre" och vill ha mer djup i äventyr och spel tycker jag
är existensialistisk dynga.
Ett rollspel är som en bokhylla från IKEA. Det har vare sig mening eller innehåll förrän man själv fyller den. Det är inte IKEAs uppgift eller ens intention att fylla bokhyllan. Den uppgiften ligger hos köparen.
- Krille
<A HREF="
http://www.foxtail.nu" target="_new">
http://www.foxtail.nu</A>