Nekromanti Förändringar i forum

Gardener

Champion
Joined
7 Feb 2000
Messages
8,445
Location
Södermalm
Vi har gjort några förändringar i forumen som en uppföljning till den omröstning vi hade om öppnande av nya forum.

Först och främst har vi öppnat ett Allmänt spelforum där man kan diskutera alla andra typer av hobbyspel förutom rollspel.

SF- och Fantasy-kulturforumet har fått en något ändrad inriktning för att bättre stämma överrens med vad folk vill diskutera där. Det går alltså bra att diskutera alla typer av inspirationskällor för rollspel.

Kontaktannonsforumet har också fått lite förtydligande i beskrivningen om att det är helt OK att meddela om spelträffar och liknande som man vill ha folk till. Detta är dock bara ett första steg och vi jobbar på att utveckla denna bit ytterligare.
 

Hasse

Hero
Joined
13 Jan 2001
Messages
1,684
Location
Göteborg
Får tacka igen.

"Vi har gjort några förändringar i forumen som en uppföljning till den omröstning vi hade om öppnande av nya forum."

Och dessa förändringar gör ett redan mycket bra foum ännu bättre! :gremsmile: Som sagt, man tackar många gånger om.
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
"SF- och Fantasy-kulturforumet har fått en något ändrad inriktning för att bättre stämma överrens med vad folk vill diskutera där. Det går alltså bra att diskutera alla typer av inspirationskällor för rollspel."

Även om rollspelarkultur antagligen är ett mer korrekt namn så tycker jag nog att det tidigare namnet lät bättre. Om man nu ska ändra namnet hade det inte då låtit bättre om man döpt det til rollspelskultur istället?
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
Möjligt fel?

När jag går in på Spelforumet så är inte ny trådar eller inlägg rödmarkerade. Går jag däremot in på en specifik tråd så är nya inlägg på den tråden rödmarkerade. Vad beror det på?
(med rödmarkerade menar jag att den lilla mappen brukar vara röd när det gäller nya inlägg och trådar)
 

Quan'talis

Swashbuckler
Joined
14 Jun 2001
Messages
2,235
Location
Utlandet
Hurra!

Om kulturforumet:

För alla er som vill diskutera kultur, såsom litteratur och film, som kan användas som inspiration till rollspel.

Med tanke på att det är vad forumet använts till sedan första inlägget (nåja, andra då) så är det säkert på sin plats med en ändring. Inte för att vi brydde oss om att följa forumsbeskrivningen förr heller, men nu behöver vi inte känna oss så skyldiga :gremwink:

Om allmänna spelforumet:

Ett nytt forum, så spännande (första som öppnat så länge jag varit här). Nu får vi ju chansen att följa med från början och se hur det hela utvecklar sig... kanske "allmänt spelforum"-bevakning rent av börjar konkurrera med forumspotting om ställningen som forumets nationalsport.

-JPS- tackar och tar emot
 

seinet

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,834
Location
Göteborg
Nej, allmäns SPELforum. Du kan inte diskutera hurvida Tina Nordströms mat är för fet eller inte i det forumet? (Och om någon gör ett rollspel som heter "M.A.T." och baserar sig på programmet så passar det i rollspelsforumet).

/Seinet Wintermute
 

Gardener

Champion
Joined
7 Feb 2000
Messages
8,445
Location
Södermalm
Re: Möjligt fel?

Antagligen beror det på en bugg. =]

Om du loggar ut en gång så ordnar det upp sig tror jag.
 

Netfeed

Swashbuckler
Joined
21 Apr 2001
Messages
2,273
Location
Göteborg
Re: Hurra!

jag skulle personlige tyckte bäst om ifall kulturforumet inte bytt namn för det är den största anledningen för att behålla mig här då jag inte spelar så mkt rollspel men håller på med dessto mer med tabletop och läser en massa, som jag tycker borde få finnas med där

väntar på spänning efter tabletop forumet
 

Skuggvarg

Hero
Joined
22 Aug 2001
Messages
1,346
Location
Västerås
Re: Tusan.

Försöker du lura Netfeed, Arvidos? Spelforumet fanns ju redan när Gardener skrev sitt inlägg...

/Skuggvarg
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
Antagligen bugg

Du hade nog rätt för nu funkar allting som det ska igen.
 

Quan'talis

Swashbuckler
Joined
14 Jun 2001
Messages
2,235
Location
Utlandet
Re: Hurra!

Jo, men om du spelat rollspel någon gång, funderat på att spela rollspel, eller åtminstone känner till att et finns rollspel så är du en rollspelare. Och då är all kultur du sysslar med automatiskt rollspelarkultur :gremwink:

Nåja, det spelar mindre roll för mig vad forumet heter, det viktiga är vad som diskuteras där. Som jag ser det har de intressantaste diskussionerna där inte direkt varit rollspelsrelaterade, utan oftast handlat om sf eller fantasy lite mer allmänt, så på det sättet kanske det gamla namnet var mer lämpligt, men å andra sidan är ju hela www.rollspel.nu en rollspelssida, så därför är det helt i sin ordning att redan forumets namn visar vilket slags kultur som bör diskuteras där.

Skillnaden är väl att det som förr stod i forumsbeskrivningen, d.v.s. "...med anknytning till rollspel" eller något i den stilen, nu finns i forumets namn.

-JPS- uppfattade det som att kulturforumet breddades en aning snarare än att det skulle ha blivit smalare
 

Kitzune

Swashbuckler
Joined
4 Dec 2000
Messages
1,808
Location
Karlstad.
Re: Skuggvarg lycklig!

Ursäkta att jag tjatat så mycket, Gardener.

*drar fram batongen och polisbrickan*

Aha, medborgare. Du erkänner brott. Ett mycket allvarligt
brott. Uppvigling kallar vi det häromkring när vanliga
medborgare som du själv trackaserar högadeln. Ditt straff bli
att skicka ölpengar till Gardener och tjänstgörande
vaktpersonal (mig).

Tackar så mycket, och gör inte om det :gremcool:

/Alexander Gyhlesten
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,582
Re: Hurra!

Som jag ser det har de intressantaste diskussionerna där inte direkt varit rollspelsrelaterade, utan oftast handlat om sf eller fantasy lite mer allmänt,
Och det låter väl på det hela taget rätt så vettigt om man letar efter inspiration till nyskapande rollspel?

Man vill ju inte göra samma sak som alla andra redan gjort, så lite avståndstagande från traditionella rollspel är bara bra.

Det är nog också så att nyskapande böcker/filmer/serier som exempelvis Neverwhere kommer att dyka upp i influenser i rollspel så småningom. Hade SF-spelen sett ut som de gör om inte Alien funnits? OT blir (inom rimliga gränser) bara ett sätt att utforska nya territorier.
 
Top