Nekromanti Förändringar i forum

Quan'talis

Swashbuckler
Joined
14 Jun 2001
Messages
2,235
Location
Utlandet
Dessutom

Dessutom är det ju ingenting som säger att man får mest inspiration till sf- eller fantasyrollspel genom att läsa/se på sf eller fantasy. Snarare är det rätt svårt att "låna" från böcker/filmer i genren (kanske delvis för att risken är så stor att spelarna också läst boken/sett filmen).

Förr, då det uttryckligen stod att det skulle vara sf/fantasy, fanns det ju till och med en risk att folk lät bli att tipsa om en bra film eller diskutera en intressant bok bara för att den inte var fantasy eller sf. Och om någon ändå tog mod till sig och gjorde det fanns det alltid en risk att hela diskussionen kom att handla om huruvida man får diskutera sånt på det här forumet, och det har åtminstone jag aldrig fått någon inspiration av.

Som jag ser det har alltså en fullständigt onödig begränsning försvunnit (d.v.s. att det måste vara sf eller fantasy) medan den nya "begränsning" som kommit till inte är någon begränsning alls -- att det ska vara rollspelskultur är ju knappast någon särskilt sträng eller oväntad regel... Och med tanke på att de flesta rollspel har sf/fantasytema och rollspelares litteratursmak i allmänhet så tror jag inte att det är någon risk att sf/fantasydiskussiomerna försvinner

-JPS- medger att det här inte är ett svar på ditt inlägg utan egentligen en fortsättning på mitt förra inlägg i tråden.
 

Staffan

Myrmidon
Joined
7 Jun 2000
Messages
4,228
Location
Lund
Skillnaden är att "rollspelskultur" handlar om kultur relaterad till rollspelen själva, medan "rollspelarkultur" handlar om kultur som spelarna är intresserade av. Det senare är ett vidare ämne.
 

Netfeed

Swashbuckler
Joined
21 Apr 2001
Messages
2,273
Location
Göteborg
Re: Dessutom

dessutom, fast deta var kanske det du ville få fram, så kan man nu snacka skräck tex. utan problem =) istället för bara sci-fi och fantasy
 

Gardener

Champion
Joined
7 Feb 2000
Messages
8,445
Location
Södermalm
Re: but, but... [ant]

Varför är det så viktigt? Varför kan du inte diskutera det bara för att det även diskuteras andra spel på samma ställe? Varför skulle det finnas ett tabletop-forum på en rollspelssite?
 

Skuggvarg

Hero
Joined
22 Aug 2001
Messages
1,346
Location
Västerås
Re: but, but... [ant]

Det är redan uteslutet. Nu får du diskutera tabletop i spelforumet, eller får du hålla tyst. Otacksamma människa.

/Skuggvarg
 

Kitzune

Swashbuckler
Joined
4 Dec 2000
Messages
1,808
Location
Karlstad.
Re: Skuggvarg lycklig!

Ah, sådär säger du bara för att du är en stilig slusk.

*slänger bort polisbrickan som hittades i Corn Flakes paketet* Okej, jag är avslöjd. :gremwink:

/Alexander Gyhlesten
 
Top