Nekromanti fönderar

Balderk

Swashbuckler
Joined
27 Apr 2002
Messages
2,723
Location
Umeå
Re: Nu är vi tillbaka på ämnet igen

Tyvärr innebär det vissa problem -- jag har till exempel läst slutet men inte början, och någon biblioteksvandal hade rivit ut titelsidorna ur en av böckerna

Ja se där, en till anledning att inte låna saker på bibliotek! En kompis har flera gånger hittat pubeshår i sina böcker! :gremblush:

-JPS- synd det där med din katt, förresten

Tack... fast min lilla syrra och min fars fru (plastmamma, bonusmamma, styvmamma, whatever... hennes katt från början också) tog det nog hårdare än mig... syrran vill inte ens komma hem... :gremfrown:
Kattens namn var förresten Khadaffi (*hostefterenlybiskdiktatorhost*)

/Herr Balderk
 

Azagthoth

Myrmidon
Joined
7 Feb 2000
Messages
3,548
Location
Stockholm
Re: Nu är vi tillbaka på ämnet igen

Men varför i herrans namn då? Okej om du inte hade gillat engelska heller, men nu förstår jag inte alls. Är det för att spanskan är svårare som det är tråkigt? Då skulle jag ha någon slags förståelse.
 

Balderk

Swashbuckler
Joined
27 Apr 2002
Messages
2,723
Location
Umeå
Re: Nu är vi tillbaka på ämnet igen

Men varför i herrans namn då? Okej om du inte hade gillat engelska heller, men nu förstår jag inte alls. Är det för att spanskan är svårare som det är tråkigt? Då skulle jag ha någon slags förståelse.

Jag vet faktiskt inte så noga! Ja, den är svårare, men det är inte bara det. Jag känner mig bara så jävla omotiverad när det gäller spanskan. Jag älskar däremot engelska. Det kan ju bero på att jag läser så mycket på engelska, läser typ aldrig på svenska. Spanska däremot, det känns som att vi aldrig lär oss något nyttigt. Jag har läst det i snart elva hela terminer och mitt ordförråd är kasst. Jag är inte särskilt bra på gramatiken eller nått. Det känns helt enkelt att som om jag aldrig lär mig något nyttigt. jag kan inte prata eller nått. Hade det varit mer fokus på prat istället för all möjlig gramatik så hade det kanske varit roligare. Det är när jag tänker efter säkert det jag ogillar så mycket med spanskan, gramatiken. Det är allt vi gör, lär oss ny gramatik och repeterar gammal.
När vi läste gramatik på engelskan och på svenskan var det tråkigt också (även om det inte var lika tråkigt som på spanska... Men den engelska gramatiken var iofs inte så svår, inte den svenska heller...).

Just för att gramatiken är tråkig är jag inte heller så bra på den.

/Herr Balderk, som faktiskt gillade spanksa i 6:an och 7:an :gremsmile:
 

Skuggvarg

Hero
Joined
22 Aug 2001
Messages
1,346
Location
Västerås
Re: Fantasy?

Har börjat läsa boken nu och den är svår att släppa. Detta i kombination med att den är lättläst, samt att jag under lång tid har varit totalt omotiverad till läsning överhuvudtaget (men ändå ivrigt hävdat att jag läser böcker, vilket jag alltså inte har gjort) bådar inte gott...eller snarare, det gör det faktiskt...det här är den bok som kan få mig att börja läsa på allvar igen!

/Skuggvarg
 

Mask_UBBT

Hero
Joined
9 Dec 2001
Messages
1,795
Location
Tensta, Späckholm
Re: Fantasy?

Läste "När änglar dör" för ett tag sedan.

Min åsikt;

Väldigt Bra!
Minst lika deprimerande!

hehe... jaja, den är läsvärd!

För tillfället betaj jag mej igenom R A Salvatores "Dark Elf Triology", och sedan har jag 800-sidors "Wisards first rule" att sätta tänderna i...

Är den sistnämnda bra?
 

Quan'talis

Swashbuckler
Joined
14 Jun 2001
Messages
2,235
Location
Utlandet
Re: Wizard's First Rule

Är den sistnämnda bra?

Om det är den första boken i Terry Goodkinds serie så har jag läst den, och jag tyckte att den var riktigt dålig. Ytliga personbeskrivningar, en onödigt invecklad konflikt mellan gott och ont, en onödigt begränsad välrd och en del pinsamma nästan-sex-scener. Om det är någon av de senare böckerna i samma serie har jag inte läst den för att den första var så dålig.

Så mitt råd är: läs, för all del!

-JPS-
 

Balderk

Swashbuckler
Joined
27 Apr 2002
Messages
2,723
Location
Umeå
Re: Fantasy?

Till skillnad mot kvante tycker jag att Wizards first rule är riktigt bra. Och, ja... Det är första boken i Sword of Truth.

Så... läs den. Sedan kan du ju skriva vad du tyckte om den eller nått!

/Herr Balderk
 

Mask_UBBT

Hero
Joined
9 Dec 2001
Messages
1,795
Location
Tensta, Späckholm
Re: Wizard's First Rule

"Ytliga personbeskrivningar, en onödigt invecklad konflikt mellan gott och ont, en onödigt begränsad välrd och en del pinsamma nästan-sex-scener"

Hmmmm... vilken bok har mer fått den recentionen? :gremsmile: Råkar faktiskt vara lotr(utan nästan-sex-sceneran, givetvis!)...
 
Top