Nekromanti Får man slå SL?

Boboliwsy

Warrior
Joined
6 Nov 2000
Messages
308
Location
Gävle
Låt oss säga att SL är riktigt dum i huvudet. Är det då OK att slå honom lite? /images/icons/laugh.gif

/Boboliwsy
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,903
Location
Nordnordost
Finns inga dumma spelledare, bara otacksamma spelare.


SL-AG
 

Maxwan

Swordsman
Joined
26 Jun 2000
Messages
622
Location
Skövde
<I>Finns inga dumma spelledare, bara otacksamma spelare.</I>

Bra sagt. Nej, men ärligt - är inte detta lite dumt att diskutera? Naturligtvis ska man inte slåss, och jag tror inte många anfaller spelledaren heller. Om spelledaren beter sig mycket dumt och jävlas med spelarna så är det bara att byta spelledaren. Så slipper man dendär fighten.

Mac - hade ogillat att spelarna gick till anfall.
 

Maxwan

Swordsman
Joined
26 Jun 2000
Messages
622
Location
Skövde
Nej, asså, den här tråden har redan spårat ur..! Jag undrar om det har blivit slagsmål på något spelmöte någon gång (kanske någon gång, fast det är extremt sällsynt skulle jag tro). Vill man slåss får man ta å lajva.

Mac - gillar inte lajv men älskar slagsmål i övrigt /images/icons/smile.gif
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Vad lagen säger...

"Låt oss säga att SL är riktigt dum i huvudet. Är det då OK att slå honom lite?"

Ur brottsbalken 1962:700:

"5 § Den som tillfogar annan person kroppsskada, sjukdom eller smärta eller försätter honom i vanmakt eller annat sådant tillstånd, döms för misshandel till fängelse i högst två år eller, om brottet är ringa, till böter eller fängelse i högst sex månader. Lag (1993:207)."

Svaret på din fråga är alltså ett entydigt "nej".

- Krille
<A HREF="http://www.foxtail.nu" target="_new">http://www.foxtail.nu</A>
 

lave

Warrior
Joined
9 Aug 2000
Messages
340
Tja...

kom ihåg den gyllene regeln nummer 1) sl har alltid rätt, skulle han ha fel har han rätt iallafall. så troligtvis är det DU som är dum! hursomhelst skulle din inte-dumma spelledare ta ut en småaktig hämnd på din RP om han är mindre än dig, (hoppsan JUST DÅ trillar en döds-drake ner från himeln, och han verkar HUNGRIG!) eller så är han större än dig och tar ut sin hämnd IRL... taskigt läge hur som helst... =)
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,903
Location
Nordnordost
Nä, men jag håller väl med de andra talarna här, att ta till handgripligheter vid spelbordet är inte sådär jättekäckt. Om man har problem med något som spelledaren gör så vänta tills spelet är slut för dagen och ta det då, eller om det är lite känsligare ta det privat före nästa spelmöte. Jag har inte träffat någon spelledare som inte har uppskattat konstruktiv kritik, för med sådan kan man få gladare spelare genom att man kan göra äventyren roligare. Och glada spelare är faktiskt halva lönen för en spelledare i mitt tycke.
 

Rosen

Myrmidon
Joined
9 Jun 2000
Messages
5,813
Location
Jakobsberg (Järfälla; 08-trakten)
Tja, i mitt gamla Traveller-gäng brukade vi dunka på varann ibland. Kan rekommendera tomma PET-flaskor till ändamålet; de BOUMPar rätt bra och gör mindre ont än att kasta tärningar. (-:

--
Åke
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Göta Lejon

Då ska vi inte gå in på vad som händer på min lokala spel-lokal. (Nog dags att skaffa en större lokal nu.. /images/icons/wink.gif)


/Arvidos, Riddare av nätet
Beväpnad med mus och tangentbord
Ridderlig respekt och ideal
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,418
hehe.. vi slogs rätt ofta förut... men bara spelarna emellan när SL var upptagen.. tex när man spelar ett nytt spel.. och SL letar efter tabellerna..

Ex 1:
Jag och mina vänner är i en lagerlokal och spelar, för att slippa bli störda av föräldrar som inte tycker om att man spelar högljutt till klockan 14 på morgonen..., och vi prövar för första gången cp 2020. Jag var SL och vi hade spelat ett tag när jag behövde hitta nån tabell.. Nästa gång jag titta upp ur boken satt alla spelare och log lite försynt.. Utom en.. han satt fasttejpad i sin stol med munkavel.. :o)

Ex 2: JAg var SL.. (hmmm...?) vi spelade för första gången CoC... jag letade efter tabeller... nästa gång jag ser mina spelare så försöker de slita armarna av varandra... de ligger på varsin sida om min säng och använder benen för att sparkas under sängen och sliter armarna av varandra på ovansidan....

chrull
 

Honken

Hero
Joined
19 May 2000
Messages
906
Location
Umeå
<blockquote><font size=1>I svar till:</font><hr><p>Tja, i mitt gamla Traveller-gäng brukade vi dunka på varann ibland. Kan rekommendera tomma PET-flaskor till ändamålet; de BOUMPar rätt bra och gör mindre ont än att kasta tärningar. (-:<p><hr></blockquote><p>Frågan är om petflaskorna ska ha korken på skruvad eller inte. Vad gäller kastandet av tärningar så köpte jag en stor skumplast d6, det var mycket värt... Är lättare att hitta efter man kastat den.

/Honken - Som straffar spelare med sin d6!
 

snygglo

Veteran
Joined
4 Nov 2000
Messages
73
Location
Malmö
Nej, aga i uppfostrande syfte är förbjudet (nt)

Max Wallinder
www.galactichero.com/kryptan "There is no spoon"
 

Ridijeck

Warrior
Joined
17 May 2000
Messages
358
Location
Örebro
Skratta! Den var rolig!

Jag tror att jag fattar poängen, men jag undrar vad "Judges Shield" är för produkt.

Ridijeck
som inte är en urgammal rollspelare
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Inte att rekomendera, eftersom han kan jävlas nått oerhört sedan när du har slått honom.

[color:purple]Alea Jacta Est !</font color=purple>
 
Top