Nekromanti Får man slå SL?

Zäta

Veteran
Joined
22 May 2000
Messages
75
Location
Göteborg.
Re: Vad lagen säger...

Å andra sidan kan man tänka sig någon av de objektiva ansvarsfrihetsgrunderna. Svaret är alltså inte entydigt "nej".

Låt oss till exempel ponera att en mest älskade RP är på väg att dö. Hänvisa till BrB 24:1, "nödvärn", och puckla på din Sl med gott samvete!

/Zäta
 

Björn Hellqvist

Swordsman
Joined
18 May 2000
Messages
667
Location
Skövde
Judges Guild

En gång i tiden fanns Judges Guild, en postorderfirma som utöver rollspelsprodukter även gav ut eget AD&D-material. En av dessa prylar var en spelledarskärm som kallades "Judges Shield". "Chainmail" var de figurslagsregler som senare blev Dungeons & Dragons.

Björn,
gammal uv som började spela med än äldre uvar

http://www.algonet.se/~enda
 

hatten

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,087
Location
Luleå
Re: Muta SL

Försök att komma överens med speladeren genom metoden Hot och belöning.. *ler* när SL gör något snällt ge honom en god kaka och när SL gör något dumt låt bli att ge honom en kaka..

*ler* funkar utmärkt tycker denna SL *skrattar*
 

Man Mountainman

Storsvagåret
Joined
17 May 2000
Messages
7,885
Location
Barcelona
Re: Muta SL

Eller ännu bättre: när SL är snäll så får han en god kaka, och när han är stygg får han en äcklig kaka.

Från en SL, som inte tror på konceptet "äckliga kakor".

/Dnalor, din finne på hornhinnan
 

hatten

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,087
Location
Luleå
Re: Muta SL

Exakt dessutom så gör sockret i kakor och annat gott att man som SL får lite Extra energi i hjärnan viket gör att fantasin Åter kan löpa amok i spelarnas värd..
 

Krell

Veteran
Joined
20 Oct 2000
Messages
42
Location
HBG
Nej man får inte slå SL men det är Ok att kasta ut honom ur lokalen man spelar i förtillfället och behålla hans ytter kläder där inne.
 

Rosen

Myrmidon
Joined
9 Jun 2000
Messages
5,813
Location
Jakobsberg (Järfälla; 08-trakten)
Re: Judges Guild

o_0  Judges Guild tillbaks... och de... och de har <I>reprintat City-State of the Invincible Overlord</I>?!

Just nu vet jag faktiskt inte om jag ska dö av en massiv nostalgiattack, eller bara dö sådär rent allmänt.

--
Åke
 

Klon

Hero
Joined
1 Aug 2000
Messages
1,424
Location
Sverige, Örebro
Tja, i den grupp som jag spelat med mest så förekommer det våldsammheter, främst från en person. Vi kan tandera att bli lite våldsamma men oftast när SL är dum så gör vi psykiska utfall, det vill säga att vi psykar alla SLP och sedan tar det tillbaka.
Exempel:
SL:Du ser en vacker skreterare vid skrivbordet, hon är blond och ser ut lite som brittney...
RP: Jasså du din jävel, det var då fan vad ful du var "tänker jag jävligt hårt"

Nu har jag alltså lyckats förolämpa en SLP utan att denne hört något av det, det har däremot SL som på ett undermedvetet plan påvärkas och blir störd av att man gör på det viset.....

Så det så!
 

Horus

Warrior
Joined
9 Aug 2000
Messages
205
Location
Sthlm
SL-AG köper inte folk. De övertygar folk med hållbara argument och stillsam diskussion. Till skillnad från FMMSL, som är en tyrannisk organisation som vill ta rättigheterna från alla SL och ge totalitär makt till sina ledare.

SL-AG! SL-AG! SL-AG!


/Horus - RIP Blümchen
 

Dougald MacD

Veteran
Joined
5 Jul 2000
Messages
104
Location
Stockholm
What can ye say anither speech fra the slaggs, I di'nae ken hu they can stand themsel's.

T'all ye others oot thar: Lang may yer lum reek.

Dougald/Yes I'm a Scott
 

Lindquist

Veteran
Joined
14 Dec 2000
Messages
47
Location
Danmark
Får man slå spelarna?

I disse exempler er spørgsmålet nærmere om man må slå spillerne?

Lindquist
 

Riddaren

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,944
Location
Vintergatan, Universum
Re: Får man slå spelarna?

Nope...men man kan ju slå tärningarna ;-)

Slår man dessa lite för hårt kan ju dessa "råka" träffa en av spelarna av "misstag" :)

Riddaren


Även den bäste har dåliga dagar
 
Joined
27 Nov 2000
Messages
936
Location
Vintergatan, Jorden, Europa, Norden, Sverige, Dala
Självklart, det e bara att klappa till honom på käften så han tippar av stolen, sen hoppa på hans bröstkorg tills revbenen knäcks och som en fin avslutning så stampar du honom i ansiktet, eller vänta lite nu var inte det så man skulle göra i rollspelet, ähh va fan nu vet jag inte vad som e vad... =)

Trassla inte till saken genom att komma dragande med fakta.
 
Top