Nekromanti Färg eller svartvitt?

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
Re: Cool idé!

"Vad tycker ni om att man ska ha en sida med en generisk karta med i varje nummer? Typ, Tempelruinen, eller Värdshuset?"

Ja tack! Fast just de platserna har ju tjatats till döds, lite mer annorlunda platser skulle inte skada, i stil med skeppet, fyren, kvarnen eller kägelbanan!


Storuggla, eller vadsomhelst
 

avatarex

Myrmidon
Joined
18 Dec 2000
Messages
4,203
Location
Göteborg
Re: Mindre icke-spelreklam?

Jag tycker att reklam överhuvudtaget är i vägen i en tidning, alltså ska så liten andel som möjligt av sidorna vara reklam. Vilken reklam det sedan är struntar jag fullständigt i (så länge själva annonserna inte är så fula att man får gråstarr). Alltså, ta in den reklam som ger mest stålar!

Men då går det ju såhär : Till Fenixfolket - akta er för sell-outs.
 

Quadrante

Grisbonde
Joined
14 Mar 2003
Messages
4,228
Location
Skellefteå,öjebyn,umeå
svart och vitt är också färg. [ANT]

ANT=Almost Nonsens Text

Kolörta färger eller okolörta färger är nog inte det mest avhängande, utan känslan som förmedlas via layouten och designen.
 

Brunalven

Warrior
Joined
5 Feb 2001
Messages
330
Location
Visby
Om man bläddrar igenom ett valfritt nummer av Fenix märker man att den sprudlar av färg redan. Skulle det öka priset på tidningen att tillföra ännu mer färg så är det verkligen onödigt, det ju redan ett grant blädderverk.
 
Joined
15 Nov 2004
Messages
3,425
Location
Maastricht
Re: Cool idé!

Det låter som en intressant idé, men gör det till mer än bara en karta. Kanske kan ni ge ett fåtal korta idéer till vad platsen kan användas till. Alltid bra med snabba upplägg som man kan använda sig utav vid idé torka.
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,418
Re: Mindre icke-spelreklam? 379815

Eller vilken politisk eller filosofisk bok som helst som tar upp ämnet senkapitalism...

men det hör inte hemma här. så nu slutar vi.

chrull
 

malmkvist

Warrior
Joined
9 Oct 2004
Messages
236
Location
1) Halmstad 2) På sjön
Jag tycker att det viktigaste är ett bra innehåll, vilket ni lyckas mycket bra med redan nu. Tack för en bra tidning! Så för min del spelar inte färgen någon roll. Finns det en chans att en färgtryckning ökar kostnaden och priset, så kanske folk inte köper den längre, och då försvinner den. Så fortsätt gärna med svartvitt om ni fortsätter med den höga kvaliteten ni har.
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Hej Anders och Tove...

den hård sanningen är att man faktiskt inte kan utläsa så mycket av såna här enkäter... för folk säger ofta en sak och handlar på ett annat sätt (frågar man folk vad de vill se mer av på TV så säger inte "mer skit" fast det är de sitter och glor på)...

.. finns bara ett sätt att göra, det är att testa the hard way, se om upplagan går upp eller inte... och lita på er egen magkänsla. Personligen gillar jag dagens mix färg/svartvitt... och inbillar mig att innehållet är viktigare än färgsidor... fast jag VET inte. Hade ni sålt mer vanliga lösnummer skulle nu satsa på färg (och en tjej på omslaget *cynisk* ) men nu är det mest prenumeranter (?) och då borde innehållet vara viktigast.

/ Tomas
 
Top