Nekromanti Extrem Ingenjörskonst

NecTech

Swordsman
Joined
17 May 2000
Messages
647
Location
Norpan
Re: Neh och joh!

Har det inte tryckts i nyutgåva? Eller är jag bara tokig?

MVH
NecTech
 

keraii

Veteran
Joined
18 Feb 2004
Messages
64
Location
San Francisco, CA
Re: Extrem Ingenjörskonst [OT, sedan länge]

man får spy galla på mjukvarutillverkare, dataspelstillverkare, McDonalds, Volvo, Facket och sossarna... Men inte Rollspelskonstruktörer. Varför? Tål dom det inte så ska dom inte hålla på med det.
Nu är det ju trotts allt så att man visst får vara kritisk mot allt och alla, men man måste ju kunna behärska sig så pass att man inte bryter mot reglerna. Du får tycka vad du vill, men det betyder inte att du får SKRIVA vad du vill på ett allmänt forum (som detta).

Personligen tycker jag att hela formuleringen med "Spy galla" och "tål de inte ska de inte hålla på" är på gränsen. Det känns nästan som om du VILL provocera någon, och då handlar det inte om att vara kritisk utan snarare elak.

Vilket påminner om en annan tråd för inte så länge sedan... :gremlaugh:
 

NecTech

Swordsman
Joined
17 May 2000
Messages
647
Location
Norpan
Re: Extrem Ingenjörskonst [OT, sedan länge]

För det första har jag hållt mig inom rollspel.nu´s flumregler [såvidare inte någon moderator får för sig att HAN/HON inte gillar mina inlägg, för då e det fritt fram att redera tydligen]

För det andra, så skrev jag att man FÅR spy galla. Jag har sett inlägg där folk skriver så mycket jöns om andra företag så som Äventyrsspel eller Microsoft eller vad det nu kan vara, och eftersom det är okej enligt folket på rollspel.nu så ser man mellan fingrarna på det hela.

Fomuleringen Neogames är skit och Äventyrsspel är skit är två olika saker här på rollspel.nu

Hur som helst, klart jag vill provocera! Annars hade jag inte skrivit det jag gör! Vad tror du egentligen? Om alla håller masken och bara bockar och bugar och INGEN kommer med kritik [som varit kontruktiv från min sida] så kan ju missdådarna fortsätta med sina snesteg om och om igen! Man måste provocera för att få reaktioner!

MVH
NecTech
 

Sereg_UBBT

Swashbuckler
Joined
17 May 2000
Messages
2,486
Location
Sektor 242, Norra hemisfären
Re: Neh och joh!

efter en koll på talsorians hemsida... Ett omtryck av regelboken gjordes 2002. Men det är fortfarande ett omtryck av den något föråldrade version 2.0 av boken och inte v3.0 som det snackats om länge.
 
G

Guest

Guest
Det verkar som att man i Sverige inte får kritisera existerande rollspelstillverkare, för då hamnar man i trubbel
Nja, vet inte om jag håller med dig. Jag tycker illa om Neotech och förstår dina argument om varför spelet suger. Men att man inte får kritisera vissa rollspelstillverkare tycker jag är rätt sa taget ur luften. Ditt problem verkar snarare vara att du gör det på ett forum för folk som uppenbarligen är engagerade i det här rollspelet och alltså antagligen tycker det är rätt sa bra. Att du då får mothugg tycker jag är fullkomligt självklart. Sen att du väljer att spotta på rollspelet i en tråd som absolut inte har med Neotechs eventuella sugighet att göra spär väl på ytterligare.
Du får spy galla over Neogames, i.a.f. är det okej med mig. Men jag ser helst att du låter bli att skrika om allehanda fekalier medan du gör det. Bajs har sin plats och galla har har en annan.
Om du verkligen vill förändra en eventuell framtida utgåva av Neotech tycker jag du skriver ner dina synpunkter sakligt och utan att sväva ut i personangrepp och skickar dem till Neotech. Uppenbarligen kan de skriva rollspel eftersom du verkar tycka om Nt1.
 

keraii

Veteran
Joined
18 Feb 2004
Messages
64
Location
San Francisco, CA
Re: Extrem Ingenjörskonst [OT, sedan länge]

Man måste provocera för att få reaktioner!
Då är väl frågan snarare VILKEN SORTS reaktioner du är ute efter? Vill du få till stånd ett bättre spel (och det såg ut som det i början i alla fall) så kanske du ska hålla dig till ett språk som folk kan tänka sig att läsa utan att bli förbannade. Folk som är förbannade tenderar att i mindre utsträckning lyssna på de som gjort dem förbannade. Det jag menar är att detta forum har besökare i alla åldrar. Det är därför man har satt upp reglerna för forumet på detta sätt.

klart jag vill provocera! Annars hade jag inte skrivit det jag gör!
Om det nu är så att du bara är ute efter att provocera, så föreslår jag att du gör det via privata meddelanden. Detta vinner alla på: vi slipper läsa ett ovårdat språk och du slipper bli avstängd för detsamma. Tänk efter: vilken metod har störst chans att lyckas i det långa loppet? Du behöver inte svara här, det går bra med personliga meddelanden istället. :gremlaugh:

Om alla håller masken och bara bockar och bugar och INGEN kommer med kritik [som varit kontruktiv från min sida] så kan ju missdådarna fortsätta med sina snesteg om och om igen!
Men folk kommer ju med kritik och synpunkter hela tiden. Skillnaden är bara den att de andra lyckas formulera sig vårdat och intelligent, därefter lyssnar Neogames på kritiken och utarbetar ändringar. Dessutom: om ingen kritiserar så KAN det ju faktiskt betyda att alla är nöjda, eller hur?
 

Berfa

Veteran
Joined
19 Mar 2003
Messages
151
Location
Västerås
Sådant spel, egen tolkning?

Det blir heltokigt när rollspelstillverkare eller vad det nu kallas för medvetet skriver att "följande regle finns att hitta i modulen Muppar och baklängesvolter" fast modulen inte skrivits än!
Håller jag med om, oftast kan man fixa det själv men visst, det är ganska jobbigt att dom skriver så.

för du fattar väl att dom gör de bara för att tjäna pengar.
Självklart... Jag känner inte till så många företag som inte vill gå med vinst och tjäna pengar... gör du?

Bara för att man har rollpersoner av olika yrken och raser så ska det INTE behövas släpas på ett ton böcker
Vilket inte behövs om man inte vill ha djupare kunskaper om rasen/yrket. Du som säger att det inte står nått vettigt i vissa moduler borde ju då antagligen ganska lätt kunna skita i djupare information eller hitta på egen, oftast är en mix av de både det lämpligaste för de flesta spelgrupper. =)

Precis, det är därför jag spelar dom rollspelen jag gör, jag spelar inte dåliga rollspel bara för att dom är populära, utan för att JAG tycker dom är underhållande...
Här fattade jag inte om du menade att du spelade N2 eller inte. Om inte, varför då klaga över ett spel som du redan lagt på hyllan? Om du spelar det så hoppa bara över just detta. =)

...Eon är mångfacetterade spel...
Ehhh.... Jag skulle föredra och kalla det för kapitaldussinfantasy. Men nu var det inte Eon vi skulle snacka om här. Ni har erat Eon forum ni kan mysa på...
Iof så har du tagit det där ur sitt sammanhang för det stod: "Dels på grund av att både NeoTech och Eon är mångfacetterade spel så är informationen om världarna omfattande.". Att Eon kom med beror nog på att båda är Neogames skapelser och att båda har massa moduler, ursäkta mitt snesteg. =) =P



Resten har jag svårt att kommentera då jag inte bryr mig speciellt mycket om utseedet på böcker och deras layout om den inte är så illa att det sticker i ögonen. Men smaken är som baken och jag respekterar att du tycker som du gör... =) men är det värt att kasta bort ett annars, IMHO nu, väldigt bra och mångsidigt spel? =/


/Berfa
 

NecTech

Swordsman
Joined
17 May 2000
Messages
647
Location
Norpan
Jag tycker att avstängnngsfaktorn eller låsningsfaktor är betydligt större och hårdare om man kommer med skarp kritik mot några av neogames produkter och speciellt om man kritiserar neogames, och akta dig om du kanske skulle kritisera författarna själva, då ligger du risigt till... Ja, det är så JAG uppfattar det. Lite enkel psykologi kurs då. Saker så som jag uppfattar dom är MIN verklighet. Så är det bara. Sen kanske jag måste lyssna lite på vad andra människor säger, för att en dag inse att MIN verklighet kanske INTE stämmer med andras uppfattning. Men det är något helt annat.

Sen gällande bajset. Först och främst så verkar de flesta vara bra känsliga mot dessa ord. Jag fattar inte varför, men så är det bara, det är något jag måste respektera. Vill ni bli vuxna i förtid så vill ni. Men mellan alla dessa ord som ger er rysningar längst era begagnade spinalacceleratorer så innehåller min kritik saker som Neogames bör ta sig en titt på. Tycker jag iaf....

För det andra, du vill påstå att jag tycker det är "konstigt" att jag får mothugg? Inte alls, det är bra att jag får det, annars hade samtalet dött ut av sig självt. Men självklart skriver jag min kritik mot neotech på ett neotechforum, annars skulle jag väl vara bra funtad. Du skriver väl inte dina klagomål till microsoft och sedan skickar ditt brev till SAAB?

Mina inlägg är fyllda med saker som Neogames bör tänka på när dom gör sin reviderade utgåva av den reviderade utgåvan... Se förövrigt tråden ovan.

MVH
NecTech
 

Olle Linge

Snigel
Joined
23 Oct 2003
Messages
2,882
Location
北極東邊
Personangrepp

och akta dig om du kanske skulle kritisera författarna själva, då ligger du risigt till...
Ja, för det står i reglerna att personangrepp inte är tillåtna och att kritisera författaren som person är nog personangrepp. Det är klart att du får kritisera vad de gjort / gör!
 

NecTech

Swordsman
Joined
17 May 2000
Messages
647
Location
Norpan
Re: Personangrepp

Ja det e klart man kritiserar dom för vad dom har gjort eller gör. Det finns väl ingen här som bara vräkt ur sig en massa galla på rollspelskonstruktörer bara för att vara skojiga på senare tid? Eller har jag missat något?

Om du menar inlägget "Offensiv, en studie i brunt" så tycker jag att det var ett strålande inlägg som skapade en livlig och intressant debatt och ett inlägg som låstes utan grund... Som vanligt. Noegamessekten är mäktiga och lurkar överallt på rollspel.nu :)

MVH
NecTech
 

Olle Linge

Snigel
Joined
23 Oct 2003
Messages
2,882
Location
北極東邊
Hm [OT som bara den, för länge, läge sedan]

Jag tänkte referera till den tråden, men jag orkade inte :gremlaugh: Det har varit en hel del "idioten som skrev det där" och så vidare, eller annat i den stilen. Personligen gillar jag N1, men det är så långt min kärlek för Neogames sträcker sig. Inte för att det har med den här tråden att göra öht, men ändå :gremgrin:
 

NecTech

Swordsman
Joined
17 May 2000
Messages
647
Location
Norpan
Re: Extrem Ingenjörskonst [OT, sedan länge]

Jag vill få en reaktion från mästarna bakom dom senaste neotech modulerna och dom som skrivit n2 såklart. Jag har försökt att få till ett samtal med dom tidigare, men dom har bara ignorerat allt jag skrivit. Dessutom var min kritik INTE lika skarp då som nu... Nu har jag tröttnat på deras attityd.

Klart jag vill ha ett bättre spel. Alla spel kan bli bättre. Men neogames kan INTE få ett bättre spel om dom vägrar att kommunicera med sina köpare på ett vettigt sätt. Alla människor reagerar olika, på olika saker. Men dom måste vara medveta om detta. Dom måste föra ett samtal med alla sorters människor, från dom som tycker att n2 är gudaberört till dom som får hjärnblödning av att bara ta i boken, som mig. Klart att man måste vara konstruktiv i sin kritik, men får man inget gehör alls så blir man riktigt förbannad. Neogames har INTE tagit till sig den enorma möjlighet som ett allmänt forum innebär, speciellt inte gällande förbättringar och synpunkter kring deras produkter. Deras misstag och något dom får leva med.

Att tystnad skulle innbära att allt är frid och fröjd är en omöjlighet. Till och med dom allra fanatiska n2 spelarna börjar ju svika... Dom har också töttnat. Orsaken till tystnaden här på rollspel.nu [neotechforumet] beror på neogames själva och deras ignorans. Jämför andra svenska rollspel och vilket bemötande man får på deras forum, där alla inlägg på ett eller annat sätt får något svar...

Alla förslag är inte vettiga, inte ens mina, men en reaktion av författarna betyder iaf att dom bryr sig vad folk skriver...

MVH
NecTech
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Kundrelationer för dummies

"Jag har försökt att få till ett samtal med dom tidigare, men dom har bara ignorerat allt jag skrivit. Dessutom var min kritik INTE lika skarp då som nu... Nu har jag tröttnat på deras attityd."

...vilken attityd? Attityden att i princip enbart skriva på forumet när de har nyheter att presentera? Attityden att det är bättre att skriva spel än att käfta emot fradgatuggande fanboys på forum? Attityden att åsikter inte alltid behöver genmäle, utan kan samlas in i högen "vad allmänheten tycker"?

Företag (stora eller små) brukar inte heller bjäbba emot varenda kund som har en åsikt. Det innebär inte att de inte lyssnar.
 

NecTech

Swordsman
Joined
17 May 2000
Messages
647
Location
Norpan
Re: Kundrelationer för dummies

Attityden att inte ens skriva tillbaka via mail att "vi har tagit mot ditt mail och funderar på hur vi ska lösa problemet i framtiden om vi nu tycker det är ett problem". Jag behöver inte ett milslångt utlägg om hur och varför. Bara att min röst blivit hörd. Det är för fasiken inte Ericsson vi talar om, utan ett litet rollspelsföretag i göteborg som är beroende av sina konsumenter. Den kritik jag ovan nämde är kritik som jag skrev till Neogames för flera år sedan ang EON och falsk marknadsföring... Men det är en helt annan historia...

Attityden att låta någon förredetting och bessewisser till JimHaschFlumBob föra deras talan istället för dom själva iaf då och då visar sig på detta forum och faktisk bemöter kritiken, bra eller dålig!

Kom inte och säg att det inte finns företag som inte har en bra kundrelation! Var står UFO´t? Klart det gör... Till och med på den svenska rollspelsmarknaden!

MVH
NecTech
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Re: Kundrelationer för dummies

"Attityden att inte ens skriva tillbaka via mail att "vi har tagit mot ditt mail och funderar på hur vi ska lösa problemet i framtiden om vi nu tycker det är ett problem". Jag behöver inte ett milslångt utlägg om hur och varför. Bara att min röst blivit hörd."

Ska jag vara helt ärlig, om attityden i dina elbrev är likadan som den som du visat på forumet så skulle jag inte heller svara.

"Attityden att låta någon förredetting och bessewisser till JimHaschFlumBob föra deras talan istället för dom själva"

Är tanken att jag ska ta åt mig nu? I så fall är det personangrepp.
 

NecTech

Swordsman
Joined
17 May 2000
Messages
647
Location
Norpan
Re: Kundrelationer för dummies

Herregud.... Överkänslighetens Högborg!

Nej. Mina brev var inte av samma ilskna karraktär som mina inlägg har varit nu! Jag frågade vänligt men bestämmt varför dom valde att göra vissa saker som dom gjorde, eftersom jag som konsument kände mig lurad.

Du kan ta åt dig hur mycket du vill. Det var inte menat till dig eller någon annan. Det var riktat i den mening att dom själva vägrar svara utan skickar sina underhuggare....

Återigen Krille. Nej, det är inte dig jag syftar på. Ha lite distans till saker och ting.

MVH
NecTech
 
G

Guest

Guest
Tråden är låst.

Jag tror inte att jag behöver förklara mig särskilt mycket i varför och dessutom känner jag inte att jag behöver göra det heller. Tråden är låst - kort och gott. Jag hoppas att alla läst våra regler som gäller för forumen och tar till sig det som står i dom.

En del saker diskuteras bäst via mail och privata meddelanden, det är ett faktum och väldigt enkelt. En del av inläggen i den här tråden har varit intressanta och finns det intresse av att diskutera NEOTECH och eventuella förbättringar i det spelet görs detta i en ny tråd.

Om någon vill diskutera med mig varför tråden är låst görs detta via ett privat meddelande till mig eller via mail på johnny@tilgrim.se.

En sista kommentar - nej, jag har ingen som helst koppling till Neogames.
 
Top