Nekromanti Extrem Ingenjörskonst

Eva Florén

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
2,107
Location
Smara - Stockholms län (7,5 km Edsbro, 20 km Knutb
Hubba, har då och då kikat in på Discovery och sett ovanstående serie. Idag kikade jag in på den igen och skakades av Pyramidstaden.

Denna stad fick mig att få många dumma ideer och uppslag till Neotech. Visserligen har jag redan sådan - dumma ideer alltså. Men jag tänkte att det kan vara värt att dela med sig av denna sida så att fler får dumma ideer. :gremsmile:

Kika vidare på
Discoverys egen sida om detta bus (på svenska)

Hoppas ni tycker om det, och lycka till.
 

NecTech

Swordsman
Joined
17 May 2000
Messages
647
Location
Norpan
Diggade verkligen Sky City i Tokyo!
Men frågan är, passar det i Neotech? Nope!

Mvh
Nectech
 

NecTech

Swordsman
Joined
17 May 2000
Messages
647
Location
Norpan
Samma version som du antagligen har. Men kolla på bilderna och text. Finns det någon referens till likande byggen? Knappast! Finns det en illustration som tyder på att liknande komplex skulle finnas? Inte alls! Visst, visst, det är ett rollspel så det är bara att ändra.... Men varför skulle jag? Jag tar n2 boken slänger den i en kartong så går jag hem till en kamrat och spelar RIKTIG bra cyberpunk!

Nu har jag inte några moduler till n2 [förutom dom topphemliga projekten] så visst kan det finnas någon tråkig svartvit bild eller torftig beskrivning i någon av modulerna DeLux, Flex, Spex, Ultra, Trimma eller vad dom nu heter... Äsch... Blä... Orkar inte mer. Man får väl utgå från grundreglerna...
Mvh
NecTech
 

Bastardo

Swordsman
Joined
30 Dec 2002
Messages
492
Location
Stockholm
Ehh det finns väl inte särskilt utförliga beskrivningar av NÅGRA byggnadskomplex och inte heller egentligen av spelvärlden i övrigt nere på detaljnivå i Neotech? Om det är någonting som behövs så är det väl just precis såna här inspirationsbilder på hur en stads skrytkomplex och framtida byggnationer kan se ut, eller?

(Gillade också pyramidstaden i Tokyo)

Ett förslag på uppslag till en slags minimodul eller inslag i en kommande större expansion till neotech skulle enligt mig vara ett helt kapitel med byggnader, miljöer osv osv osv osv..

Synd man inte var en bättre designer/grafiker annars skulle man göra en liknande modul själv..
 

NecTech

Swordsman
Joined
17 May 2000
Messages
647
Location
Norpan
Äsch.. Vad förväntar du dig av Neogames? I Modulen Ultra eller vad den nu heter för knas så finns kartor över villor, vanliga lägenheter, en tennis bana och massa annat onödigt! Vem vet snart kommer väl en karta över en minigolfbana och hur det ser ut i en bil eller hur man öppnar en colaburk med tillhöranade tabell med 100 resultat!

Nä, n2 är förlorat i mina ögon. Istället för att fokusera på viktiga saker som stämmningshöjare, i stil med snygga illustrationer, sköna miljöbeskrivningar och likanade så väljer man att kläma in riktigt ruskigt fula fotografier med överviktiga interpolsnutar som ser lagom 2059 ut... Blä...Bilder över en amerikans stad år 99 [ohh, va hightech det känns] och ett dålig photoshoparbete med en brud som ser ut och vara tagen från en amerikansk erotisk tvfilm från 86 med ett inklippt öga i pannan... Herre min skapare!

Neotech har möjligheter [inte n2], men jag kan inte spela det längre då jag vet att n1 för neogames är som Star Wars 4 för George Lucas "jo, jag gillar dom, men dom nya är så som jag ville att det skulle se ut egentligen"

MVH
NecTech
 

NecTech

Swordsman
Joined
17 May 2000
Messages
647
Location
Norpan
Patch

Jo visst, du kan patcha sönder spelet med 1000 extra artiklar med saker som genierna "glömt" eller struntat i att ta med... Men blir det bättre? Nope!

MVH
NecTech
 

Sereg_UBBT

Swashbuckler
Joined
17 May 2000
Messages
2,486
Location
Sektor 242, Norra hemisfären
Re: Patch

att ge ut en "modul" brukar vara ett vedertaget begrepp i rollspelsbranschen. Alltså att ge ut extra material (i detta fall en tidningsartikel visserligen) som komplementerar en grundbok. En grundbok kan inte innehålla allting tänkbart. Det görs hela tiden. Lev med det.
 

NecTech

Swordsman
Joined
17 May 2000
Messages
647
Location
Norpan
Re: Patch

Jo, jag vet... Har ju hållit på med denna styggelse i snart 20 år. Men fenomenet sönderpatchade spel kanske du har hört talas om, ta Sims ... Helt ospelbart nuförtiden... Samma sak inträffade med Drakar och Demoner... Snart har vi NeoTech där... Eon har redan passerat den gränsen för länge sedan...

Köp gärna vårat rollspel, men du måste ha X antal moduler för att det ska vara spelbart! [stön]

Mvh
NecTech
 

trinker

Warrior
Joined
6 Aug 2000
Messages
299
Det är precis såhär jag vill ha mitt Neotech. Extrema byggnader vs slumen. Det ska vara en skarplinje mellan. Som i Dark Angel med en massa sektorer och passa för att komma in i det finnare kvarteren etc. Jag vet var jag kommer surfa in på inför spelmöten =D

tack Lady Silver Wolf.
 

Berfa

Veteran
Joined
19 Mar 2003
Messages
151
Location
Västerås
Sådan spelare sådant spel

Men blir det bättre? Nope!
Med en sådan attityd är det väldigt svårt att få det att bli bättre vad man än gör. Själv spelar jag både Neotech och Eon och jag tycker inte att det finns för mycket information till något av dem, snarare lite för lite. Att klämma in all information i en bok känns svårt/onödigt/tjockt. Dels på grund av att både NeoTech och Eon är mångfacetterade spel så är informationen om världarna omfattande.

Jag skulle gärna vilja se EN bok som beskrev tellus någorlunda grundligt även om man inte tar med miljöbeskrivningar (vilket några av böckerna till Eon/Neotech ändå gör). Tror tyvärr att någon sådan inte skulle kunna existera med godkänt antal sidor. =P

/Berfa, som gillar information... stämning bygger man ändå själv
 

NecTech

Swordsman
Joined
17 May 2000
Messages
647
Location
Norpan
Sådan marknad [spelare], sådana rollspelstillverka

Bah... Sådana populistiska uttalanden har jag inte mycket över för. Jag fattar väl att man INTE kan beskriva ALLT i en grundbok! Med risk för återupprepning: Det blir heltokigt när rollspelstillverkare eller vad det nu kallas för medvetet skriver att "följande regle finns att hitta i modulen Muppar och baklängesvolter" fast modulen inte skrivits än!

Sen tycker jag INTE alls att ett spel blir bättre ju mer moduler företagen skiter ur sig, för du fattar väl att dom gör de bara för att tjäna pengar. Annars skulle dom lägga ut dom i PDF format på sina hemsidor...

Jag hatar att ha med mig en hel säck med färgglada böcker till spelmötet, som man förövrigt helst ska låta ligga hemma för annars kanske dom exploderar och man får ägna spelmötet åt att springa efter lösa blad.

Bara för att man har rollpersoner av olika yrken och raser så ska det INTE behövas släpas på ett ton böcker "äh tyvärr, du kan inte spela demonmagiker för jag har inte med mig modulen "hopp med hög hatt" "Men har du inte med dig "struthattar och miffon?" "jo, men den handlar inte om något alls egentligen, det är bara 230 sidor ultratråkiga regler som ingen har någon nytta av"

Med en sådan attityd är det väldigt svårt att få det att bli bättre vad man än gör
Precis, det är därför jag spelar dom rollspelen jag gör, jag spelar inte dåliga rollspel bara för att dom är populära, utan för att JAG tycker dom är underhållande...

...Eon är mångfacetterade spel....
Ehhh.... Jag skulle föredra och kalla det för kapitaldussinfantasy. Men nu var det inte Eon vi skulle snacka om här. Ni har erat Eon forum ni kan mysa på...

Nä, problemet återigen med n2 är en fullständig brist på det lilla extra. Jag kan förstå att en värld som är fylld med cyberförstärkta monster känns obalanserad och fånig, men en värld som känns som våran fast år 1987 och i svartvitt där nästan alla snutar är mustachprydda fetingar, och brallisarna ser ut som 80-tals våp med enorma frisyrer som ser ut ett misslyckat labbtest med bomull av Arvid 15 år i klass 8C ger ju inte mig dirket JÄTTElust att lira n2

För mig är layouten på regler, moduler, tärningar, SL-skärmar och hans moster lika viktigt som dess innehåll i text. Om jag tar upp en bok som känns som min biologibok i sjuan så lägger jag ner den. PUNKT. Tar jag senare upp en modul från samma tillverkare och den ser ut som en modern varient av Soldat i fält så kräks jag nästa... Nej, jag gillade inte lumpen.

Jag har en fråga till mästarna bakom Offensiv. Varför i hela världen har ni inga bilder på det ända som känns någolunda hightech i den annars så förvirrande nutids2059världen? Jag pratar om NACA System-3 Combat Armor... Varför? Hade inte FBI eller LAPD sådana bilder att låna ut eller? En simpel bild i den stilen hade förvandlat offensiv från tumörvarning till katastrof, och det är ett rätt stort steg upp i min skala...

MVH
NecTech
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
"Men kolla på bilderna och text. Finns det någon referens till likande byggen? [snippeti] Äsch... Blä... Orkar inte mer. Man får väl utgå från grundreglerna..."

Grund-reglerna N2, sidan 235:

"Arkologier
För att ytterligare spara plats och för att underlätta stadens försörjning har man bygt så kallade 'arkologier' -- mycket stora byggnader som är till stora delen (sic!) självförsörjande."

Den till stycket vidhängande bilden beskriver arkologier rätt bra.
 

Bastardo

Swordsman
Joined
30 Dec 2002
Messages
492
Location
Stockholm
Bra utdrag Krille, det är precis sånt här jag skulle vilja att man ödelade ett helt kapitel med i grundboken också (iofs för sent nu, så nu önskar jag att mer av spelmiljön i detalj kommer i följande moduler istället)
 

NecTech

Swordsman
Joined
17 May 2000
Messages
647
Location
Norpan
Ehhh... Nej! Du kan inte jämföra skalan!
Dessutom så är ju bilden intill väldigt talande...Ser ut som ett varuhus här i norpan... Ja just det ja... LAPD eller USMC hade kanske inga riktiga bilder på riktigt storna komplex som beskrivs på sidan ovan...

MVH
NecTech
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Men kom inte och säg att det inte finns några referenser till arkologier i regelboken. Vilket var liksom poängen.
 

NecTech

Swordsman
Joined
17 May 2000
Messages
647
Location
Norpan
När nämde jag ordet arkologier i något av mina inlägg?

Hur som helst... Neogames kanske har tänkt sig sådana kåkar i sitt rollspel... Jag tycker INTE att det framkommer riktigt. Sen kan du peka på någon lite ruta med en fånig bild över ett köpcentrum från 73, och du kan göra det hur mycket du vill, men jag tycker iaf att n2 känns som en 80-tals spelfilm...

NecTech
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Se där ja !!
Låter som en kul sida för insipration ja !!
Ska kolla närmare på sidan !
 
Top