Strax innan X-men 2 så såg jag en trailer för "League of Extraordinary Gentlemen". Verkar vara en skum blandning av Viktorianska romanhjältar och skum teknologi. Vad tror ni kära forumiter? Kan detta vara en sevärd film?
Strax innan X-men 2 så såg jag en trailer för "League of Extraordinary Gentlemen". Verkar vara en skum blandning av Viktorianska romanhjältar och skum teknologi. Vad tror ni kära forumiter? Kan detta vara en sevärd film?
Gruppen består i serien av äventyraren Allan Quatermaine (som tydligen härjade runt i Afrika i olika böcker), Mr. Hyde (som i "Dr Jekyll och..."), den osynlige mannen (från HG Wells berättelse), kapten Nemo (från "En världsomsegling under havet" och "Den hemlighetsfulla ön" av Jules Verne) och Mina Harker (från "Dracula").
Serien är naturligtvis bra. För er som vill läsa den finns den första historien (om hur gänget samlas och hur de bekämpar Fu Manchu (?)) samlat i ett album.
Fu Manchu? Finns iofs en kines med, men de nämner aldrig det namnet iaf, men den verkliga skurken är ju Professor Moriarty från Sherlock Holmes.