Nekromanti Expedition Varulvsson - Runda 6 - Nakenchocken

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,386
LyLo!

Ok. Rimligtvis finns våra ulvar, alla tre (?), i skaran Trasapa-Recca-Pix-xyas. Så vad är det vi ska göra den här rundan? Jo, vi ska inte hänga bybon i den gruppen. Och för att inte göra det ska vi hänga den mest misstänkte.

Jag vill alltså påpeka det igen, för det verkar, när jag ser hur rösterna motiveras som om folk resonerar utifrån att det viktiga nu är att se hur folk rör sig kring dreven. Det är det inte. Även om det är 75% chans att vi prickar en ulv på slump så kan vi inte bara chansa. FÖR HAR VI FEL SÅ FÖRLORAR VI (om inte Rasmus lyckas ninja av ulvarna nattmordet).

Jag är ganska ovillig att chansa på xyas. Hans frånvaro från spelet säger liksom inget om hans färg. Det enda jag kan komma på kring honom är att han och KK drog en gambit i Stargate-spelet för några år sedan som påminner om nattmordet på Ruga. De dödade av Lukas (tror jag det var) vilket enligt outad information smalnade av en grupp vari det skulle finnas en ulv till bara xyas. Men vi tyckte det verkade så orimligt att de skulle göra det om xyas var ulv så vi lät honom leva (och så torskade vi). Nattmordet på Ruga är något form av eko från det.

Pix tycker jag efter lite eftertanke känns grönast i röda gruppen. Jag hade fel om hennes slutröster och i alles har hon visserligen hamnat lite i skuggan men dragit fram en del vettiga grejer. Finns det något rödande argument emot henne?

Vad gäller Recca så är det ju ett jäkla helvete. Förutom min magkänsla i runda ett är det ju bara hennes millerclaim som känns tveksamt. Men det vet jag inte ens hur jag ska tolka: halvmiller+helmiller känns lite knepigt, men å det andra är det vanskligt att basera en så här viktig utröstning på ens fördomar om spelupplägget och å det tredje verkar det jätteriskabelt att outa miller som ulv på det sättet hon gjorde (d.v.s. efter Hastfer), det höll ju på att få henne utröstad så det sjöng om det.

Just nu röstar jag på Trasapa och är rätt nöjd med det. Jag har kollat på anths case och tycker att Apan ser ut att ta jävligt mycket rygg på Recca, något som ju är rätt exceptionellt med tanke på hur de strimlade varandra förrförra spelet. Sen det här:

Trasapa igår på morgonen said:
Sitter i bil påväg hem, blir inte så långa och mustiga inlägg förens ikväll.
Det är lite för skarpt läge för att bara luta sig tillbaka och låta byn lägga sina röster på hög på Pix.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,386
Herr Apa!

Såhär skriver Trasapa i sitt tredje inlägg i R1, efter att Recca outat sig som miller och haft en skitstorm emot sig större delen av rundan.
Så! Recca, haha du är ju för jävla awesome!
Kul att se lite jävlar anamma och tåga äntligen, så som jag har tjafsat med dig i tidigare lir för att få fram lite gnista wink Recca är ju supergrön, sluta jiddra nu byajävlar. [min fetstil]
Lite senare i rundan skriver han såhär:
En miller måste ändå ryka den här rundan för att slippa bära med oss diskussionen in i nästa. /.../ Jag tror heller inte att hastfer är ulv om han inte frivilligt valt att offra sig och fått planen av de andra ulvarna. Recca ser jag inte heller hur hon tänkt med den outningen som ulv.

Nej jag vill hänga en miller i brist på bättre kandidater men tills dess rota i annat.
här verkar det som att Hastfer är den av millrarna han helst hänger, med tanke på att han i varje fall presenterar en ulvrationalitet bakom Hastfer claim (vilket han alltså inte gör med Recca).

Ytterligare senare röstar han dock på Recca i sitt sista inlägg:
Är hastfer ulv så kommer han att försäga sig snart nog, recca är såklart farligare att ha kvar i spel som ett osäkert wildcard.

Recca-miller situationen kommer nog dessutom besudla nästa runda oberoende av hennes faktiska färg. Så sorry recca, men jag röstar för byns bästa och en chans att städa upp fokus inför nästa. (det här kommer bita tillbaks om hon faktiskt är ulv, yikes)
Förutom att det är bedrövligt resonerat att hänga någon för att "städa upp" situationen (förutsatt att man inte vet att en av dem MÅSTE vara ulv), är det svårt att se varifrån rösten på Recca kommer egenltigen. Trasapans spontana reaktion efter Reccas millerclaim var ju att hon var tokgrön.

Innan apans Recca-röst såg röstläget ut såhär:
Recca (5): Basse, Vimes, Hastfer, KK, Larsson
Vimes (3): Recca, Trasapa, Brynolf
Max Raven (3): Mukwa, Ruga, Rasmus

Är Recca ulv luktar det här väldigt mycket "oh jikies jag måste ju vara med och skaffa bybocredd på en ulvlynchning".

I senare rundor grönar Trasapa Recca konsekvent.

Herr Apa! Hur ser du på Recca nu? Är hon grön, röd eller mittimellan? Och inte bara det! Vilka fler är röda i "röda gruppen"? Du måste fan jobba nu.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,603
Re: Herr Apa!

Jag gillar verkligen hur du resonerar Vimes ochjag hakar på Trasapaprylen med en röst.

Röst: Trasapa

Sedan, en detalj, om du nu tycker att vi ska hitta tre (?) ulvar i gruppen...

Trasapa-xyas-Pix-Recca

…kan du inte gröna BÅDE xyas och Pix. Eller vilka två som helst. Försåvitt du inte menar att av de fyra så är de mest misstänkta Recca/Trasapa. Det är ju det du menar förstås…men ändå, vi får nog vända på fler stenar än att bara acceptera att xyas kanske inte pallar spela varulvsspel bara för att han har en liten fånig disputation om kossor comin' up ;))

Och apropos miller-gate tycker jag nog att det är grönande för Recca att hon claimar miller så där i runda ett – eller kan du verkligen se dig själv i spegeln och säga högt: "Ja, Recca är ulv och claimar miller för att slippa misstankar!"?

Nja, jag vill nog se att vi snävar av mot Trasapa-Pix-xyas [Grupp X] även om Pix har spelat bra och byboigt många gånger.

Röstläget just nu:

Trasapa (3) Pix, Vimes, Basenanji
Pix (2) Trasapa, Mukwa
xyas (1) Recca
Mukwa (1) RasmusL
Recca (1) xyas
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,603
Re: Herr Apa!

...men jag ska villigt erkänna att jga är grymt tveksam kring Recca.

* Hon har tillräckligt med coolness och fräckhet för att gå ut med ulvprylen och det kanske finns ulvar "att ta av".

* Hon håller på och skickar misstankar lite väl mycket omkring sig som om hon ville att bybor skulle ta upp de kastade handskarna. I den här rundan har hon försökt plantera mistanktefrön i både Mukwa, Vimes och mig.

Sån't gör mig knepp. Okej att en paranoid bybo akn misstänka vemfansomhelst, men Reccas poster är lite för...tveksamma och passiva. Det är som att hon med en beskedlig undran kanske "råkar gräva upp" värsta biffen på nån. Och så hoppas ulv-Recca på att enfaldiga bybor ska göra jobbet.

---

Så Vimes, vi kanske ska rota lite där också. Men då får vi också acceptera att ulv-Recca är stunt-Recca och trollar med miller-roller som Zlatan spelar boll.
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,200
Location
Malmö
Re: Herr Apa!

Basenanji said:
Trasapa (3) Pix, Vimes, Basenanji
Pix (2) Trasapa, Mukwa
xyas (1) Recca
Mukwa (1) RasmusL
Recca (1) xyas
Jag tror fortfarande att Recca är ulv. Men är som sagt tveksamt insatt och om både grön-vimes och grön-basse lägger sin röst på samma, så gör jag det också.

Röst: Trasapa
 

Trasapa

Swordsman
Joined
8 Oct 2011
Messages
537
Location
nörrland
Vimes said:
Klockrent. Det är ju rätt rövdraget att det inte skulle gå att kontrollera något. Kom vi inte precis från ett spel där det fanns fluffsiare? Dessutom går det ju utmärkt att tänka sig att det finns personer med information i stil med "det finns en pilot i lag öst", men det verkar Apan helt avfärda.
Så här va.
Det där är en sådan skitgrej att hänga upp sig på att jag blir genuint irriterad. Skulle du inte vara siad grön av en bekräftad, grönad siare så skulle jag vilja lägga min röst på dig och Pix.

Men visst, jag skriver väl en förklaring IGEN då eftersom ingen verkar minnas mina tidigare inlägg i frågan..

1, jag såg ingen korrelation mellan sysselsättning och pryl och drog då slutsatsen att det gällde samtliga bybor(må ha varit en felaktig slutsats men det hör inte hit)
2, Jag har varit med i ett spel med detaljsiare och det var det senaste. Jag trodde helt enkelt inte att Emp skulle sno den grejen rätt av så tidigt. Dessutom så såg jag det som högst osannolikt att det skulle existera sådana siare eftersom det skulle ju sabba grejen med att ha såpass slumpmässiga saker med.
3, Jag menade inte(även om det kanske framgår dåligt) att det skulle vara omöjligt att sia utan att det skulle vara omöjligt för oss bybor att avgöra om en spelare talar sanning eller inte vid en outning. Eftersom vi knappast skulle ha tid att sia 15 spelare så skulle det mer vara tur som avgjorde om vi knep en ulv, inte utifrån vad han outade för pryl.

Sen det här:
Vimes said:
Förutom att det är bedrövligt resonerat att hänga någon för att "städa upp" situationen (förutsatt att man inte vet att en av dem MÅSTE vara ulv), är det svårt att se varifrån rösten på Recca kommer egenltigen. Trasapans spontana reaktion efter Reccas millerclaim var ju att hon var tokgrön.

Innan apans Recca-röst såg röstläget ut såhär:
Recca (5): Basse, Vimes, Hastfer, KK, Larsson
Vimes (3): Recca, Trasapa, Brynolf
Max Raven (3): Mukwa, Ruga, Rasmus
Du lägger upp svaret på din egen fråga.
Jag tyckte Recca var supergrön. Magkänsla, eller lurad av en mästerulv, välj fritt. Men i mina ögon kändes hon väldigt grön.

Men hur som helst så hade jag inte, mycket tack vare min dåliga aktivitet, hittat någon klockren ulvkandidat. Det gjorde att jag spelade rent taktiskt och på logik istället. Millers vet jag är luriga att ha med, vi ser ju tydligt beviset på det nu då osäkerheten kring Recca följer oss in i en runda då vi inte har råd med den förvirringen, och därför ville jag ta ut dessa i brist på bättre alternativ.

Mellan Recca och Hastfer fanns det ju inget val, du har ju lagt fram röstordningen så jag fattar inte vad du inte fattar egentligen.
Jag säger som jag tycker att en miller måste ryka, du tycker det är dåligt att hänga någon för att "städa upp", det tycker inte jag. Så häng mig gärna för att inte hålla med ulvprofessorn, det är bättre då?

Hastfer hade inga röster utan det stod mellan dig, Max och Recca. Varken Vimes eller Max hade jag några starkare grunder att vilja se dingla så då blev Recca mitt logiska och taktiska val, inte det optimala men det framgår väl rätt tydligt?

Du talar sedan emot dig själv. Du menar klart och tydligt att ett tydligt tecken på ulvande är att de har svårt att vara konsekventa. Nu är du på mig för att jag just har varit konsekvent hela spelet vad gällande Recca, hur fan ska du ha det professorn?

Jag vill fortfarande se Recca som grön eftersom jag ärligt talat inte kan se några större tells på henne. Dessutom så skulle det vara en fantastiskt vågad move som ulv att gå ut som miller efter Hastfer och väldigt onödigt i mitt tycke.

//////////

Fortfarande!

Vi har dessa kvar som är potentiella ulvar:
Mukwa
Pix
RasmusL
Recca
Xyas

De såklart givna är Xyas och Pix, inte tells mässigt men logiskt eftersom det inte kräver någon som helst vågad ulvlögn för att dessa ska vara ulvar.

Men eftersom vi verkar vara överens om att vi har iaf tre ulvar kvar så betyder det att vi faktiskt har med minst en våghalsig ulvlögnare att göra.

Mukwa, Rasmus eller Recca.

Den som behöver vara minst dumdristig och dessutom inte behövt ljuga är Mukwa.

Det gör att Mukwa står på min lista som högst trolig ulv.
Se dessutom mitt inlägg i förra rundan angående honom. Han har enbart drevat och röstat ut bybor. Han drevade mer eller mindre ut Max på eget bevåg och var en betydande kugge i att få ut Larsson. Hastfer var någon som genast skitades ner när K.K siades som ulv och, enligt Mukwa, borde följa konkel i graven.

Läs mitt inlägg i slutet av förra rundan för jag orkar inte kopiera in det igen. mukwa caset

De ulvar jag har är alltså:

Mukwa
Pix
Xyas

Det förklarar varför det varit så svårt. Samtliga av dessa har varit inaktiv i stora delar av spelet. Mukwa är dessutom en grymt skicklig spelare och kan absolut hålla sig gömd.
Det som talar emot Pix/Mukwa som ulvar är att Mukwa hotar Pix att lägga sin röst på Larsson och ge fan i att utreda K.K härvan. Det känns lite dumt som ulvkompis men kan såklart vara en villfarelse.

Men förklara gärna varför Mukwa omöjligt kan vara ulv?
Han känns byboig? Det resonemanget kommer jag inte ens lyssna på eftersom jag tror såpass mycket om Mukwa att han lätt kan hålla uppe den fasaden. Att han sedan bara haft ut grönade namn då? Är det mer byboigt än när jag gjort samma misstag?
 

Trasapa

Swordsman
Joined
8 Oct 2011
Messages
537
Location
nörrland
Byjävel jobba!
Hur kommer det sig att xyas är borta hela spelet förutom med ett inlägg i sista sekund för diskning. Sen dyker han upp och har tid att klämma iväg hyfsat många inlägg, tillräckligt för att hjälpa till att få ut en grön anth. Är han nöjd med sin taktik som lågflygande ulv och kan nu kliva fram och spela lite mer aktivt när han tror spelet är avgjort?

Vad hände med pix i slutet av förra rundan? Varför gick hon så hårt emot drevet mot anth och röstade trasapa istället, tog hon avstånd från att hänga en grön som ulv?

Är det vettigt av recca att ljuga om miller som ulv, speciellt med tanke på situationen hon gjorde det på?

Vad behövs för att mukwa ska passa in som ulv? Konspirationsteorier eller bara bra ulvspel?

Är trasapa verkligen ulv?

Komigen nu satan! Slutminuterna och hänger vi mig så har byn förlorat och jag vägrar förlora när jag vet att kanyl konkel kommer göra mitt liv till skit på torsdags liret.
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Trasapa said:
Det gör att Mukwa står på min lista som högst trolig ulv.
Se dessutom mitt inlägg i förra rundan angående honom. Han har enbart drevat och röstat ut bybor. Han drevade mer eller mindre ut Max på eget bevåg och var en betydande kugge i att få ut Larsson. Hastfer var någon som genast skitades ner när K.K siades som ulv och, enligt Mukwa, borde följa konkel i graven.
Så här enkelt kommer du inte undan med en röst på mig, Trasapa. Vet inte om allt du skriver stämmer, men jag orkar inte kolla upp hur drivande jag var mot LJSL (tror inte att jag var särskilt drivande. Har mest nämnt honom någon gång och hakat på någon annan tror jag).

Om jag är ulv så måste du även redogöra för varför ulvarna inte tog ut någon i R1 eller i R3. Är RasmusL också ulv?
Trasapa said:
De ulvar jag har är alltså:

Mukwa
Pix
Xyas
Uppenbarligen inte. Då kan inte jag vara ulv. Nu ska jag ta det här så tydligt som möjligt:
Vi utgår från att RasmusL är grön eftersom du tror det.
RasmusL ljuger inte.
RasmusL har skyddat mig i R1.
Det dog ingen i R1.
Alltså måste ulvarna ha bestämt sig för att inte ta ut någon den rundan.
Ulvar gör inte så.
Brynolf bullet proof Ogga bogga?
Om Brynolf hade varit bullet proof så hade han gått ut med det 21:59:59 sista dagen i R2.
Brynolf gick inte ut med bullet proof 21:59:59 i R2.
Brynolf var inte bullet proof.
!Paxen var grön.
RasmusL såg till att !Paxen överlevde länge.
RasmusL är grön.
Mukwa är grön.

och en bonus

En röst på mig är ulvigt.
Att misstänka mig är ulvigt.
Att inte misstänka RasmusL samtidigt är mer ulvigt.
Trasapa är ulv.
Pix är också ulv.
Xyas röstar på Recca.
Att rösta på Recca är enda sättet för en ulv att inte rösta ut en ulv.
Xyas är också ulv.
 

Trasapa

Swordsman
Joined
8 Oct 2011
Messages
537
Location
nörrland
Nej Mukwa, det här inlägget luktar ulv. Det är en ulv som känner att spelet är vunnet och att du inte behöver lägga ner någon direkt tid eller fokus på att försvara dig korrekt. Vore du bybo så skulle du vara mer genuint intresserad av att byn gör rätt val och inte röstar ut dig som grön. På det viset jag är just nu.

Vad har frånvaron av nattmord i runda tre med dig att göra Mukwa?
Varför är det så osannolikt att Brynolf var bulletproof?
Varför är det så självklart att han skulle ha outat det?
Är du insatt i spelupplägget och vet hur bulletproof rollen fungerar i Emps lir?

Vi har ju en specialroll iom halv-millern, varför kan inte bulletproof vara lite udda. Brynolf kanske inte fick reda på att han blivit utsatt för mordförsök, då kunde han lika gärna tro att väktaren lyckats. Varför ska han då gå ut med sin bulletproof? (Nu vet jag inte hur en bulletproof fungerar i vanliga fall, får spelaren reda på att han blivit anfallen?)

Du bygger alltså hela din grönstatus på att ingen blev mördad i runda ett och att du vet att Brynolf inte var bulletproof. Vi får helt enkelt ta dig på ditt ord att du vet hur spelet är uppbyggt då.

Jävligt klent case, speciellt med tanke på din erfarenhet och när jag vet hur snillrik du faktiskt kan vara i ulvspel. Du skulle inte vilja lämna en teori oprövad, en teori som faktiskt inte är ett dugg otrolig.

Mellan dig, Rasmus och Recca så är du den enda som faktiskt kan vara ulv utan att det behöver till någon speciell superplan eller att någon ulv ljugit.

Inte så konstigt att du spelat laidback hela liret, vi har ju grönat dig från runda ett och sedan spelat er ulvar rakt i händerna. En grön Mukwa skulle vara tokig över den här situationen och börja komma upp med ulvfångar planer. Men ingenting, inte ens ett vettigt bemötande.

Lägg ner skitsnacket, du är ulv.
 

Trasapa

Swordsman
Joined
8 Oct 2011
Messages
537
Location
nörrland
En sak till, Mordet på Ruga.
Det stinker Mukwa om hela situationen.

Ponera att jag var ulv ihop med Xyas och Pix, jag hade utan tvekan plockat Mukwa eller Vimes tidigt om dessa var gröna eftersom jag är rädd för dem som ulv. Jag vet hur snabbt de två kan jobba för att fånga ulvar. Ruga? Hon skulle inte ens vara med på listan över tänkbara kandidater.

Mukwa är listig och säker i sitt spel däremot, han har dessutom tryckt på att vi inte ska fundera över nattmorden. Att ha plockat mig eller Recca skulle bara kasta misstankar mot Mukwa eftersom vi låg med röster på honom.

I Anth drevet finns det perfekta målet då vi inte kan läsa något ur det drevet eftersom Anth var grön och båda våra grönade spelare(basse, Vimes) låg där. Xyas går ju inte eftersom han är ulv så det lämnar Ruga.

Dessutom finns det stor risk att Rasmus vaktar Basse eller Vimes såklart.

Jag tycker mordet på Ruga är ganska uppenbart.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,603
Äh, jag gillar ju Trasans försvar. Tusan också, men ändå är det nog han som får gå till stupstocken, för alla andra varianter känns så konstiga.

Jag kan bara inte acceptera att Rasmus inte skulle vara väktare och jag tror inte att Mukwa är ulv. Om han är det så har han fintat mig långt bortom korvkiosken. ÖHT tycker jag att många i det här spelet har fixerat sig vid en person som om man hade ne personlig vendetta med just denne. Det är inte så hjälpsamt, för då lämnar man alla andra bybors teorier i sticket och smalnar exklusivt av fältet. Så Trasapa, jag tycker att du ska komma med teorier om de andra utöver Mukwa!

Min utgångsperspektiv kan förstås vara felaktigt, men den landar ändå i att Vimes, jag, Mukwa och RasmusL är gröna. Om Vimes tex är ulv-miller är vi så körda att det inte liknar något och då känns också oddsen helt hopplösa. Jag skulle inte skämmas som bybo om Vimes var ulv-miller och vi förlorade på det.

Så, då återstår:

Trasapa, Recca, Pix, xyas

Man kan ju tänka sig ett antal grupperingar här:

1) Trasapa, Recca, Pix
2) Trasapa, Recca, xyas
3) Trasapa, Pix, xyas
4) Recca, Pix, xyas

Vilken känns mest trovärdig? Eller rättare sagt – vem i det här scenariot känns helt otrolig som ulv? Väljer vi ut den personen så kommer vi kunna smalna av fältet på ett bra sätt.

Men som sagt: då utesluter jag massa möjligheter som att Mukwa är ulv, Vimes är ulv-miller och att Rasmus inte alls är väktare.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,603
Tja, jag kan inte låta bli att fundera över Trasans tidigaste poster och hur så självklart utrycker att fluffet är betydelselöst och diversifierat.

Jag har ju tjafsat med honom om det tidigare och nu är Pix på honom om det.

Tycker nog ändå att det är den bästa av alla vaga scumtells som vilar över folk just nu. Det som stör mig är att det verkar som att ulvarna har fått någon sorts heads up angående fluffet?! För i "vanliga fall" så berättar väl aldrig SL för [alla] ulvarna att de har fått alibiroller, mer än i något specifikt fall, men här verkar det som att alla ulvar är tvärsäkra på att deras info är betydelslös. Hur kan de vara det?

Sedan är inaktiviteten häpnadsväckande. Jag har undr dagen sett RasmusL vara väldigt aktiv i olika trådar tex. Men inte här. Då är det inte så konstigt om ulvarna trots allt tar hem det här liret. Det är som någon sorts trött sluggerfest och vi befinner oss i den fjortonde ronden mellan två boxare som knappat orkar lyfta händerna över huvudet.

Äh, ska vi inte ta och skärpa oss nu, så här på slutspurten av spelet?
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,386
Jag känner att alternativ två är troligast. Men det är svårt att veta med xyas (och till vissd el Pix). Men Trasapas agerande kring Recca kan förklaras med att de är ulvar tillsammans. Sedan känns det här med att misstänka Mukwa som en tell, tbh. Ska ulvarna ha en rimlig chans att vinna det här måste de få oss att ta en utröstning i den gröna gruppen.
 

Trasapa

Swordsman
Joined
8 Oct 2011
Messages
537
Location
nörrland
Ok Basse jag kan såklart inte övertyga dig med vad jag säger, det kan lika gärna en ulv säga. Men helt ärligt, handen på hjärtat gosse, tror du verkligen att jag skulle klara mig såpass länge i ett ulvlir som ulv? Och dessutom spela på det här viset?

Basse said:
Så Trasapa, jag tycker att du ska komma med teorier om de andra utöver Mukwa!
Jag har ju gjort min lista. Av de som är kvar i spel så är Xyas, Pix och Mukwa rimligast som ulvar. För er som inte är mig så borde den listan såklart innehålla mitt namn.

Övriga scenarion kräver djärva ulvplanering, Rasmus ljuger om väktare, Recca ljuger om miller, Basse/Vimes är miller-ulvar osv.
Har vi med ett sådant upplägg så är vi rökt vid det här laget eftersom jag inte tror vi hinner reda ut en sån härva.

Så det rimligaste och det enda hot vi faktiskt kan göra något åt är Mukwa/Pix/Xyas. (och trasapa för er såklart)

Men jag vet ju såklart inte hur jag ska få er att tänka om eftersom jag uppenbarligen blivit hängd redan tack vare mina första inlägg i runda ett, en runda där Mukwa istället blev grönad utom rimlig reson. Inte ett så svårt val egentligen från ett byboperspektiv, men ärligt talat, ni gör ett misstag. Jag är inte ulv.

Vore jag ulv i den här delen av spelet, sex omgångar in, så skulle jag nog vara jävligt nöjd med min bedrift att hålla mig vid liv så pass länge. Dessutom skulle jag ju anta att vi ulvar skulle vinna ändå även utan mig. Jag skulle knappast göra sådant här väsen av mig, det är jag ytterst tveksam till.

Och som du säger Basse så verkar vi låsa oss vid en person åt gången. Vad är skillnaden nu? Det har varit klart för de flesta av er att jag ska ut redan sen igår, för vissa redan några rundor tidigare. Varför kan vi inte lyfta blicken? Speciellt i ett så kritiskt skede av spelet vi är i nu. Jag vill inte förlora, inte p.g.a. att jag har spelat dålig bybo och givit ulvarna seger.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,386
Angående inaktiviteten gissar jag att Trasapas ulvkumpaner inte vill trassla in sig i honom. Bättre att låta honom sprida kaos på egen hand. Betänk att även om vi har en LyLo - vi måste lyncha en ulv eller förlora - så kommer vi behöva göra det även nästa runda. Ulvarna måste inte vinna den här rundan, det är inte värt för dem att försöka rädda sin kompis. Misslyckas de har de hjälpt oss i nästa runda.
 

Trasapa

Swordsman
Joined
8 Oct 2011
Messages
537
Location
nörrland
men är du ulv eller? Hur tänker du nu?
Så inaktiviteten kan inte komma utav att ulvarna är nöjda med utröstningen av mig eftersom de då är klar för seger? Varför ska de behöva arbeta när vi gör det åt dem? Nu tänker du sådär halvvägs igen Vimes, du lever på siaren vid det här laget och det är skittråkigt.

Jag ångrar mig i tidigare uttalanden då jag ville ha dig siad, det är inte till din eller byns fördel att bli grönad eftersom det verkar försätta dig i ett sås-tillstånd.

Vi ger nu ulvarna seger tack vare att jag spelat dålig bybo och att ni har varit så jävulskt lata. Pix tar upp en gammal punkt i sitt skitinlägg och alla är liksom "fan va bra pix att du tänker åt oss, det du sa är ju hur fräsch som helst och bara måste vara sant, nu har vi ulven för den här rundan så kan vi sova till deadline". Skitby!
 

Trasapa

Swordsman
Joined
8 Oct 2011
Messages
537
Location
nörrland
Men ok jag ger mig, jag är ulv, fine.

Så vilka är mina två kvarvarande ulvkompisar?

Jag vill att samtliga lämnar ut två namn, de två som är mina(skitdåliga) ulvpolare.

Här är de ni har att välja på om ni nu glömt det:

Basenanji
Mukwa
Pix
RasmusL
Recca
Vimes
Xyas

Kom ihåg, att namnge Basse, Vimes eller Rasmus är dåligt drag. Så egentligen har ni Mukwa, Pix, Xyas eller Recca att välja på.

Så kom igen.

Den som inte ger två kandidater är min kompis, det lovar jag.

Eftersom ni har tappat förmågan att resonera så ska jag hjälpa er igenom processen.

Kan Mukwa vara min kompis? Inte helt troligt va? Har jag kämpat så här hårt för att distansera mig?

Kan Pix vara min kompis? Knappast då hon kämpat rätt hårt för att röda mig och drog igång hela den här karusellen, tack för det "kompis"

Kan xyas vara min kompis? Sure, men skulle han verkligen vara så snabb att rösta ut mig nu? Det fanns ju faktiskt en möjlighet att rädda mig. Tack för det "polarn"

Kan Recca vara min kompis? Ja det är fan inte omöjligt. Men då har Recca ljugit om Miller och jag var med och röstade ut henne i första rundan då jag lika gärna kunnat få ut Max. I det fallet var jag en dålig kompis, sorry Recca.

Men huruvida.

Samtliga ger två namn! Inga undantag, det gäller även pix, xyas och Mukwa.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,386
Det är min övertygelse att R1 i 9 fall av 10 är den mest intressanta rundan att analysera. Jag tänkte på det här med "hurigheten", den spelade tonen, i Trasans tidiga inlägg.

Kk skrev såhär när Apans hurighet var på tal:
Konrad Kanyl said:
Jag känner Trasapa väldigt väl IRL men nu snackar vi varulvsspel. Svårt att säga om hans "hurtighet" är naturlig eller ej. Får jag gissa så ville nog Trasapa köra lite kaozstyle med sitt inlägg igår kväll. Sprida lite glädje och sånt. Han har ju saknats rätt mycket i spelet och är ju i vanliga fall i mina ögon en jävligt vass spelare och nu när hans jobb kommit i vägen tror jag att edgen har fallerat lite. Därav tror jag Trasapa var lite hurtig i tonen för att kompensera upp den dåliga aktiviteten.
För det första kan vi ju konstatera att ulv-KK försvarar Trasapa. Men det intressanta tycker jag, är vad KK skriver: att Trasapa kompenserar för sin dåliga aktivitet med ett hurtigt tonläge. Men ärligt talat, att skådespela ett tonläge för att kompensera dålig aktivitet, det är inte byboigt.

---

Nu ska jag natta min dotter. Förväntar mig ett "Skitby! Är du ulv eller!?" av apan när jag kommer tillbaka.
 

Trasapa

Swordsman
Joined
8 Oct 2011
Messages
537
Location
nörrland
Du är så sjukt dålig nu Vimes så jag blir ju tårögd, det är som att vara 13år, flicka, kär i den där snygga killen i backstreet boys som sedan kommer ut som homosexuell. Min hjälte är bara en simpel drönare.

Så det som hände i R1 är alltså avgörande. Det spelar ingen roll hur mycket jag försöker rädda byn nu? Det spelar ingen roll att du inte har lagt en enda jävla tanke på hur nästa runda kommer se ut om du har fel? Även om du har rätt, jag är ulv, vad är planen i nästa runda? Har man inte kunnat utnyttja den här rundans inlägg åt att diskutera det i alla fall?

Det är så jävla dåligt att jag nästan hoppas att du är miller-ulv, det skulle kännas bättre än att du bara är såsig.

Och resten av er pöbel, har vi gett upp nu?
Grattis ulvar, ni förtjänar segern. Eller snarare, byn förtjänar den inte alls så ni vinner på walk-over.
 
Top