Nekromanti Expedition Varulvsson - Runda 6 - Nakenchocken

Patient Beta

Swordsman
Joined
25 Jul 2010
Messages
524
Location
Härnösand
Ön börjar bli tom på öbor, 10 tappra själar återstår och samlas än en gång på örådet för att avgöra vem som skall bort.
De senaste gångerna har rösterna fallit illa ut, hur skall denna omröstning sluta?

Alla lägger beslutsamt sina lappar i urnan, och Harald Treutiger håller upp dem för kameran en efter en. Det är ganska snart avgjort att det är Anth som blir den utvalde.

Ett montage av hans tidigare stunder med kameran rullar när öborna nästan genom en sorts invand rutin gör processen kort.

Anth visar sig bara vara en vanlig människa.

Även Ruga är en vanlig människa märker man dagen efter, då hon hittas upphängd och död i en palm.


Tack till Bybon Anth och Bybon Ruga för spel!

Anth var Årets Bloggare 2011, hade med sig en Skruvdragare och tillhörde Lag Nord
Ruga var en Takläggare, hade med sig Pokémonkort och tillhörde Lag Öst

Deltagare:
Basenanji
Brynolf
Hastfer
Konrad Kanyl
LJSLarsson
Max Raven
Mukwa
!Paxen
Pix
RasmusL
Recca
Ruga
Anth
Trasapa
Vimes
Xyas

Nästa runda tar slut på tisdag 29 oktober klockan 22.00

Lycka till!
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,601
Hörni, vad onödigt spännande det här har blivit?!

Jag ska villigt erkänna att en del av skulden är min, jag har inte lagt någon större energi på spelet de senaste rundorna och nu är det avgörandets tid.

Min strategi kommer bli att initiera en så intensiv samtalston som möjligt, just för att kunna avgöra hur folk reagerar. Det är på tok försent med drev och hitte-på-rier. Om vi inte prickar en ulv den här rundan är det game over.

Så.

Följande är med just nu:

Basenanji
Mukwa
Pix
RasmusL
Recca
Trasapa
Vimes
Xyas

Jag stryker direkt mig själv och vimes som är siade gröna.

Mukwa
Pix
RasmusL
Recca
Trasapa
Xyas

---

Okej, där finns alltså tre ulvar. Det som stör mig är att vi i förra rundan inte hade några direkta drev mellan ev ulvkandidater och bybokandidater. Möjligen då Trasapa, men som Vimes har varit inne på upplever jag honom som byboig. xyas ville hoppa av – kan man ju förstå om man har en disputation som väntar. RasmusL har jag uppfattat som byboig, likaså Mukwa. Recca kan väl inte vara miller ändå? Om ulvarna inte bestämde sig för att offra henne känns det megamysko av ulv-Recca att claima miller redan i runda ett. Pix? Kanske det, men hon har ändå verkat vettig mellan varven.

Nåja, någonstans ska man börja. Vi får väl se hur folk beter sig framöver.

Röst: Pix
 

Ruga

Veteran
Joined
22 Feb 2013
Messages
137
Nej!!! Vad är detta?! Ni får hämnas min död, jag räknar med att byn ger pälsbollarna vad de förtjänar!
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,601
UPP OCH HOPPA BYN! DAGS ATT GÖRA NÅGOT!

UPP OCH HOPPA BYN! DAGS ATT GÖRA NÅGOT!

UPP OCH HOPPA BYN! DAGS ATT GÖRA NÅGOT!

UPP OCH HOPPA BYN! DAGS ATT GÖRA NÅGOT!

UPP OCH HOPPA BYN! DAGS ATT GÖRA NÅGOT!

UPP OCH HOPPA BYN! DAGS ATT GÖRA NÅGOT!
 

Trasapa

Swordsman
Joined
8 Oct 2011
Messages
537
Location
nörrland
Ok vad i helvidte är det som händer?
Nu må vi knäppa resten av ulvarna annars kan vi lika gärna ge upp på den här karriären.

Dessa har jag kvar på min lista efter att ha plockat bort siade basse och Vimes. Jag har inte med den där trasapan heller för jag är ganska säker på att jag är grön.

Mukwa
Pix
RasmusL
Recca
Xyas

Om vi nu inte ska tro på superulv konspirationsteorier så är det bara pix och xyas kvar. Men då fattas det fortfarande en ulv, för det må väl ändå vara fyra stycken.

Så tyvärr Vimes, men här finns en sjuk ulvhjärna med i spel.
Det är helt enkelt bara att välja den mest troliga av dessa:

1, mukwa är ulven som spelat ut byn till urinens brant.
2, Rasmus har ljugit om att vara väktare.
3, recca ljuger om sin millerroll.

Mest troligt vid första anblicken är såklart mukwa. Men trixet är ju att mukwa och Rasmus är lite sammankopplad iom väkteriet.

Sitter i bil påväg hem, blir inte så långa och mustiga inlägg förens ikväll.

Röst: pix
Vet inte om det ger något med ett drev mot en såpass inaktiv men hon bör ge oss något att gå på. Annars vill jag gärna klämma åt mukwa.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
............

Nu är jag hemma. Buuu.

Men jag har mer tid för varulvsspel. Yay.

Trasapa
Vimes
Xyas
Basenanji
Mukwa
Pix
RasmusL
Recca

Bland dessa namn finns det alltså tre ulvar. Vi kan stryka Basenanji och Vimes. Eller kan vi det? Mukwa la fram en teori om att det fanns millerulvar. Tanken är inte otänkbar.

Okay, så här, om det finns millerulvar så har de eller en av dem redan blivit siad, annars hade ulvarna inte nattdödat Paxen. Eller om ulvarna tillhörde den inaktiva gruppen skulle de kunnat döda Paxen för att de inte vill få fler namn grönade och inte direkt trodde att de själva skulle bli siade ändå.

Varför dödades Ruga? Vi har ju haft siktet inställt på den inaktiva gruppen, vi hängde ju för tusan Anth precis, så varför döda Ruga och avsmalna den gruppen??

Mukwa, har du några teorier om det här nattmordet?

Just nu är mina gröna namn RasmusL som är supergrön och jag själv. Jag ser inget sätt på vilket RasmusL skulle kunna vara något annat än grön. Vimes och Basse är lite mindre gröna, typ mintgröna.
Mukwa är ytterligare mindre grön.

Resten är Pix, Trasapa och Xyas. Men om ulvarna vore några av Xyas och Pix, varför döda Ruga då? Det var ju länge sen vi myntade inaktiva gruppen, varför döda alternativen i gruppen för?

Just nu är Trasapan eller Mukwa den jag helst vill hänga i slutet av rundan, jag tycker det finns anledning att misstänka dem båda och om spelet är normalt och inte innehåller något jävligt lurt som t.ex. millerulvar så MÅSTE en av Mukwa och Trasapan ELLER båda vara ulvar.

Röst: Mukwa

Kom igen nu, förklara spelupplägget för oss! Namnge ulvarna och konspirationen. Vem av Basse och Vimes är ulv? Är båda det?
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,748
Location
Stockholm
#1

Ugh... Fan vad tungt.

Nåja, vi vet ju iaf att det inte är mer än tre ulvar iaf, det kanske är ett plus (även om konsensus väl varit att det var 4 ulvisar från början, så inga stora nyheter).

Men WTF @ mordet på Ruga, det är veeerkligen konstigt. Min enda möjliga förklaring är att de fruktar mig (mwohahaha) och förhåller sig till det, vilekt förvisso är rätt kul.

Nu måste jag överge min gröning av Mukwa. Det jävliga är att gröningen av Mukwa bygger på att Brynolf var bullet proof och jag tvivlar fan på det, vi kan väl inte ha hur många feta verktyg som helst till vårt förfogande? Jag tycker att Mukwa har spelat bra men hans första inlägg i förra rundan stör mig, det är något som är off med hans sätt att uttrycka sig.

Mukwa:

#Hur ska vi gå vidare och vinna detta?
#Ge mig din nuvarande teori kring vilka ulvarna är och varför?
#Vem tror du kommer att nattmördas härnäst?
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,386
Det är bedrövlig uppslutning nu, vad är det som händer? Det finns ingen dynamik alls i spelet. Kolla bara på förra rundan. GÄSP.

SÅ nu måste vi rocka. Det duger inte att bara rösta någonstans på slentrian. Även om jag både känner igen mig i Basses frustration och vilja att bara sparka igång skiten tycker jag inte det funkar att bara rösta. Pix är så god som någon att rösta på, det är inte det, men det måste göras på rätt sätt tycker jag. Visserligen ser vi hur andra reagerar på drevet, och det kan vi använda när vi röstat ut en ulv.

Men i den här rundan måste vi rösta ut en ulv. Så det duger inte att bara rösta. Vi måste ge alla våra alternativ en chans att visa sig från sin gröna sida, eller ulva ur.

Vad gäller Pix har jag faktiskt en helt konkret grej som jag gärna ser henne resonera kring:
[bPIX! Du har, om jag minns rätt, aldrig varit med i det "vinnande" drevet vid deadline. Kan du skriva kring hur du har tänkt kring varje slutröst du haft? Varför röstade du som du gjorde, vilken inverkan tycker du att dina röster haft på spelet?[/b] Go get it!

Röst: Pix

Trasapa! Nu röstar du på Pix tillsynes utan motivering. Det är en sak när grönade Basse gör det, men du är, min magkänsla till trots (det kan vara gaser!), inte grön. Du är ett alternativ till att dingla tror jag att flera anser. Så, Pix är ulv. Vilka mer? Du är ju en av de mest övertygade Mukwa-hatarna, kan du åter igen lyfta fram vad i Mukwas spel som är ulvigt? Jag tycker att det är osannolikt (givet Rasmus väktande) att Mukwa är ulv, men det är inte omöjligt. Ska vi hänga honom behövs det ett tillräckligt tungt case för att krossa gröningen han har iom Rasmus väktande.

Mukwa! Vad händer, mannen? Nu stod du med händerna i byxfickorna senaste rundan och bah "jah, whatevvah". Tycker inte du att de senaste rundornas seghet och brist på tryck verkar bero på att vi inte haft ulvar i kikaren? Det blev ju bara surr när Larsson började snacka om sin påhittsförmåga: kan man inte analysera det snacket för att få känsla för vilka ulvarna är?

Basse! Varulvsprofessorn får stå lite med mössan i handen här... Du, Basenanji, det verkar som om... eh... du vet. Det verkar. Eller jag menar, om man har eliminerat alla troliga förklaringar, ja då återstår ju.. ja, de andra förklaringarna, eller hur? Så, om man lyfter blicken lite och faktiskt laborerar lite med de mer... öh... "tillskruvade" alternativen, vad ser vi då? Vad kommer vi på för scenarion? Verkar det inte jättedumt att ulvarna mördade Ruga till exempel? Jag menar... alltså. JAG tror ju att våra resterande ulvar finns i gruppen Trasapa-Pix-Recca-xyas, men du vet. Tänk om?!
 

Pixie

Veteran
Joined
22 Feb 2011
Messages
40
whaaaaaa? ruga?? wooot
Och basse du har gjort mycket, det är mer oss inaktiva (includerat mig) som satt käppar i hjulet.
Vinner inte ulvarna om vi röstar ut en bybo nu (och rasmus inte väktar någon)? Fuuu
Det blir liksom lite misstänksamt när du inte kommer med något eget och nytt utan harvar på med en kassa blaj som vi diskuterat till leda.
Inte har vi pratat om att du, i det 6te inlägget i hela spelet går ut och säger att det är omöjligt att kontrollera vem som ljuger, aka att du vet att fluffsiare inte finns eller har en funktion.
Vimes ställer en vettig fråga, så han ska få ett vettigt svar. Synd att han kommer ihåg fel.
Första och andra rundan är ju dåliga exempel. K.k. och att jag inte han byta. Tredje rundan så röstar jag på Hastfer redan på sidan 2 så det funkar ju inte så bra där heller.
4de Kör jag på trasan. Varför byter jag inte? För att jag faktiskt tror trasan är ulv.
5te då? Jag tror fortfarande på trasan, och fortsätter få ut trasapa.
Nu då. Tja Röst: Trasapa.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Pix said:
Det blir liksom lite misstänksamt när du inte kommer med något eget och nytt utan harvar på med en kassa blaj som vi diskuterat till leda.
Inte har vi pratat om att du, i det 6te inlägget i hela spelet går ut och säger att det är omöjligt att kontrollera vem som ljuger, aka att du vet att fluffsiare inte finns eller har en funktion.
Det här du lyfter nu (har kanske surrats om det tidigare?) som handlar om att Trasapan snackat om att det inte finns fluffsiare, kan du länka eller citera det och lägga upp det lite snyggt?
 

Pixie

Veteran
Joined
22 Feb 2011
Messages
40
Visst recca.
inlägg #883970 alltså trasapas andra inlägg i runda 1. 6te inlägget i hela spelet.
Sysselsättning känns ju menlöst eftersom det kan vara allt från snickare, skorstenstekniker till sömmerska eller uteliggare. För många möjligheter till ljug som aldrig skulle kunna kontrolleras.

Personlig pryl, känns lite likadant. Inte så svårt för en ulv som enligt PM bär med sig en luskam ljuger ihop att han har ett extra par skosnören med sig till ön. Omöjligt att kontrollera och lätt att hitta på.
Trasans förklaring ska vara att han menar att det bara går att hit'på nå'. Men "aldrig skulle kunna kontrolleras." betyder något annat, åtminstone i mina öron.
Jag tror därför att han och alla andra ulvar sitter med alibin. Och isåfall så finns det ju som han själv kommit fram till ingen användning att ha fluff siare.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,386
Pix said:
Trasans förklaring ska vara att han menar att det bara går att hit'på nå'. Men "aldrig skulle kunna kontrolleras." betyder något annat, åtminstone i mina öron.
Jag tror därför att han och alla andra ulvar sitter med alibin. Och isåfall så finns det ju som han själv kommit fram till ingen användning att ha fluff siare.
Klockrent. Det är ju rätt rövdraget att det inte skulle gå att kontrollera något. Kom vi inte precis från ett spel där det fanns fluffsiare? Dessutom går det ju utmärkt att tänka sig att det finns personer med information i stil med "det finns en pilot i lag öst", men det verkar Apan helt avfärda.

Det är avvikande.

Grejen är ju att ulvar ju behöver emulera ett bybopersona, de måste skådespela sig själva. Och att blanda ihop olika nivåer av kunskap är verkligen ett klassiskt misstag. Jag gjorde det själv första gången jag var varulv (Westernspelet, utröstad i tredje rundan, Basse kanske kommer ihåg).

Jag tycker det här är en bra grej. Inte så att jag vill tokhänga Trasapa direkt på det. Men tillräckligt för att jag ska vilja kolla närmare på honom. Det känns, med tanke på tempot i spelet (WTF?!), lite jobbigt med deadline imorgon redan. Jag är förstås också skyldig till det dåliga tempot, men jag ska försöka göra ett litet ryck i morgon under dagen. Tills vidare:

Röst: Trasapa - kommentarer på ovanstående?! Och vem vill du rösta ut den här rundan?
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Basenanji
Brynolf
Hastfer
Konrad Kanyl
LJSLarsson
Max Raven
Mukwa
!Paxen
Pix
RasmusL
Recca
Ruga
Anth
Trasapa
Vimes
Xyas

Pix, Trasapa och Xyas kvar alltså. Varför de tog ut Ruga, ja, du... Wifoy... De vill att vi ska tänka att det är något stort och lurigt på gång? Eller så är det något stort och lurigt på gång? eller så är de så rädda för väktaren? eller så vill de smutskasta väktaren? eller så vill de smutskasta mig? eller så... Jag är fortfarande inget fan av nattmordsanalyser, men visst. Det får en givetvis att haja till.

Det var helgrunda och helgrundor är sega. Men vi måste lägga ned mer tid på spelet. Jag är kass och har haft annat för mig i helgen, men det är inte jag som ska jobba i första hand. Det är de som är på väg att åka ut som både måste visa sin egen grönhet och visa varför vi ska ta ut någon av de andra.

För min del känner jag så här:
Om inte Pix, Trasapa, xyas och Recca (-1) är ulvar så har vi förlorat, och jag är fine med det. För antingen har ulvarna varit jävulskt bra eller så är spelet brutet för att de har tillgång till information som fuckar upp allting, och då skiter jag i om de vinner, för det är en fulvinst som ingen vill ha på sitt CV i alla fall. Den jag är osäker på av de här fyra är Recca. Jag tror absolut att hon skulle kunna claima miller i R1 bara för att dra med sig en i fallet. Hennes nätego är så stort och feedat att hon räknar med att få en ulvstämpel bara för att hon inte nattdödas, och då är det perfekt att claima en roll som aldrig kommer nattdödas. Att hon är kvar i spelet nu är bara dåligt spelat av byn. Det går inte att lita på ett millerclaim, och nu är det liksom försent att kontrollera henne, för är hon bybo förlorar vi. Hade vi spelat dirty så vore en schysst bybotaktik att låta Recca autodiska sig själv genom att spamma 17 inlägg och editera sitt första eller nåt. Men jag tycker väl iofs inte att det är någon kul strategi, men det är en bra strategi nonetheless.

Istället får vi helt enkelt köpa att hon är bybo och hänga de tre logiska kandidaterna vi har kvar.

Röst: Pix

Ska ni andra rösta på Trasapa så kan jag fortsätta elda under fötterna på Pix. Jag gillade Anths genomgång av Trasapa och Trasapa får iväg ett par passiv-aggressiva inlägg lite här och där, och det brukar vara kopplat till ulveri. Att xyas inte är med mer är väldans olyckligt.

RasmusL said:
#Hur ska vi gå vidare och vinna detta?
Vi ska ta ut de tre sista ulvarna efter varandra. Först tar vi ut nummer ett och sedan tar vi ut nästa och efter det röstar vi ut den sista.
RasmusL said:
#Ge mig din nuvarande teori kring vilka ulvarna är och varför?
Pix - inte siad grön eller skyddad.
Trasapa - inte siad grön eller skyddad.
xyas - inte siad grön eller skyddad.
Recca - inte siad grön eller skyddad.
RasmusL said:
#Vem tror du kommer att nattmördas härnäst?
Någon av oss gröna. Troligtvis inte mig eftersom det av någon anledning tydligen går att misstänka mig. Basse, Vimes eller RasmusL kommer falla för bilan. Kanske Recca för att vara säker på att få igenom mordet. Ryker någon annan har vi förlorat vill jag påstå, för då innebär det att vi inte kan lita på siandet eller väktandet, och då är det för många kandidater och för lite text för att vi ska kunna vinna utan att samtidigt skrapa fram tre trisslotter på en tialott.
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,200
Location
Malmö
Mukwa said:
Den jag är osäker på av de här fyra är Recca. Jag tror absolut att hon skulle kunna claima miller i R1 bara för att dra med sig en i fallet. Hennes nätego är så stort och feedat att hon räknar med att få en ulvstämpel bara för att hon inte nattdödas, och då är det perfekt att claima en roll som aldrig kommer nattdödas. Att hon är kvar i spelet nu är bara dåligt spelat av byn. Det går inte att lita på ett millerclaim, och nu är det liksom försent att kontrollera henne, för är hon bybo förlorar vi.
Men alltså, utan att vara sådär jätteinsatt. Varför hänger vi inte Recca? Var hon inte på väg ut första rundan? Har vi verkligen haft två millers i spel när det samtidigt tycks som att ulvarna har haft alibi-roller.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,601
Nu känns det som att vi skulle kunna laborerar lite med flera ulvscenarios. Mina ulvar lägger jag här:

xyas-Trasapa-Pix-(Recca)

Mukwa är grön för bra spelat, om än ryckigt. Vimes siad, jag siad, RasmusL går ut och claimar väktare.

Ni har verkligen gått djupt i den här nattmords-bulletproof-soppan och jag har inte orkat enagera mig i den eftersom det i min värld är fullkomligt rimligt att man byter mål som ulvläger eller att Empiricus har hitta på någon skum extraregel eller bara att KK-Pix-Trasapa-xyas missade att skicka in den rundan.

Vimes! Nej, håll ditt coola nu, det är förmodligen inga fluffelilurifaxierier i gång – RasmusL är väktare, att claima den rollen som ulv är för riskfyllt. Däremot har ulv-xyas spelat ut "passiv ulv"-strategin enligt konstens alla regler.

---

Rösten på Pix ligger kvar.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,601
Jag vill förstås läsa vilka vi vill ha ut. Min lista ser ut så här:

xyas-trasapa-Pix (Recca)

Jag vill att ALLA producerar en sån här lista, så att vi i bybons namn kan se hur vi resonerar kring varandra.

---

Min analys just nu uppehåler sig vid att vi har tre ulvar som inte vill rösta ut varandra, men som också kan tänka sig att offra en i ulvlaget. Därför är det intressant att se hur rösterna förflyttar sig. Knäcker vi en ulv den här rundan och en grön röstas ut så lär det få en ökad betydelse hur folk har röstat.

Just nu ser det ut så här om jag inte har räknat fel:


Pix (3) Basenanji, Trasapa, Mukwa
Mukwa (2) Recca, RasmusL
Trasapa (2) Pix, Vimes
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Välkommen tillbaks Mukwa. Skönt med lite aktivitet. Ditt inlägg känns vettigt och rösten jag hade på dig har varit en skopa eld i baken och en skopa nojja. Jag köper att Trasapa, Xyas och Pix måste vara ulvar. Och om inte samtliga är det för att det är något jävligt lurigt i spelupplägget så är det fine. Det behöver inte vara samtliga. Det räcker att det är två av dem och jag är rätt jävla säker på att vi kan utgå från att det är två av dem som är det. Den sista ulven, om hen inte är en av dem gömmer sig nån annanstans eller så finns det ingen fjärde ulv. I don't give a damn. Vi har två ulvar bland Trasapa-Xyas-Pix.

Mukwa said:
Hade vi spelat dirty så vore en schysst bybotaktik att låta Recca autodiska sig själv genom att spamma 17 inlägg och editera sitt första eller nåt. Men jag tycker väl iofs inte att det är någon kul strategi, men det är en bra strategi nonetheless.
Om ni vill det så gör jag det. I krig och varulvar är allt tillåtet.

xyas said:
Mukwa said:
Den jag är osäker på av de här fyra är Recca. Jag tror absolut att hon skulle kunna claima miller i R1 bara för att dra med sig en i fallet. Hennes nätego är så stort och feedat att hon räknar med att få en ulvstämpel bara för att hon inte nattdödas, och då är det perfekt att claima en roll som aldrig kommer nattdödas. Att hon är kvar i spelet nu är bara dåligt spelat av byn. Det går inte att lita på ett millerclaim, och nu är det liksom försent att kontrollera henne, för är hon bybo förlorar vi.
Men alltså, utan att vara sådär jätteinsatt. Varför hänger vi inte Recca? Var hon inte på väg ut första rundan? Har vi verkligen haft två millers i spel när det samtidigt tycks som att ulvarna har haft alibi-roller.
Från att jag legat på din gröna lista (om jag inte missminner mig) så vill du nu hänga mig? Är det jobbigt att vi är på väg att hänga dig och dina kompisar?

Så här tror jag, en miller som MÅSTE hängas är jävligt skön att ha med sig in i slutspelet om man är ulv. Klart om ni låtit mig följa med hela vägen in i slutspelet att ni vill ha lite löning för allt besvär. Så från grön till en måstehängning i sista rundan; du hade helst sett att en bybo sagt det, va?

Grejen är att det här är typ din första ulvtell för mig, Xyas. Du har legat så förbaskat lågt och bara hakat på existerande drev under hela spelets gång. Det är inte det du skriver utan det du inte skriver; att du kört med magkänsla i samtliga spel du varit med i och dessutom skaffat dig ett ganska fint rykte med ulvnosen och nu vill du rösta ut en person i en potentiellt sista runda för att den personen är miller? En person du verkar ha hållit för grön hela spelet. Det är ulvigt.

En annan grej som jag tycker är jäkligt märklig, Xyas, är att du inte ens bemöter Mukwas tankegång om att jag skulle kunna diska mig själv för att öka byns chanser via uteslutningsmetoden. Mig veterligen är du en motståndare till sådant och har uttryckt det motståndet högljutt när det kommit på tal innan, men i det här läget så kommenterar du inte ens. Är det för att du vet att jag inte är ulv så du bryr dig inte? Du sitter ju och citerar inlägget i fråga men vidrör liksom inte alls den grejen så du har ju inte missat det, liksom.

________________

Angående mordbytet R1-R2: Okay, det är jäkligt weird att ulvarna byter mål om de nu siktade på Mukwa i R1. Men de är kanske i det läget helt säkra på att Paxen eller RasmusL kommer bli väktad så de tänker att deras nästa mordförsök är helt safe vem de än skjuter på utöver de två... Nä okay det är ett kasst nattmord oavsett, det självklara målet är Mukwa i det läget om han inte är ulv. I ett annat varulvsspel skulle jag velat ha röstat ut Mukwa bara för att bli säker, men okay det finns inga andra scumtells på killen så jag släpper det nu.

För vi får liksom inte chansa i det här läget, vi måste ju ta en ulv NU och jag tror på att minst två av Trasapa-Pix-Xyas är ulvar. Xyas har bara pingat först nu i och med att han deltagit så sjukt dåligt. Det är få gånger jag tycker att dålig aktivitet ska få vara en ping i varulvsspelssammanhang, men när det handlar om Xyas som liksom inte är känd för att resonera kring spelupplägg utan som alltid går på magkänsla så borde det vara svårt att gömma sig som ulv. Han måste ju emulera magkänsla och ulvspårarnosen. Så då är det inte konstigt att hans första deltagande i tråden handlar om ett resonemang där han vill rösta på millern.

Röst: Xyas
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,601
1. Samla rösterna! Jag röstar xyas för att haka på Recca, jag hoppas att andra följer efter.

Röst: xyas

2. RasmusL+Mukwa-härvan

rasmusL said:
#1

Ja, jag är väktaren.

R1: Mukwa
R2: anth (jag gamblade på att de inte skulle knäppa den outade siaren och gissade att de skulle plocka Mukwa. Jag valde att vakta någon som jag inte trodde att jag skulle behöva vakta i kommande runda. Mordet på Brynolf är förvirrande för mig, kan han vara bullet proof?
R3: !Paxen.

Jag gissar att mina dagar är räknade nu. Jag grönade Mukwa i R2 pga väktandet men om Brynolf var bullet proof... Hur som helst är mordet på Brynolf den felande länken här.
Nu förutsätter jag att RasmusL är väktare. Om han som ulv har claimat väktare och kommit undan med det känns det som att vi har närmast omöjliga odds emot oss. Plus att det är otänkbart.

En grej med det här är att ulvarna väljer Ruga för att de tänker sig att RasmusL kanske väktar någon annan. Sedan vill jag understryka möjligheten att:

* Ulvarna valde Mukwa i R1 och Brynolf i R2. Jag fattar inte varför så många verkar utgå från att ulvlägret by divine default väljer samma person två ggr i rad? Som ulv har jag alltid velat ta vemfansomhelst i byn, och gillar verkligen att spara på skickliag/kända/snygga spelare bara för att byn ska bli paranoid.

ERGO: RasmusL och Mukwa är förmodligen gröna – lägg röster på annat håll.
 
Top