Nekromanti Expedition Varulvsson - Runda 6 - Nakenchocken

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,386
Ja alltså, du har ju rätt i att vi ska snacka om vilka dina kompisar är. Jag lutar åt att Recca är den mest troliga kumpanen till dig, och tänker mig att xyas kan vara din tyste kompis. Din relation med Recca förklaras bäst med att du är ulv tillsammans med henne.
 

Trasapa

Swordsman
Joined
8 Oct 2011
Messages
537
Location
nörrland
Finns inget att snacka om Vimes eftersom vi redan har förlorat.

Also, bra spel Rasmus, bra hjälp till byn där. Inga egna tankar eller nyttigheter i vanlig ordning?
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Trasapan ser ut att vara på väg till galgen.

Men alltså, jag tänker inte flytta min röst förrän Xyas bemött min anklagelse.

Och, Trasapan: Teorin om att Brynolf kunde vara Bulletproof leder ju till att Mukwa inte är 100% grönad, inte om att han är en ulv helt säkert. Det här känns som att det gått dig helt över huvudet. Du har hängt upp dig på att han är ulv och vägrar släppa den tanken.

Och alltså, du tog ju rygg på mig och RasmusL när vi diskuterade möjligheten att en Bulletproof existerade och har sedan dess gjort mitt case (att Mukwa inte nödvändigtvis är grön) till ditt case (där Mukwa helt säkert är röd). Och det pingar jäkligt illa faktiskt.

Nu röstar ju Xyas på dig för att ingen nappade på hans röst på mig. Men enligt all reson så är ni båda ulvar tillsammans och Xyas vill bara inte sjunka på ditt skepp.

Och när du dinglat, Trasapan, så kommer jag spendera nästa runda med att försöka fälla Xyas som inte orkat bry sig om att ens bemöta min anklagelse. Sedan kommer byn antagligen hänga mig, och det är fine. För då har jag sett till att två ulvar dinglat.
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,748
Location
Stockholm
Trasapa said:
Finns inget att snacka om Vimes eftersom vi redan har förlorat.

Also, bra spel Rasmus, bra hjälp till byn där. Inga egna tankar eller nyttigheter i vanlig ordning?
Haha, gnällapa :gremwink:
 

Trasapa

Swordsman
Joined
8 Oct 2011
Messages
537
Location
nörrland
Recca said:
Och, Trasapan: Teorin om att Brynolf kunde vara Bulletproof leder ju till att Mukwa inte är 100% grönad, inte om att han är en ulv helt säkert. Det här känns som att det gått dig helt över huvudet. Du har hängt upp dig på att han är ulv och vägrar släppa den tanken.

Och alltså, du tog ju rygg på mig och RasmusL när vi diskuterade möjligheten att en Bulletproof existerade och har sedan dess gjort mitt case (att Mukwa inte nödvändigtvis är grön) till ditt case (där Mukwa helt säkert är röd). Och det pingar jäkligt illa faktiskt.
Men va? Vadå gått mig över huvudet?
Jag började rota i Mukwa och tyckte mig se saker som jag inte tyckte om.
Sen verkar du inte ha läst ikapp tillräckligt för att uttala dig om att jag inte hänger med.

Varför har jag mukwa som ulv? Jag tar det IGEN.

Av de som är kvar så är det Xyas, Pix och Mukwa som är de rimligaste ulvarna eftersom det då inte behövs någon ulvkonspiration eller lögn. Det enda som behövs är att Brynolf var bulletproof vilket jag, till skillnad från Mukwa inte ser som helt omöjligt.

Mukwa är alltså inte ulv för att chansen finns att Brynolf var bulletproof, Mukwa är ulv eftersom det är det mest logiska. Brynolfs bulletproof passar in som en förklaring till den tesen, inte andra vägen runt.

För att du och rasmus ska vara ulvar så måste ni ha dragit på med feta ulv lögner, och om så är fallet så har vi redan gått i fällan och det är för sent.

För att Basse/Vimes ska vara ulv så måste endera Pax ha varit naiv eller att någon av dem är ulv-miller. Vilket som så är det för sent att rädda den situationen också.

För att Mukwa ska vara ulv behövs det bara att brynte var bulletproof vilket inte alls är helt orimligt.

Så visst, det behöver inte vara mukwa som är ulven, det kan lika gärna vara recca eller vimes(tom basse). Men då känner jag ändå att loppet är kört eftersom vi aldrig kommer kunna reda ut den soppan på den korta tid vi har kvar.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,386
Ok! Trasapa, vi fattar! Recca är "inte" din ulvkompis. Vi ska komma ihåg det till nästa runda!
 
Top