Nekromanti Expedition Varulvsson - Runda 3 - Efter reklamen

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
9/16
Basse said:
– Hastfer och Recca har bägge gett uttryckt för någon sorts suicidal hållning och föreslagit/röstat på sig själva. Desperation?
Det har jag gjort förr när jag varit bybo, dock. Så jag tror inte du kan dra några slutsatser från det om du inte vill göra nån slags giftbägarresonemang.

Vidare är det ju något jag liksom kände kunde behövas även senare. Innan siandet på K.K gjorde självklart vem vi skulle rösta ut var jag helt inställd på att åka i R2 och hade accepterat mitt öde. Det såg då viktigt ut att rösta ut mig så att byn kunde nysta i röstdreven från R1. Men när K.K visade sig vara röd fick vi ju en del att nysta i ändå, varför ville K.K ha ut mig? Varför följde han inte Larsson och Mukwas röstbyte till Max Raven vilket han hade kunnat göra ganska enkelt för sig. Om jag är ulv så är det ju extremt märkligt spel av K.K. Det enda jag då kan tänka mig är att för att det ska vara rimligt att jag är ulv och en ulv aktivt försöker få ut mig när det är uppenbart att han kunde sparat mig, så beror det på att det finns någon sorts sjuk fördel för ulvarna, typ 5 ulvar i spelupplägget... Men det är inte rimligt att Empi skulle gett ulvlaget 5 ulvar.

Basenanji said:
14/16
– Precis som Pix är inne på så kan det vara så att Recca/Hastfer-härvan är en slug strategi från ulvarnas sida för att vinna tid och skapa rum där de inte kan fångas in av en siare.
Absolut. Det är en vettig misstanke.

Jag tror inte just på den där formuleringen; "vinna tid" för det låter så konstigt. Det skulle vara om just Hastfer och Recca satt på någon special-mördar-förmåga som ulvarna absolut ville ha kvar i spel så att den kunde användas så ofta som möjligt, men eftersom millers i regel blir utröstade så är det ju riktigt dumt att gå ut som det om en är ulv. Om det inte är vad vi vill att ni ska tro förstås. Det blir ett sånt där gifbägarresonemang igen.

Men oavsett, grejen är att jag fattar det smarta i att ta ut mig. Det är liksom det självklara att göra, oavsett om Hastfer visar sig grön eller röd. Jag är ett frågetecken för byn. Problemet är att det är en slösad runda för byn.
 

LJSLarsson

Hero
Joined
11 Mar 2008
Messages
1,513
Basenanji said:
A propos Reccas väfv-snack så saknar åtminstone jag några detaljer:

LJS, Mukwa, Pix: vad har ni för pryl?
Jag är en stolt ägare av en järnfil.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
10/16
Hastfer said:
Lasse-Bajs said:
Vimes: Jag vill inte ha ut Hastfer för att han är miller. Jag tror han är röd på grund av KKs spel. Oavsett om Hastfer är grön eller röd så tänker jag inte föreslå att rösta ut Recca i nästa runda. Jag kommer rent av kämpa för hennes överlevnad för att jag anser henne grön.
Trashapan said:
Jag håller hastfer som röd och därför har jag röstat på honom. Kk har spelat in hastfer i det röda facket och jag ser inte att han gjort det för att gröna sig själv eller röda en bybo, kk var nog allt för säker på sin överlevnad.

Om hastfer visar sig grön så hamnar såklart jag i en röd sits, särskilt hos dig vimes eftersom jag håller med Larsson. Men det är min känsla att hastfer är röd.

Jag kommer heller inte jaga recca nästa runda huruvida hastfer visar sig vara röd eller grön. Jag kopplar inte ihop deras roller på det viset. Är hastfer grön så kan jag absolut tänka mig att vi har två millers och är han röd så har vi bara en traditionell. Så ser jag på saken.

Jag ska försöka hinna hem i tid så att jag hinner svara bättre på rasmus löjliga case och kanske komma med något mer vettigt innan slut
Ok, så ni tänker exakt lika.
Ni kör på HUR Hastfer kan vara ulv, inte VARFÖR.

Alltså jag kan ju fattat Recca helt fel i hur/varför grejen. Jag har ju fått ett gäng gliringar från hennes sida det här liret så det förvånar mig inte alls om det bara är Hastferlogiken som drar den slutsatsen.

Basse vill ju se sprattel när en bybo hängs men det känns lite lönlöst nu.

Dessutom ska barnen i säng och arbetsdagen har slitit hårt på händerna.

Forza Byn, allez allez allez!
Om du finner tid ikväll, lägg upp ett case mot din favoritulv. Om det visar sig att du är grön har du åtminstone fått lämna något vi kan följa upp på.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,601
16/16

Jag tror inte just på den där formuleringen; "vinna tid" för det låter så konstigt.

Grejen är att två millers får byn att vela fram och tillbaka.

1) Recca/Hastfer har outat miller. Kan de vara ulvar som är löjligt våghalsiga?

a) Nej. Recca skulle aldrig vara så självmordsbenägen att hon claimar ulv. Då blir hon ju utröstad direkt fattar du väl?

b) Ja. Just att de är så våghalsiga gör att byn tvekar att rösta ut dem. Att de dessutom claimar miller gör siarens jobb överflödigt. De kan alltså stanna kvar i spel runda efter runda

2) Men Basse, nu tar du väl ändå i? Att offra ulvar låter väl häftigt i tanken, men ingen ulv med någorlunda självbevarelsedrift kvar skulle väl frivilligt föreslå en så blodig strategi?

Betänk då att:

– Om Recca röstats ut så skulle både KK och Hastfer bli grönade. Åtminstone så gröna att diskussionen om dem skulle kunna bölja fram och tillbaka runda efter runda.

– Om Hastfer röstas ut så blir Recca grön (se tex Vimes fråga tidigare). För det är väl ändå vansinne att ha TVÅ ulv-millers?

…så jag vill verkligen att vi reder ut millershärvan just nu.

Dessutom har vi tid för det nu när det *förmodligen* är 10 bybor mot 3 ulvar. Tänk er att ha den här frågan olöst senare i spel....

*Burr*
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,200
Location
Malmö
Basenanji said:
– Det känns bra magstarkt att ha med två millers, varav en är en sk "Halv-miller".
Men är det verkligen det? Vi vet ju inte vilka övriga förmågor hos bybor eller ulvar som eventullt kan finnas i spel.

Då köper jag Vimes resonemang om LJSLarsson betydligt mer.

Röst: LJSLarsson
 

Ruga

Veteran
Joined
22 Feb 2013
Messages
137
Max var byggarbetare jag är takläggare. Så jag vet redan att väven är asymmetrisk. Sen om man ska rösta ut H för andra skäl är en sak.
Reccas ton är bättre och hon låter mer grön.
Problemet är att jag tycker de flesta fall har poänger istället för att utesluta någon. Personer jag skulle kunna rösta på nu (ej i ordningsföljd är Larsson, Vimes,trasan,Recca och H)

Angående millergate. Vet inte hur det ser ut här men där jag spelat i det fall det förekommer liknande roller så brukar det
A) vara exakt likadan roll.
B) liknande roll men med tydliga skillnader som ändå passar i hopp.. Ex olika sorters siare. Jägare som bara funkar på vissa personer( de vinner åt byn om de är ensamma kvar med en varulv)osv jag har aldrig sett flera millers än en.
Att ha med en halvmiller och en miller samtidigt verkar enligt mig konstigt. Speciellt då vi inte fått några indikationer på ngt annat som balanserat upp för byn.Sen är det vet vad jag förstår Emps första spel som han ledigt. Det är möjligt att han då tänkt mer "out of the box" .
Vi måste nog avgöra detta nu, annars kommer millerskapet att stöttas och blötas och H och Recca kommer alltid vara misstänkta.bättre få kvitto nu än att ha kvar dem i sluttampen.

Recca har varit min favorit men jag vet inte längre. Kan inte säga att H pingar hårt för mig nu heller. Men det måste avgöras även om det är svårt.
Personer att sia,.Mig eller någon annan av lågprofilerna ( eftersom de är svåra att bilda en uppfattning om)Larsson. Många verkar se honom som grön och ibland är det de gröna människorna man måste syna först.(Host K.K dr whosoelet...host)
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
11/16

Har ju faktiskt några inlägg tillgodo. Sitter som på nålar här.

Värst är att jag liksom släppt mina tidigare misstänkta, Trasapan och Vimes till förmån för Hastfer och teorier kring spelupplägget/millers.

Jag tror ju visserligen inte att det finns någon risk att jag nattdödas men jag vill bara vara på den säkra sidan här. Både Trasapan och Vimes har gått i bräschen för ett grönande av mig och jag blir faktiskt lite orolig. Grejen är att ulvar gärna gömmer sig bakom bybor.

Vimes har ju lagt upp hela inlägg på att förklara hur jag ligger till på misstankeskalan, det är bra och lättöverskådligt. Jag får fler grönpoäng än rödpoäng. För Vimes är ju detta förvisso inte omöjligt att göra som ulv. Han är ju jävligt vass liksom. Icke desto mindre är det aningen grönande, enligt mig.

Det enda jag reagerar på är att han menar att det är för otroligt att varken jag eller Hastfer kan vara ulv. Nånstans tycker jag ju att just K.K's uppbackning där av Hastfer i R1 ändå är rödande för Hastfer. Grejen är ju att om K.K lyckats rösta ut mig som grön så hade ju alla ögon riktats mot Hastfer och om då Hastfer är röd så hade ju K.K's grönstatus skjutit helt i höjden. Jag kanske gör K.K till lite för mycket av en superulv nu... Men tänk på det, Ulv-kk drevar ut en bybo och ligger i spetsen för det drevet, till förmån för en ulv. Han vänder på klacken när bybo-Recca röstats ut och trycker dit Hastfer-ulven, alternativt behålls Hastfer-ulven för K.K kan i det läget välja, han behöver bara anpassa sig efter byn.

I Trasapans fall så har jag faktiskt inte fattat varför jag är så himla grön. Är det bara för att jag outar miller?

Saken är ju att det inte är helt ovanligt att outa det som ulv i WRNU-sammanhang. Vad skiljer min outning mot säg, Mukwas i Mutant-liret?

Min miller-outning borde väl rimligtvis tolkas som varken grön eller röd. Okay, det finns anledning att gå ut som miller som ulv, men det är också jäkligt puckat.

__________________
Vidare:
Det fanns många som drevade mig i R1 men den kanske skummaste anledningen var hur min reaktion såg ut när Hastfer gick ut med miller. Det är ju en grej att tänka sig att en miller ska röstas ut för att det är jäkligt jobbigt för byn att ha oss i spel, men att hoppa högt över att just min personliga reaktion på hastfers outning inte var den personliga reaktion som en annan läsare skulle fått av att läsa att Hastfer var miller, är egentligen ganska konstigt.

Mukwa said:
Jag vill också lägga press på Recca. Efter Hastfers halvmilleroutning är det sjukt suspekt att vara miller och reaktionen kring Hastfers outning känns knasig med tanke på Reccas outning nu. Släpp lagtillhörighet och en valfri av Sysselsättning och Pryl. När Recca har gjort det tycker jag gott att Hastfer kan göra likadant. Men Recca ska outa först.
Lite senare, Mukwa igen:

Mukwa said:
Din reaktion är en ickereaktion. Den är lika lam som en spelad reaktion och den teoretiserar inte din roll som miller. Att skriva ett "Dafuq?" innebär inte att man har resonerat utifrån sin roll. Den innebär antingen 1. att man vill göra byn uppmärksam på att Hastfer har outat en konstig roll, eller 2. att få det att se ut som att du är förvånad. Eftersom nummer 2 här är knas på internet så ter sig alternativ 1 aningen rimligare. Men framförallt kunde du ha skrivit "herpaderpa! Halvmillers är fjanterier, för jag är en vanlig hederlig miller och då känns det där fett suspekt", men något sådant bjöd du inte på. Därför tycker jag att din reaktion på Hastfers inlägg är skumt. Två millers i spel har förekommit både en och två gånger, så det är inte per automatik en ulv du skulle naila om någon outar miller före dig. Varför jag skulle vilja hålla på en millerroll som bybo är för att det inte öppnar upp för ulvar att claima millerrollen. Vet ulvarna att det redan finns en miller i spel vet de också att det finns en siare, och då är det helt plötsligt up for grabs. Det är hur jag hade handskats med det. Hursom så outar Hastfer först och du sedan. Hastfer har en mer fresh outning och ja... det verkar iofs otroligt klantigt av dig att outa miller som ulv efter det, men du kanske var säker på att åtminstone få med dig en bybo i fallet och det är typ det enda ulvarna behöver göra. En bybo per ulv ska ut för att den sista ulven ska kamma hem bucklan åt ulvarna. Hursom är det inte grönande att du är traditionell miller och outar efter Hastfer. Din reaktion är inte heller grönande. Att du anklagar Hastfer är inte heller grönande. Den är snarare direkt rödande.
Mitt Dafuq är alltså anledningen till att jag är ulv, enligt Mukwa.

Sen skriver han att det var klantigt spel av mig om jag var ulv men att jag kanske siktade på att dra med mig en bybo i fallet, och med det resonemanget röstar Mukwa på mig...

Det är ju inte jättekonstigt för de flesta hade redan börjat rösta på mig innan, däribland Larsson, K.K och Vimes. Om nu Mukwa behövde något att dreva mig för som var lite originellt så valde han ut "Dafuq" eftersom ingen annan röstade på mig av just den anledningen, vilket ju frigör Mukwa från resten av pöbeln, han slipper alltså ta rygg på Vimes, K.K eller Larsson och bara lägga en backupröst. Han skär istället ut en egen liten tårtbit av Recca-kakan.

Det är ju på många sätt helt förståeligt att han byter till Max Raven senare för är Mukwa ulv och han drevar ut mig på den skitanledningen så ser det ju inte alls bra ut. Ravens bekräftade grönhet till trots, i jämförelse med "Dafuq-scumtellsen" på mig så var ju Ravens mer rödande.

I r4 vill jag se lite aktivitet från Mukwa. Min ursprungliga gröning av honom har kommit lite på fall (i misstankens förtecken), känner jag; och då är det jäkligt viktigt att han aktiverar sig och gör en bra runda för byn.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
12/16
Mukwa
Grejen med Mukwa är ju att det finns två teorier i spel, bulletproof tog första nattmordet eller väktaren. Om Väktaren tog första nattmordet så har jag varit inställd på att väktaren skyddade Mukwa iom att han var en ledarroll i R1.

Men vi kan ju inte veta det. Det är jäkligt oroande. Nattmordet kunde ju lika gärna siktats på någon annan än Mukwa och om Mukwa är ulv så gjorde det ju det. I R2 dör ju Brynolf och det tyder ju på att det första nattmordet sattes på Brynolf och inte på Mukwa, iom hur väktarförmågan fungerar i WRNU-varulvsspel. Dvs, väktaren kan inte skydda samma igen. Alltså ligger det i ulvlagets intresse att sätta nattmordet på samma person igen iom att det är en säker KILLDEATHMURDER.

Det här gör ju att misstankar mot Mukwa inte begränsas av det uteblivna nattmordet i R1 längre.
 

Trasapa

Swordsman
Joined
8 Oct 2011
Messages
537
Location
nörrland
Ok jag ska försöka att reda ut vissa frågetecken, igen..

Jag vill börja med Basses snurr om mitt första inlägg där jag tydligen ger sken av att veta en massa saker, som troligen bara ulvar kan veta. Det finns bara ett enkelt svar till dig Basse, du övertänker alldeles för mycket ur så lite :gremwink:

Jag såg mitt roll pm; Pilot och Roombadammsugare. Så här gick väl min tankegång då: "oj pilot och dammsugare de har ju inget gemensamt. Pilot känns ju ganska, meh och Roombadammsugare var ju verkligen random. Troligen så har sysselsättning och pryl inget med varandra att göra och kan jag vara pilot så kan ju andra vara precis vad som helst."

Jag tänkte alltså inte att "oj jag är pilot, nu har vi ett tema där alla jobbar inom transport eller liknande." Utan jag såg helt enkelt att det kunde vara vilken sysselsättning som helst. Hade jag fått sysselsättning tv-hallåa så hade jag troligen tänkt annorlunda eftersom vi lirar ett spel med fluffet baserat på ett tv-program och hade då kanske dragit slutsatsen att samtliga hade någon sysselsättning som hade med tv eller media att göra. Men pilot, nej. Och roombadammsugare, wtf.. Så nej Basse, det finns ingen lömsk baktanke eller något övertänkt alls med mitt antagande, tyvärr, bara ren slutledning och gissande från min sida.

---------------------------------------

Nu till Rasmus då, jag tänkte faktiskt skita i att ödsla tid att "försvara" mig mot ett så jävla kasst "case" men då får du väl bara mer vatten på din uttorkade kvarn. Så here goes(again!) Men det här är fan sista gången jag tar mig tid att svara på så ytliga påhopp.

Rasmus said:
Jag hänger inte riktigt med i din förklaring kring rösten på Recca. Det låg inte i ditt intresse att hänga henne men ändå röstade du där?
Här är mitt svar, i inlägget du länkar till! Vad är så svårt att förstå med det svaret?!
Tröttapan said:
Ok, nice. Först av allt, nej jag hade inget intresse av att hänga dig. Det framkom väl ändå ganska tydligt? Det var en ren taktisk röstning eftersom jag vet att förr eller senare så måste millern ut för att slippa leva med den osäkra variabeln.
Alltså har jag dig inte för röd utan du måste ut för att du outat miller.
Jag hade haft klent med tid att läsa igenom rundan och jag tog ett taktiskt val att rösta på en miller eftersom jag vet att en sådan roll oftast spökar till det för byn så länge den är med. Vilket jag ju faktiskt hade rätt i eftersom vi fortfarande har den här diskussionen. End of discussion.

Rasmus said:
Sedan detta:

Citat:
trasapa said:
Med det här inlägget mot mig så blev du dessutom grönare i mina ögon. Vore du ulv så vore det smartare att låta mig vara så att jag ser sämre ut för att ha försvarat en ulv.

Ser det inte ut som om Trasapa febrilt arbetar för att gröna Recca?
Verkligen, febrilt? Jag arbetar febrilt för att gröna recca utifrån det där inlägget? Jag har väl mer eller mindre hela tiden haft åsikten att Recca är grön, det är ingen nyhet eller skräll. Kom med något nytt. Och vad menar du då? Att Recca är grön enligt dig alltså eftersom det vore ju sjukt dumt av mig att försöka gröna en medulv som ändå stod på mångas ulv-listor och dessutom riskerar hängning i.o.m miller rollen.

Rasmus said:
Recca:

Inte imponerad av hennes försvar, ser inga skarpa teorier och ingen press, bara försvar. Om tidsbristen hon åberopat är sann så visst men för mig är hon röd tills det att hon presenterar något konkret.
Här menar du att Recca är röd.. Jag är alltså en ulv tillsammans med Recca och jag har öppet hållit henne som grön genom hela spelet, en ulv som är först på kö till galgen. Klokt..

Rasmus said:
Jag är även lite nyfiken på varför du anser Mukwa vara så extremt grön? Vad bygger du det på?
Extremt grön. Kan du länka till när jag uttrycker mig så tack.
Jag kan däremot visa ett inlägg där du helt grönar Mukwa, utan någon som helst motivering.
Rasmus said:
Ulvsson:
Jag måste försöka läsa igenom runda 1 ordentligt men om jag var tvungen att hänga någon direkt och just nu skulle jag försöka att se till riskminimering och leta bland de som har mest inflytande på spelet just nu. Mukwa är grön, KK och Vimes aningen rödare och Basse kanske rödast av de mest aktiva. När/om jag hinner lyfter jag lite citat som jag hajjat till av. Sammanfattningsvis är jag rädd för det totala kaoset som råder och risken att den lilla kärna av lirare som styr spelet innefattar 1-2 ulvar.
Du vill leta bland de som är aktiva och har inflytande på byn, vilket Mukwa absolut har. Men han är grön, inget snack. Han är bara grön.

Kastar mycket sten i glashus på senaste?

Rasmus said:
Några inlägg senare och TADA! RasmusL är inte ens med på listan över misstänkta! Vad hände här? Och sedan teorin kring ulvkonspirationen som bygger på att ulvarna var medvetna om att Empiricus inte skulle räkna den felaktiga rösten?
Det här har så mycket fel i sig att jag helt enkelt måste dra slutsatsen att du selektivt väljer att tolka mina ord för att de bättre ska passa in i din världsbild.
Lista över misstänkta, jag slängde här fram en ny teori som jag funderat på, du vet som bybor kan göra ibland eftersom vi inte har facit på hand och paranoian tar över. Eller du kanske inte känner lika, eftersom jag är den enda du "bygger" case mot.
Du var inte med i det inlägget mer än symboliserat av ett frågetecken. Inlägget handlade om teorin runt Vimes, KK och hastfer eftersom jag såg en tråd mellan dessa. Du fick inte vara med den gången, men var inte ledsen för det.

Sen händer har du blandat in något om att jag har någon konspiration angående att Emp skulle missa rösträkningen. Nej Rasmus, det finns inte där, hur mycket du än försöker vrida mina ord i inlägget du länkar till så finns det inte med. Du ljuger, rakt upp och ner. Och vet du, ulvar ljuger.

Sen kommer mer lögner.
rasmus said:
Nej, Mukwa var en som du höll som grön, inte en som du var orolig över. I alla fall om man får tro va du skrivit.

Och nu är jag plötsligt borta från listan igen! Vad är det som händer Trasapa, varför är du så nyckfull? Vad där det som händer på din ulvlista när jag och Mukwa åker upp och ner som värsta jojjos emedan Vimes ligger kvar på toppen?[/quote
Så här lyder min tanke om Mukwa, som du gör en egen tolkning av istället för att citera:
tröttareapa said:
Mukwa var ju en som jag var jävligt nojig för i en början och villa ha siad. Men såhär i efterhand så känns han inte alls lika farlig. Visst, karln kan såklart vara ulv men han är inte alls så pass högprofil att han skulle kunna leda byn i fördärvet på egen hand. Jag får bara en känsla av att Mukwa skulle vara mer manipulerande som ulv, inte så här laid back.
Är det att extremgröna Mukwa? Jag säger att han absolut kan vara ulv men han är inte lika farlig eftersom han inte kontrollerar byn lika mycket som jag trodde initialt att han skulle göra. Därav lägger jag inget större fokus på honom.
Och i vilken topp ligger Vimes kvar? I de 4-5inlägg du läst av mig från samma runda?

Nej Rasmus här grävde du ner dig i en grop, eller snarare klättrade upp på ulvalistan igen. Dumt eftersom jag mer eller mindre glömt bort dig.

Du visar tydliga tecken på ulvighet:
1, Dålig koll på omgivningen och vad som händer
2, kör på en grundplan och håller fast vid den
3, manipulerar inlägg och åsikter för att bygga fake cases.
4, hugger på den som hugger dig

Är Hastfer din ulvkompis, är det här ett klantigt försök att rädda honom från galgen genom att misskreditera mig? Du lyckas sjukt dåligt.

I nästa runda lovar jag att du ska få min fulla uppmärksamhet, du behöver inte känna dig övergiven.

Jag är kluven nu. Jag skulle vilja få ut Rasmus eftersom han luktar mest ulv. Men Hastfer har gjort mycket ulvigt också, mer svårförklarade saker men det är ändå känslan jag får att han kan vara toppstyrd från en konkelulv. Sen är faktiskt miller historien något som vi ärvt från runda ett och måste få ett slut. Och dem emellan så håller jag Recca grönare.

Jag sätter mig såklart redigt i skiten om det visar sig att Hastfer är grön men det är en risk jag är redo att ta. Rasmus är ingen risk eftersom han är röd, om inte annat jävligt dålig på att visa sin byboighet och det är nästan lika illa eftersom han då går ulvarnas ärende och skapar oro i byn.

Röst: Hastfer
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
Gnrr :gremtongue:

Röst: Hastfer

Jag tycker inte alls om det här.
Jag håller fortfarande på att läsa igenom 3:e rundan och inser att jag inte kommer att vara färdig före 22.
Hastfer är en av de som jag har som minst grön - men av de minst gröna är han också miller.

Det känns jättesvagt, men det enda jag har att gå på för jag vill inte rösta på ingen.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,386
15/15

Röstläge:
Hastfer (5) Pix, Basenanji, LJS, !Paxen, Recca
LJSLarsson(4) Vimes, Ruga, xyas, Hastfer

RasmusL (1) Trasapa
Trasapa (1) RasmusL
Pix (1) anth
anth (1) Mukwa

---

Trasapa och Rasmus får gärna komma in i matchen och faktiskt ta ställning till det som händer. Anth också, du efterfrågade vad som fanns att ta ställning till, varför röstar du fortfarande på Pix? Och var är "R1:s grönaste spelare", Mukwa? Var är ni?!?

---

Fan, jag tycker det här känns ohett. Jag tycker jag har bra anledningar på Larssonrösten. Men alla som är med mig i drevet har minst sagt motiverat sin närvaro uselt eller inte alls. I Hastfer-drevet sitter två garanterat (till 99,9% iaf) gröna namn: Basse och Paxy. Å andra sidan tycker jag att KK:s kram på Hastfer är en sjukt klen grund att rösta ut någon på. NGH!

Det är nästan så att jag vill rösta på Recca för att få lite feeling på det här! Ingen som är sugen? Larsson? Basse?

---

Sista grejen: hej paranoia. Hur var det, är Basse DTF eller? Varför är han den ende som fortfarande vill få en komplett väv? Mukwa och Pix, pretty please, kan ni inte hålla på era grejer? Det verkar inte som att det ger oss något att langa fram infon, och jag kommer vara sur i flera veckor om en plötslig DTF-Basse klonkar in en massoutningsvinst.

---

OK, nu ser jag att Trasapa och anth har röstat på Hastfer. Jag gissar att det är klart i så fall. Ovan är i varje fall mina tankar när det fortfarande var öppet.
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
Någon som har koll på vad som hänt med Mukwa?
Han var senast inloggad 2013-10-21 17:50:05.
 

Trasapa

Swordsman
Joined
8 Oct 2011
Messages
537
Location
nörrland
Vimes du har till stor del bra inlägg rörande Larsson och jag är beredd att hålla med på många punkter.

Men jag vill få ett slut på det gnagande orosmomentet som vår halv-miller faktiskt utgör.

Vad händer om vi röstar ut en grön Hastfer? Ja då tar vi tag i Larsson, Rasmus och andra heta namn.

Vad händer om vi röstar ut en grön Larsson? Ja då tar vi med all sannolikhet tag i miller situationen, igen..

Jag vill få ett slut på det här med miller-debaclet. För hur mycket du än proklamerar för att byn ska sluta bry sig om dem och fokusera på annat så är det att banka nävarna trött på en död häst. Millrarna ligger i vår ryggsäck och stinker, vi må lätta på dödvikten.
 
Top