Nekromanti [Evenemang] DanCon XV

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,858
Location
Stockholm
Nu är det snart DanCon igen! Det femtonde i ordningen.

När? Lördag 2 mars 2019 från kl. 10.00 tills vi kroknar någon gång fram på småtimmarna.

Var? Hemma hos mig, i närheten av Älvsjö strax söder om Stockholm.

Vad? Ett spelkonvent i miniformat, öppet för registrerade (och icke permanent avstängda) användare på Rollspel.nu. Ta med dig ditt favvospel, så försöker vi spela det. Rollspel, kortspel eller brädspel spelar ingen roll.

Hedersgäster:
  • Årets hedersgäster blir Daniel Lehto, en av skaparna bakom Sagospelet Äventyr, och Björn Flintberg från Eloso förlag – som ger ut Sagospelet Äventyr och kommande rollspelen Handbok för Superhjältar, nyversionen av Chock, en svensk version av Call of Cthulhu, och mycket mer.
  • Dessutom kommer Jimmy Wilhelmsson och Orvar Säfström från Fandrake att berätta om det gedigna arbetet bakom praktverket Mutant – Minnen från den förbjudna zonen.
Arrangemang: En massa spontanspelande. Deltagarna ansvarar själva för att det spelas saker. Vill du arra något? Skriv det då här i tråden.

Spelbytardag: Ta med gamla rollspelsprylar du tröttnat på och se om du kan byta dem mot något som någon annan tröttnat på.

Jag har plats för ungefär 30 besökare och tar emot anmälningar i denna tråd från och med nu. Ange om du vill övernatta. (Jag har en handfull sängplatser, och det går att bre ut luftmadrasser och liggunderlag lite varstans. Och andra Stockholmsforumiter brukar dessutom generöst nog upplåta sängplatser i sina hem om så skulle behövas).

Obs! Två katter bor i konventslokalen, så allergiker gör bäst i att ladda upp med antikattknark.

I egenskap av enväldig konventsgeneral förbehåller jag mig rätten att prioritera bland anmälningarna i händelse av att dessa överstiger maxantalet. (Det underlättar för mig om du anger vilken priotiteringsklass du tillhör när du anmäler dig.)

Prioriteringsordningen är ungefär så här:

0. Gardener (som grundade forumet en gång i den grå forntiden)
1. Icke-cisman-forumiter (för det blir tillräckligt många män i alla fall)
2. STOCKHOLM KARTELL
3. Av mig särskilt inbjudna forumiter (för att de är goda vänner eller folk jag är nyfiken på att träffa)
4. Forumiter som aldrig varit på ett DanCon tidigare (för att det är jättekul att träffa tidigare oträffade forumiter)
5. Forumiter som besökt DanCon tidigare

Prioriteringssystemet innebär att det går utmärkt att anmäla sig även om 30 personer redan står på listan. Har du högre prioritet så petar du ut de med lägre prioritet. I allmänhet de med prio 5 – och de har ju redan varit på DanCon tidigare.

Mer detaljerad information skickas ut till alla anmälda veckan innan konventet.

Supervälkomna! [HR][/HR]
Anmälda: (grå text = reservplats)

1. 2097
1. Liten
1. Enilorac
1. Gabrielledebourg
1. Xhakhal
1. Cyberdjuret

2. Pappa
2. Eksem
2. Stövelkatten
2. Kloptok
2. Anth
2. Chrull
2. Arbetsgrav
2. Kroken
2. Owlbearpig
2. Carrot

3. Vitulv
3. Basenanji
3. Magnus Seter
3. Arfert

4. DeBracy
4. Khan
4. Ceruleanfive
4. Lloyd
4. Anchorman

5. Vicotnik
5. Krank
5. Lukas
5. Olle Linge
5. Hakanlo (framlottad)
5. Korpen (framlottad)
5. MattiasLejbrink (framlottad)
5. Vimes
5. Jocke (framlottad)
5. Anarchclown
5. Erikt
5. Entomophobiac

5. Mask (framlottad)
5. Ithaqua
5. Bunny

5. Quasimodo
 

Bifur

Veteran
Joined
28 Dec 2015
Messages
5,217
Kul. Hade gärna kommit i år igen om jag kunnat. Ha det så trevligt :)
 

pappa

STOCKHOLM KARTELL
Joined
4 Nov 2006
Messages
570
Location
Skogen
Om jag rent praktiskt kan lösa det så kommer jag gärna i år.
Prio STOCKHOLM KARTELL

Jag kan ta med mig nåt litet OSR-scenario och spelleda om intresse/behov finns.
 

Rangertheman

Swashbuckler
Joined
15 Dec 2015
Messages
3,139
Jag vill gärna komma (och jag tror jag kan, men måste kolla kalendern där hemma innan jag vet till 100%). Prio 4.
 
Top