Nekromanti [Evenemang] DanCon XIV

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,854
Location
Stockholm
Nästan uteslutande »gamla« besökare på listan hittills.

Kom igen alla ni som aldrig varit på DanCon tidigare!

Det är jätteskoj. Som ett stort konvent komprimerat till en enda dag.
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,902
Location
Ludvika
Det ÄR ruggigt kul och trivsamt. Vanligtvis dyker man upp, hälsar på folk, tar en kopp kaffe eller te och tittar lite på alla medhavda spel. Rätt som det är kommer man höra någon prata om att spela ett brädspel eller ett speciellt rollspel, och då frågar man om man får vara med, eller så basunerar de ut att de behöver fler spelare i vilket fall man hoppar upp och ner och viftar med handen.

Eller så sitter man bara i soffan och lyssnar på några av tungviktarna inom svenskt rollspel (brukar alltid vara några där) sitta och prata om allt möjligt som inspirerat dem.

Jag kan inte rekomendera det nog, och hade det inte varit för att datumet krockar lite med andra planer hade jag varit tredje person att anmäla mig i den här tråden =)

Nästa år! Nästa år...
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,854
Location
Stockholm
THIS JUST IN!

Jag har den stora glädjen att presentera ännu en hedersgäst med Ur varselklotet-anknytning: ingen mindre än Gabrielle de Bourg!



Gabrielle de Bourg är en skräckgalen tjej med filmbakgrund och ordförande i föreningen QueerNördarna, en förening med syfte att ge HBTQ+ en plats i spel och nördvärlden. Hon älskar John Carpenter, 80-tal och skriver för rollspelet Ur varselklotet.
Gabrielle har bl.a. skrivit I skräckfilmens skugga till Fria ligans mysteriekompendium Våra vänner maskinerna och andra mysterier – och kommer under DanCon XIV att spelleda sitt eget mysterium Spökhuset i Färentuna för de som har tur att få plats vid spelbordet (vi får väl hålla någon sorts lotteri, eller hitta på någon fiffig slumpgenerator som väljer bland hugade spelare).
 

Attachments

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,415
Jag kommer gärna om det går ihop sig med allt. Det var ett tag sen sist. Prio 4 gissningsvis.
 

gizmo

temporary sunshine
Joined
27 Oct 2008
Messages
822
Location
Stockholm
Jag vill gärna komma för att återse en hel del närvarande samt höra föredragen!
Men ni vet ju att jag inte kommer att spela spel och inte kommer att stanna jättelänge.
Som vanligt känner jag mig under de omständigheterna obekväm med att ta upp en av de begränsade platserna och dessutom putta ner någon pga inbyggd prio 1.
Dante bestäm du hur ok det känns.
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,854
Location
Stockholm
KOM IGEN NU ALLA DANCON-OSKULDER!

Visst vill ni väl själva uppleva vad som beskrivits som att det »kan vara det mysigaste hemmakonventet i söderort«?
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,415
Åh, jag förstår att du vill ha dit nytt folk, men för min del, långväga och småbarnsförälder, är det omöjligt att planera in något jag kan bli struken från i sista stund eller bli inreservad på med kort varsel, tyvärr. Stryk mig så får om inte annat Bunny platsen och jag får hoppas på att jag ser det tidigare nästa år eller något.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,535
Location
Rissne
Dante;n273697 said:
KOM IGEN NU ALLA DANCON-OSKULDER!

Visst vill ni väl själva uppleva vad som beskrivits som att det »kan vara det mysigaste hemmakonventet i söderort«?

Du är alltför blygsam. DanCon är årets höjdpunkt. Om jag bara skulle gå på ett konvent i år, så skulle jag hellre välja bort GothCon än DanCon. =)
 
Top