Nekromanti [Evenemang] DanCon XIII

Xhakhal

Reseledare i Awesomeland
Joined
22 Dec 2003
Messages
903
Location
Exil
Jag är kanske upptagen på kvällen i Årstaberg men kommer gärna över dan! Prio 1!
 

Ithaqua

Utsvulten Wendigo
Joined
22 Oct 2003
Messages
526
Location
Helvetet
Jag vill givetvis också komma! Var inte där förra året... Antar att det blir prio 4 i alla fall. :) (Av någon anledning, och det verkar fler än jag ha upptäckt, så är det problem med att posta på forumet. Därav skräpinlägget ovan...)
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,370
gizmo;n220602 said:
Jag vill nog också gärna komma!
Nu har jag inte kunnat släppa frågan om det går att peta in något mer adverbial i mittfältet här. Vissa konstruktioner verkar utesluta varandra:
*Jag vill nog inte också gärna komma.
Men:
??Jag vill nog inte heller så gärna komma

Det här tror jag borde vara ok rakt av (både grammatiskt och semantiskt):
Jag vill ju nog också gärna komma
Men:
??Jag vill ju för fan nog också gärna komma

Var går gränsen för hur många adverbial vi får trycka in i A1? Sådant funderar jag på.
 

gizmo

temporary sunshine
Joined
27 Oct 2008
Messages
822
Location
Stockholm
Vimes;n220606 said:
Nu har jag inte kunnat släppa frågan om det går att peta in något mer adverbial i mittfältet här.
Haha, och jag som bara anstränger mig att uttrycka mig mer skönt bara-inte-säga-som-det-är svenskt och mindre hårt-och-direkt tyskt.. Det gick ju tydligen bra, det :)
 

Bifur

Veteran
Joined
28 Dec 2015
Messages
5,221
Hade varit trevligt men har ordinarie spelmöte då som får gå före. Kanske nästa år
 

Jocke

Bäst i rollspel
Joined
19 May 2000
Messages
4,023
Location
Sthlm
Kommer kategori tre att behöva en bearbetning inom några år? Den ser än så länge väldigt tunn ut.
 

luddwig

Lawful evil
Joined
30 Jan 2013
Messages
5,560
Någon gång när jag känner mig modig och rik ska jag bidra till kategori 3.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,370
gizmo;n220607 said:
Det gick ju tydligen bra, det :)
Jo, men det gjorde det nog tror jag. Jag fascinerades mest av mängden adverbial i mittfältet utan att meningen kändes ogrammatisk. Det hade inget att göra med själva din språkhandling!
 

Rollspelsräven

Veteran
Joined
7 Apr 2014
Messages
14
Thoho, Dante jag kommer gärna och insuper lite härlig dancon stämning. Jag är dock lite rådvill om jag är prio 3, förr att jag är forumist som aldrig varit där eller om jag är prio 4 för att du redan har tröttnat på mig under tiden vi jobba i samma grotta?
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,612
Location
Huddinge
luddwig;n220634 said:
Någon gång när jag känner mig modig och rik ska jag bidra till kategori 3.

Själv satsar jag på att någon gång bli inbjuden som hedersgäst, men jag antar man måste göra något för hobbyn först.
 
Top