Nekromanti [Evenemang] DanCon XIII

Invinciblebug

Veteran
Joined
25 Apr 2014
Messages
21
Första gången jag hört om detta men låter svincoolt!
Kan kanske dryga ut den glesa prio 3 skaran lite också.
 

Anarchclown

Swashbuckler
Joined
24 Apr 2010
Messages
2,341
Location
Stockholm
Ok. Jag har något planerat till den dagen. Men om det går bra att smyga in senare på kvällen så kanske jag kommer förbi? Annars får ni ha det så roligt utan mig detta år. Oavsett vad så tror jag jag är sista prio så jag är väl utanför listan i alla fall. :)
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,867
Location
Stockholm
Om någon undrar så är det fortfarande möjligt att anmäla sig.

Tillhör du någon av priogrupperna 0–3 så hamnar du på ordinarie plats på bekostnad av någon i priogrupp 4 som petas ner till reserv.
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,867
Location
Stockholm
Det är med glädje jag kan presentera den första hedersgästen.

Rykande aktuell i och med Riotminds nygamla Drakar och Demoner retro: Illustratör extraordinaire Johan Egerkrans – även känd för de båda praktverken Nordiska väsen och Nordiska gudar, samt den sprillans nyutkomna Alla tiders dinosaurier.

Exakt tidpunkt för Johans uppdykande anslås vid ett senare tillfälle.
 

Hellzon

Långsamma Vargen
Joined
22 Jan 2002
Messages
2,453
Location
Köping
Hellzon;n220523 said:
Jag anmäler mig, prio 4. Tyvärr preliminärt, får väl återkomma när jag vet säkert om jag kan komma.
Ser ut som att det ska funka.
 

Sapient

Swashbuckler
Joined
26 Mar 2011
Messages
2,492
Location
Stockholm
Dante;n221345 said:
Det är med glädje jag kan presentera den första hedersgästen.

Rykande aktuell i och med Riotminds nygamla Drakar och Demoner retro: Illustratör extraordinaire Johan Egerkrans – även känd för de båda praktverken Nordiska väsen och Nordiska gudar, samt den sprillans nyutkomna Alla tiders dinosaurier.

Exakt tidpunkt för Johans uppdykande anslås vid ett senare tillfälle.
Det är tur att det är DanCon och inte UlfCon, enligt samma premisser - eftersom då hade varje person som publicerat en bok om dinosaurier renderat en prio om ca -34, vilket innebär att personen måste bultas fast i golvet för att helt säkert vara närvarande precis hela tiden.

Och det hade ju, ehm, inte varit så väldans roligt.
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,867
Location
Stockholm
Tjipp!

Eftersom jag är en så god och fin människa bestämmer jag härmed att ALLA som anmält sig är välkomna. Även de som står på reservplats.

Och jag vill även meddela att Arfert kommer att visa och berätta mer om det hyperfärska Sword Princess-rollspelet.

Mer detaljerad information kommer under dagen att skickas ut via PM till alla deltagare.
 

Bunny

Crazy like a fool
Joined
15 Oct 2002
Messages
2,952
Location
Knivsta
Trevligt! Jag hade inte räknat med att få plats, men det ser fortfarande ut som om jag kan.
 

Jocke

Bäst i rollspel
Joined
19 May 2000
Messages
4,035
Location
Sthlm
Kul! Jag kommer, precis som förra åre,t att ha med mig Blood & Bronze att visa upp för den som vill se / spela. Det nya är att äventyret jag hade förberett senast nu finns i tyckt form. Tror inte jag kan leta upp de tre sista TeknoChock till försäljning i år igen, men man vet aldrig.
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,867
Location
Stockholm
Anmälan till DanCon XIII är stängd fr.o.m. nu.
 

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Joined
23 Dec 2000
Messages
6,911
Det var svinkul, precis som det alltid är. Spelade bara ett spel, och det var D&D5, vilket var kul att prova eftersom jag med tiden blivit lite nyfiken på det.

2097 var spelledare, och därtill en mycket kompetent sådan, som presenterade ett fantastiskt häftigt (och flummigt!) äventyr där våra fantasyrollpersoner teleportades till en månbas i framtiden. Där tvingades vi gnugga geniknölar samtidigt som vi slogs mot pårökta jordiska hippies(!), gravitationstrotsande jätte-roombas med harpuner, geléklumpar, en väktarrobot med kedjearmar samt plockepinn-konstrukter gjorda av "immovable rods".

Fett flummigt, snyggt och roligt, tack för det spelledarn'.

Och Tack Dante för ännu ett kul DanCon.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,581
Location
Rissne
Mycket trevligt, som alltid! Jag tror att det jag uppskattade mest i år var att området vid soffan nästan hela konventet (iaf den viktiga delen aka när jag vara där) fick vara en skön hänga-och-inte-spela-spel-zon. Jag går inte på konvent för att spela spel, utan för att snacka skit (ibland bokstavligen) med folk jag träffar för sällan. Spelmakande, olika projekt, politik, högt och lågt. Så jag satt där och hade det skittrevligt och var med i många trevliga diskussioner.

Till slut tog min sociala energi slut och jag flydde hemåt. Tur att jag kommer att kunna sitta inne hela dagen i morgon och inte ha med folk att göra. Men jag ångrar ingenting.

Dancon fortsätter att vara ett av sveriges allra bästa konvent. Hurra för Dante!
 
Top