Nekromanti [Evenemang] DanCon XIII

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,864
Location
Stockholm
Nu är det snart DanCon igen! Det trettonde i ordningen.

När? Lördag 4 mars 2017, från kl. 10.00 tills vi kroknar någon gång fram på småtimmarna.

Var? Hemma hos mig, i närheten av Älvsjö strax söder om Stockholm.

Vad? Ett spelkonvent i miniformat, öppet för registrerade (och icke permanent avstängda) användare på Rollspel.nu. Ta med dig ditt favvospel, så försöker vi spela det. Rollspel, kortspel eller brädspel spelar ingen roll.

Hedersgäster:
  • Rykande aktuell i och med Riotminds nygamla Drakar och Demoner retro: Illustratör extraordinaire Johan Egerkrans – även känd för de båda praktverken Nordiska väsen och Nordiska gudar, samt den sprillans nyutkomna Alla tiders dinosaurier.
  • Och sedan hoppas jag få till minst en till (legendarisk) hedersgäst.
Arrangemang: En massa spontanspelande. Deltagarna ansvarar själva för att det spelas saker. Vill du arra något? PM:a mig så lägger jag upp arrangemanget här.

Jag har plats för ungefär 30 besökare och tar emot anmälningar i denna tråd från och med nu. Ange om du vill övernatta. (Jag har en handfull sängplatser, och det går att bre ut luftmadrasser och liggunderlag lite varstans. Och andra Stockholmsforumiter brukar dessutom generöst nog upplåta sängplatser i sina hem om så skulle behövas).

Obs! En katt bor i konventslokalen, så allergiker gör bäst i att ladda upp med antikattknark.

I egenskap av enväldig konventsgeneral förbehåller jag mig rätten att prioritera bland anmälningarna i händelse av att dessa överstiger maxantalet. (Det underlättar för mig om du anger vilken priotiteringsklass du tillhör när du anmäler dig.)

Prioriteringsordningen är ungefär så här:

0. Gardener (som grundade forumet en gång i den grå forntiden)
1. Icke-cisman-forumiter (för det blir tillräckligt många män i alla fall)
2. Av mig särskilt inbjudna forumiter (för att de är goda vänner eller folk jag är nyfiken på att träffa)
3. Forumiter som aldrig varit på ett DanCon tidigare (för att det är jättekul att träffa tidigare oträffade forumiter)
4. Forumiter som besökt DanCon tidigare

Mer detaljerad information skickas ut till alla anmälda veckan innan konventet.

Supervälkomna! [HR][/HR]
Anmälda (grå text = reservplats)

1. Xhakhal
1. 2097
1. Gizmo

2. Chrull
2. Vitulv
2. Organ
2. Pippelpoppel
2. Magnus Seter
2. Basenanji
2. MattiasLejbrink

3. Celledor
3. Rollspelsräven
3. Invinciblebug
3. Chaosweaver
3. Da_bohz

4. Anth
4. Stövelkatten
4. Kloptok
4. Vicotnik
4. Dimfrost
4. Gurgeh
4. Lukas
4. Hellzon
4. Olle Linge
4. Krank
4. Arfert
4. Erikt
4. Korpen
4. Jocke
4. Lambi
4. Zonk
4. Hakanlo
4. Vimes
4. Ithaqua
4. Bunny
4. Man Mountainman
4. Anarchclown
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
Wee! Om jag får komma tänkte jag ta med mig Baron Munschausens äventyr. Dels var det över tio år sedan jag spelade det, dels har det kommit i nytryck, dels är det ett perfekt konventsspel.
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,418
Jag! Prio 2?

Tar med mig något att spelleda och något bräd/kortspel att spela tror jag.
 

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Joined
23 Feb 2001
Messages
9,894
Location
The Culture
Jag vill vara med, och är tyvärr också prio 4. Jag vill speltesta Älvadrottningens fest. Peta på mig med en spetsig pinne tills jag gör det!
 

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Joined
23 Dec 2000
Messages
6,894
Jag vill hemskt gärna komma, så roligt! Prio 2.
 

Hellzon

Långsamma Vargen
Joined
22 Jan 2002
Messages
2,451
Location
Köping
anth;n220509 said:
Wee! Om jag får komma tänkte jag ta med mig Baron Munschausens äventyr. Dels var det över tio år sedan jag spelade det, dels har det kommit i nytryck, dels är det ett perfekt konventsspel.
Indieflum med Anth måste ju upplevas. Jag anmäler mig, prio 4. Tyvärr preliminärt, får väl återkomma när jag vet säkert om jag kan komma.
 

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Joined
23 Dec 2000
Messages
6,894
Jag vill hemskt gärna komma, så roligt! Prio 2.

Edit: Det var inte meningen att dubbelposta. Forumet bråkar lite med mig. Jag vill inte ta upp två platser :)
 

Olle Linge

Snigel
Joined
23 Oct 2003
Messages
2,882
Location
北極東邊
Hej!

Jag kommer gärna! Prio 4, såvida inte besök för knappt tio år sedan är preskriberat vid det här laget.

/Snigel
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,559
Location
Rissne
Jag kommer såklart gärna. Är en del av prio 4-pöbeln.
 

Celledor

Hero
Joined
29 Sep 2003
Messages
950
Location
Uppsala
Jag kommer jättegärna, Prio 3 och skulle behöva sovplats samt parkering, bilar ifrån Jönköping.
 
Top