Nekromanti ett rep som vapen

Jaak

Warrior
Joined
17 Aug 2001
Messages
281
Location
sthlm
skit snack

du skulle bli jävligt mycket räddare om en halv-orc på 6 fot eller nåt kom fram dreglandes samtidigt som han petade sig i näsa med en kvist (cirticul miss) och sa "urg" en om en nobel man verkligen försökte skrämma dej genom att till exempel hota dej till livet
 

NrutdinElakaCLR

Veteran
Joined
6 Feb 2002
Messages
9
Re: skit snack

Jag skulle bli räddare ja, MEN bara för att det är en ogre som kommer fram emot mig.

Men om man har slåts mot såna där stora Ogres tidigare i sitt liv och vet att de inte är så farliga (typ lvl 5 figther) men har aldrig tidigare blivit hotad av en nobel man. Säg att han har tränat väldigt mycket på det och är övertygande...

VAD ÄR MEST SKRÄMMANDE?
 

Jaak

Warrior
Joined
17 Aug 2001
Messages
281
Location
sthlm
Re: skit snack

skulle fortfarande säga att ogren är mer skrämmade.. men jag skulle vara lite nervös övernobel mannen eftersom jag inte vet hans nästa drag orgen vet jag att jag undkommer om han inte slår mej direkt dvs.....
 

Staffan

Myrmidon
Joined
7 Jun 2000
Messages
4,228
Location
Lund
Re: skit snack

Men halv-orken behöver inte hota en för att man ska bli rädd - eventuell rädsla för honom är "rationell rädsla". Killen som är bra på intimidate har lärt sig vilka mentala knappar man ska trycka på för att få folk att göra som man vill.

Det bästa användandet av Intimidate jag sett på film är i Raiders of the Lost Ark, när Gestaposnubben kommer in i tältet där Marion hålls fången. Han börjar plocka fram något underligt ur sin rock, vilket gör Marion vettskrämd - trots att det egentligen bara är en galge.
 

Oldtimer

Slava Ukraini!
Joined
5 Feb 2002
Messages
4,306
Location
Göteborg, Lindome
Re: skit snack

Huvudet på spiken, Staffan (2 poäng skada i huvudet../images/icons/smile.gif)

Intimidate handlar om att få folk rädda fastän inget påtagligt hot föreligger. En 2-meters brutal bjässe med jätteyxa är ett högst påtagligt hot och bedöms utifrån det. Han behöver ingen färdighet på Intimidate. En iskall, till synes obeväpnad, man vars blotta blick gör dig nervös är någon med hög Intimidate - och här hjälper naturligtvis Charisma. Exemplet med Gestaposnubben från Indiana Jones är ju perfekt.

Angående Perform tidigare, är det ju ett snarlikt läge. Här handlar det om att kunna uppträda inför publik - att fånga åskådarnas intresse. Några kanske minns en engelsk komiker vid namn Tommy Cooper - han var fullständigt värdelös som trollkarl, men älskades av publiken och gjorde en grej av hur dålig han var på sina trollerikonster.

Att man sedan väljer en ny sak att uppträda med per nivå är mest kryddning.
 
Top