Nekromanti Ett recensionsforum?

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,718
Location
Göteborg
Är det någon som använder rollspel.nu utanför forumet? Jag glömmer alltid bort att det överhuvudtaget existerar tills en så'n här sak tas upp.

Jag är också för ett recensionsforum. Möjligen skulle man kunna slå ihop det med promotionforumet och därmed få något som liknar ett nyhets- och artikelforum.
 
Joined
12 Feb 2004
Messages
834
Location
Umeå
Genesis said:
Är det någon som använder rollspel.nu utanför forumet? Jag glömmer alltid bort att det överhuvudtaget existerar tills en så'n här sak tas upp.
+1

Jag la ju nyligen upp en recension och formuläret som finns nu utanför forumet kändes extra besvärlig och klumpigare (Än att bara göra en forumspost då).
 

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Joined
13 Mar 2000
Messages
5,263
Location
Örebro
Jag är en gammalget, så jag tycker det finns en poäng. Eller det fanns, då forumet och sidan var integrerad men det var länge sen. I min mening vore det en idé att bestämma sig snart: ena eller skära bort. Att leva i limbo gynnar ingen.

Men Recensionsforum är jag riktigt positiv till! :gremsmile:
 

kefka

Hero
Joined
17 May 2000
Messages
802
Genesis said:
Är det någon som använder rollspel.nu utanför forumet? Jag glömmer alltid bort att det överhuvudtaget existerar tills en så'n här sak tas upp.
Senaste tràdar syns fortfarande pà framsidan, sà nu har jag börjat gà till forumet via den (icke-subtil hint om vilken funktion som bör läggas till i forumet :gremwink: ).
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Jag gillar iden!!
Går det att synka ett sådant forum med framsidan på wrnu? Med det menar jag att när det skrivs en recension, så ploppar samma grej upp på forumet. Så man kan diskutera det hela också.
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,903
Location
Nordnordost
Redan i dag ser vi ju en lista över senaste trådar på framsidan, jag förmodar att det skulle vara väldigt enkelt att ändra/lägga till så recensionerna syntes där med.
 

Möller

Hubert Hortlax
Joined
28 Sep 2008
Messages
3,202
Jag visste inte riktigt vart jag skulle ta dethär, så en moderator som vet bättre får gärna vidta lämplig åtgärd.

Jag vill inte låta för negativt. Det är jättebra att vi har en aktiv redaktion som tar beslut. Men nu har vi ett nyhets- och recensionsforum, och jag förstår ingenting.

»Nyhet: Extrainsatt forumsöl i Stockholm«. Är inte forumöl ett ypperligt exempel på ett evenemang, som således platsar i Evenemang och kontakt? Annars kanske tråden passar i Promotion, eftersom Magnus Seter själv antagligen dyker upp.

Jag hoppas jag inte är ensam i att forumen överlappar och att detta är ett problem.

Dessutom, Nyheter och Recensioner ligger under Rollspels-kategorin. Vad har forumöl med rollspel att göra?
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,463
Location
Stockholm
Möller said:
Jag visste inte riktigt vart jag skulle ta dethär, så en moderator som vet bättre får gärna vidta lämplig åtgärd.
Jag tyckte att det var en nyhet som var värd att puffa för. Svårare än så är det inte. Jag tycker inte att det är ett problem redan nu efter 4 timmars existens eller nått sånt, men det kommer att bli ett problem vad det lider, det är jag helt övertygad om.

Men det där kommer att hitta sin form och sitt format vad det lider, tror jag. Det kanske blir bara ett recensionsforum, eller en grupp som heter Artiklar, nyheter och recensioner, med tre underforum.

Jag ska väl villigt erkänna att jag i dagsläget inte bryr mig allra mest om att forumsindelningen hålls helt intakt, utan fokuserar på att få igång lite saker som sedan kommer att sätta sig.

Med fler nyheter som skrivs in blir det lättare att känna av vad som ska ligga där och nån annanstans.

Annars kanske tråden passar i Promotion, eftersom Magnus Seter själv antagligen dyker upp.
Nej, eftersom jag inte är initiativtagaren. Så tänkte jag i alla fall. Men som sagt, det där måste vi känna lite på. Till exempel Medusas promotion var ju egentligen en klockren nyhet, tycker jag. Så kanske vi ändrar lite på det.

Det viktigaste är att det finns ett ställe att posta nyheter och recensioner för tillfället. Exakt vart det hamnar är egalt, för tillfället. Men jag tar till mig din feedback och funderar vidare på hur vi ska göra.

Vi är helt inne på att förenkla forumsstrukturen på nått sätt.

Peta gärna på mig när feedback postas, förresten. Jag vill väldigt gärna läsa allas tankar och idéer, och behöver hjälp så att jag inte missar något! :gremgrin:

EDIT: just ja, som jag tror att det kommer att vara är det främst redaktionen som kommer att posta nyheter. Användare får ju förstås göra det, men jag tror inte tillströmningen kommer att vara enorm. Dock ska jag göra mitt bästa för att få in nyheter där.

EDIT 2:

Jag vill inte låta för negativt.
Feedback är viktigt. Du behöver inte oroa dig för att det ska uppfattas som för negativt, alla synpunkter är viktiga för oss! Bring it on!

/Magnus
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,463
Location
Stockholm
Möller said:
Kan ett forum ha en egen defaultinställning att visa alla diskussioner (istället för t.ex. de senaste 3 månaderna)?
Jepp. Ställde in så att Recensioner och nyheter ska visa alla trådar istället för de senaste 3 månadernas trådar. Vad nu det innebär, men det märker vi om forumet finns kvar om 3 månader.

/Magnus
 
Top