Vilken film var det som en utredare tar en kopp, blir tillsagd att det är kallt, dricker ändå och får reda på att ngn askat i koppen?
Yggrak, vad är det? Ett anagram? En populärkulturell referens alla utom jag fattar? Sublim kritik av Gary Gygax?![]()
First rule of the Yggrakult is:…Jag fattar inte heller. Så tills vidare tänker jag att det är en samling bokstäver som ser ut att vara svenska för någon vars enda referens är produktnamn på Ikea.
Kanske en sammandragning av "Yggdrasils schabrak"?Yggrak, vad är det? Ett anagram? En populärkulturell referens alla utom jag fattar? Sublim kritik av Gary Gygax?![]()
Sverige och dess fjordar...View attachment 24964
Yggrak verkar rätt lugnt som koncept och tar nog inte för mycket plats, även om ungdomscultisten på previewsidan har lite mystiska saker för sig, som kanske inte känns kosher nordic noir?
Sverige och dess fjordar...
Kul och det går i liknande spår som mitt eget mordutrednings-projekt.
![]()
Press Release: CÖRK BØRD impending
JUST CRUNCH GAMES LAUNCHES KICKSTARTER FOR CÖRK BØRD — A NORDIC NOIR RPG OF INVESTIGATION, COLLAPSE, AND CULT INFLUENCE Manchester, UK — 28th July 2025 — CÖRK BØRD, a standalone investigative horro…www.justcrunch.com
Den kombon såg man inte riktigt komma?
My culture is not your cöstume!
Jag håller med. Palme-referenserna och tanken på ett utifrån-perspektiv på det ”riktiga” Sverige gör mig mycket mer intresserad än om det bara hade handlat om ett påhittat scandinoir-inspirerat land.Själv tycker jag det piggar upp med att bli lite exotifierad som skandinav.
Själv tycker jag det piggar upp med att bli lite exotifierad som skandinav.
Det där är INTE diskbänksrealism!Kommer handen alltså upp ur handfatet eller är det en arm som någon lagt där?