Ett Nordic Noir-rpg på väg via Mörk Borg-motorn!? Cörk Børd.

IMG_2839.jpeg

Yggrak verkar rätt lugnt som koncept och tar nog inte för mycket plats, även om ungdomscultisten på previewsidan har lite mystiska saker för sig, som kanske inte känns kosher nordic noir?

Last edited:
Yggrak, vad är det? Ett anagram? En populärkulturell referens alla utom jag fattar? Sublim kritik av Gary Gygax? 🤔

Jag fattar inte heller. Så tills vidare tänker jag att det är en samling bokstäver som ser ut att vara svenska för någon vars enda referens är produktnamn på Ikea.

View attachment 24964

Yggrak verkar rätt lugnt som koncept och tar nog inte för mycket plats, även om ungdomscultisten på previewsidan har lite mystiska saker för sig, som kanske inte känns kosher nordic noir?
Sverige och dess fjordar...

Jag kommer att tänka på The Quick, som också kickstartades som nordic noir-rollspel, och har övernaturliga inslag. Jag killgissar att Yggrak är ett av många förslag på antagonister och att man inte behöver ha med dem.

Bästa är ändå belgiska eko/lantbodskejdan Färm. Om man uttallar det på svenska så låter det som Ferme på franska. Chouette.

B9734442607Z.1_20230605115616_000+GNAMTC7E7.1-0-3400587282.jpg

Den kombon såg man inte riktigt komma?
Kul och det går i liknande spår som mitt eget mordutrednings-projekt.

Själv tycker jag det piggar upp med att bli lite exotifierad som skandinav.

Jag gissar att de flesta likt dig egentligen är jätteglada för att Sverige uppmärksammas på något sätt, som svenskar brukar bli.

(Och om man ska vara lite seriös antar jag att vi skandinaver för det mesta exotifieras i den globala, angloamerikanska kulturen - precis som alla andra)

Back