Nekromanti ett litet, litet, jättestort fel om ÅLDER

DAKRilla

Hero
Joined
12 Mar 2002
Messages
1,283
Re: Åldrande bland raser/kulturer

"Det tillhör Mundanaallmänbildning att kunna detta!"

Eftersom jag både är spelare och inte äger denna modul själv så har jag knappt läst i den (förutom de jag borde läsa ur rollspelssynpunkt). Jag ska dock läsa kapitlet om Cirza, för Cirefalierna måste vare det intressantaste folket på Mundana. Eller vänta nu... Misslorna är faktiskt aningen intressantare tror jag.
 

avatarex

Myrmidon
Joined
18 Dec 2000
Messages
4,204
Location
Göteborg
Re: Åldrande bland raser/kulturer

Jag är rollspelslös, har knappt spellett nånting, men jag äger allt och är allmänbildad. :gremsmile:

Vill du veta mer om cirefalierna så fråga Marco, han ska skriva färdigt sin modul nån dag under detta decennium.

Krille skriver om misslorna, men det kanske du redan visste.
 

avatarex

Myrmidon
Joined
18 Dec 2000
Messages
4,204
Location
Göteborg
Vadå Spel&Sånt?

CJS var ju faktiskt med och skrev Viking (men inte neoViking, och det ska han vara glad för!!!).
 
Joined
24 Mar 2002
Messages
330
Re: Unga rollpersoner (OT)

Varför använde inte NeoGames en modifikation av systemet för unga rollpersoners attribut som finns i deras första rollspel, Viking?

Var inte Neoviking Neogames första rollspel?

(Viking var det första rollspelet Bard Mannadräpe spelade)
 

DAKRilla

Hero
Joined
12 Mar 2002
Messages
1,283
Re: Åldrande bland raser/kulturer

Jo, jag visste att dessa personer skriver dessa moduler, men inte kan man ju fråga dem hur mycket som helst. Och inte heller är det säkert att de svarar. T.ex. så ville jag nyligen veta vad Skräddarmästare skulle kunna tänkas vara på Faliska, men jag fick inget veta från Marco åtminstone. Jag förstår honom dock. Dessutom så har det antagligen inte ens bestämts vad Skräddarmästare ska vara på faliska.

Och anledningen till att jag inte läser allt är att jag inte behöver veta det. Gör jag en karaktär som bör veta något som finns skrivet i någon modul, ja då läser jag det. Inte annars. Det blir lättare att rollspela på det viset tycker jag. Dessutom så tycker jag det är väldigt irriterande med spelare som vet allt och som dessutom gör så att deras rollpersoner därmed vet allt.
 

Caldaras

Veteran
Joined
25 Sep 2000
Messages
82
Location
Borås
Re: Unga rollpersoner (OT)

Från www.neogames.se/eon
Fantasyrollspelet Eon är Neogames bästsäljande fantasyrollspel. Det är det tredje i Neogames serie av svenska rollspel med realism och spelglädje. De två föregångarna, Neotech respektive Viking, har satt en ny standard för kvalité för svenska rollspel.

Jag tror att det du skriver är sant, men det var från NeoGames hemsida jag fick det..

/Johan
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Re: Unga rollpersoner (OT)

"Fantasyrollspelet Eon är Neogames bästsäljande fantasyrollspel. Det är det tredje i Neogames serie av svenska rollspel med realism och spelglädje. De två föregångarna, Neotech respektive Viking, har satt en ny standard för kvalité för svenska rollspel.

Jag tror att det du skriver är sant, men det var från NeoGames hemsida jag fick det.."


Det finns ju ingenting som är fel där: Eon är spel 3, och har två spel som har föregått det (Neotech och Viking). Neotech var 1, Viking var 2 och Eon var 3.

Däremot så är Viking snarare att betrakta som Eons syster, inte som Eons mamma. Viking stack i väg på egen hand från basen i Neotech, och Eon stack iväg åt sitt håll från Neotech.
 

avatarex

Myrmidon
Joined
18 Dec 2000
Messages
4,204
Location
Göteborg
Re: Åldrande bland raser/kulturer

Å andra sidan kan man ju fungera som en minguru (ingen sätter sig upp mot Krille!) på forumet om man är allvetare.
 

avatarex

Myrmidon
Joined
18 Dec 2000
Messages
4,204
Location
Göteborg
Re: Unga rollpersoner (OT)

Nejnej!
neoViking är inget rollspel, det är en flopp.
CJS (neo himself) var inte med och skrev neoViking!

(om det kom ut före eller efter neoTech är inte relevant :gremwink: )
 

DAKRilla

Hero
Joined
12 Mar 2002
Messages
1,283
Jag har inget behov av något sådant. [ANT]

Jag tager vad jag haver och säger det helt enkelt.
 

Caldaras

Veteran
Joined
25 Sep 2000
Messages
82
Location
Borås
Re: Unga rollpersoner (OT)

Ok, då förstår jag det.

Det jag egentligen ville få ut är dock hur man skall ordna reglerna för unga rollpersoner så de blir mer relistiska.

/Johan
 
Joined
29 Jul 2001
Messages
814
Location
Stockholm.
Det är roligt om man dör direkt...det skulle jag vilja se på händelsetabellerna också....resultat 29-31 på nackdelar. Död.

Nåt sånt. :gremwink:

Modifikationer på bil påverkar ju givetvis inte ålder. En trukh har ju inte lägre Bil för att han är yngre, utan för att han är obildad.
 

samiis

Warrior
Joined
20 Sep 2002
Messages
355
Location
Kristianstad
ÅLDER

Någon skrav för ett tag sen att man skulle använda den 'omodifierade' BILdningen när man slår fram ålder, hur många anväbder den regeln, inte jag i a f, tänker aldrig på det...
 

Belion

Veteran
Joined
4 Dec 2001
Messages
34
Location
Njurunda
TZAM... VAD HAR JAG OCH MOUJA SAGT OM ATT STRUNTA I REGLER! Både du och Zaaken är mycket dåliga på att följa dem.
 
Top