Nekromanti Ett lite infekterat förslag..

Hans E Magnusson

CAPS LOCK
Joined
18 Jun 2008
Messages
2,413
Location
Umeå
Ja det är ganska konstigt att Seter tillåter de som kommer och pissar i hans blomkrukor kommer tillbaka gång på gång och gör det igen, redan nästa helg.
 

Magnamund

Warrior
Joined
29 Jan 2015
Messages
398
krank;n187075 said:
Det är ett större problem att rasistiska vanföreställningar ibland inte ses som sådana.

Väldigt få ser sig själva som rasister. Väldigt många som inte ser sig själva som rasister sprider rasistiska vanföreställningar.



Då rekommenderar jag att du nästa gång testar att låta bli att fylla dina rants med ogrundade rasistiska apokalypsteorier, bekräftade lögner om "no go-zoner" och fula gliringar mot "sjw"s. Du har inhenstans gett intrycket av att faktiskt vara intresserad av "öppen och vänlig" diskussion. Tvärtom har du öppet deklarerat ditt förakt för dina oliktänkande.
Är det så? Jag har stött ihop med mängder med personer som stolt proklamerat att de är rasister. De som döljer sin rasism har enligt min erfarenhet varit människor som ingår i pk-sfären som ofta, gärna och högljutt säger saker som "mer mångkultur, släpp in ALLA som vill in i Sverige, krossa alla gränser, bryt upp nationerna, fler flyktingförläggningar" osv. Betydligt tystare och i mer slutna sällskap säger samma personer"alltwå jagär inte rasist. Vi måste släppa in alla som behöver en fristad och vi behöver fler flyktingförläggningar men ärligt talat vill jag inte ha dem i mitt kvarter, på min gata. Fatta hur stökigt det skulle bli. Dessutom går värdet på min bostadsrätt ned".

Jag vet att somliga kommer säga "vilket skitsnack, du ljuger, vad är det för jäkla svin du träffar" osv men jag tycker Alexander Bard uttryckte det såväl. Han sanåt i stil med "De värsta rasisterna hittar vi inte bland SD, de hittar vi i Bromma och andra överklassområden. Det är de farliga rasisterna, de som inte vågar säga vad de verkligen tycker".

De här människorna som tjatar o tjatar om hur rasistiska vi svenskar är (vilket jävla bullshit) bor ofta i helsvenska, kritvita områden, inte i skitiga, våldsamma, stökiga förorter för där vill de överhuvudtaget inte vistas. Nej, de sitter hellre på Söööder med sina hipsterkompisar, sina helskägg, tatueringar, för korta byxor,fula kepsar med rak skärm, surdegsbunkar och makrobryggerier och spyr galla över alla rasse bönder som inte förstår det fina med att släppa in människor från världens alla kulturer.

Angående no go zones. Någon sa att "det finns inga såna, visa källor på det tack" och sågar därmed totalt alla byggarbetare, brevbärare, poliser, ambulansförare, brandmän mfl som dagligen utsätts för stenkastning od, som kan vittna om hur eländigt det är i förorterna.

T.o.m uttalade antirasister och sjukvårdspersonal med 40års erfarenhet av hur samhälet har förändrats kan gå ed på hur jävla illa det är med våld och totaluppluckring av normer och att problemen faktiskt har ökat iom att vissa grupper har vällt in i Sverige.

Nej, det betyder INTE att muslimer eller zigenare (för att nämna två grupper som det finns stora problem med) är kriminella skitstövlar överlag. Det är bara det att inom dessa grupper såhar vi stora problem som vi inte får bukt med genom daltande och tåtassande. Politikerna vet det, journalisterna vet det, polisen vet det, vi inom akutsjukvården vet det men vi får inte diskutera problemet öppet för då ses vi direkt som jävla rasistsvin som generaliserar. Det här tåtassandet vi hållit på med skapar hat,motsättningar och i förlängningen en grogrund för extremistpartier långt värre än SD. Som det ser ut idag kommer SD öka och delar av deras politik har redan accepterats av övriga partier trots att övriga partier ser sig som goda och sd som ondskan själv.

Jag bävar för framtiden.????
 

Inkognito

Swordsman
Joined
10 Aug 2012
Messages
736
Magnamund;n187423 said:
Är det så? Jag har stött ihop med mängder med personer som stolt proklamerat att de är rasister. De som döljer sin rasism har enligt min erfarenhet varit människor som ingår i pk-sfären som ofta, gärna och högljutt säger saker som "mer mångkultur, släpp in ALLA som vill in i Sverige, krossa alla gränser, bryt upp nationerna, fler flyktingförläggningar" osv. Betydligt tystare och i mer slutna sällskap säger samma personer"alltwå jagär inte rasist. Vi måste släppa in alla som behöver en fristad och vi behöver fler flyktingförläggningar men ärligt talat vill jag inte ha dem i mitt kvarter, på min gata. Fatta hur stökigt det skulle bli. Dessutom går värdet på min bostadsrätt ned".
Norm- och kulturrelativism, "rasifiering", exotifiering, etc.. alla gånger man sett och hört ord som "husn*ger" och liknande användas mot människor som inte haft "rätt åsikter" efter den mall som den goda "vänster anti-rasismrörelsen" beslutat om.
Nog finns det rasister i fårakläder, och förmodligen är det på denna sida man finner de flesta av typen "som sprider rasistiska vanföreställningar utan att se sig själva som rasister".
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Moderering:

Dante sa det här för inte så länge sedan:

Dante;n187103 said:
MODERERING

Nu har den här tråden blivit en fortsättning på den tråd som Krille låste just för att den INTE skulle fortsätta.

Respektera det så jag slipper anställa räfst och rättarting.

Tack.
Eftersom Magnamund och Inkognito fortsatte ändå så tillämpar jag 48 timmar räfts och rättarting.
 
Top