DoD EREB ALTOR MÅNDAG 20/11 på Kickstarter

Leon

Leo carcion
Joined
8 Mar 2004
Messages
6,439
"Ereb Altor är ett tillbehör till Fria Ligans DoD och inget annat. Du behöver regelboken för att spela och vi presenterar endast tilläggsregler som bygger på Fria Ligans regelmotor. Vissa av dessa är dock specifikt designade för att stödja längre, karaktärsfokuserade kampanjer med mer fokus på långa resor, episka utmaningar, lömska aktörer, demoniska intriger och episkt äventyrande."

Så jag förutsätter att man kan använda någon annan regelbok där man har grundegenskaper och färdigheter i intervallet 0-100% /1-20 ?!? :D
C
Kul :)

Ereb Altor publiceras till FL DoD, och allt material kommer att vara skrivet till det systemet. Men som sagt var, det är ju inte jättesvårt att konvertera till andra iterationer av BRP, och vi räknar kallt med att folk husreglar i stugorna, det är en del av det fina med hobbyn :love:
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
17,009
Location
Ereb Altor
Apropå "Uttermark". Är det ngt nytt eller klassisk Ereb Altormark?
Min och @afUttermark gamla DoD-kampanj kretsade kring den zorakiske ädligen vars förläning erövrats av slemma skurkar. Förläningen var baroniet Uttermark. Även min RP, svärdsmästaren Derekhon, återfinns i nya Ereb Altor!

Den spelades typ dagligen under halva 90-talet... (eller det känns så nu iaf)

Edit: Ja, vi återtog den med hjälp av ett kompani legoknektar från Caddo.
 

afUttermark

Swashbuckler
Joined
17 Oct 2011
Messages
2,006
Min och @afUttermark gamla DoD-kampanj kretsade kring den zorakiske ädligen vars förläning erövrats av slemma skurkar. Förläningen var baroniet Uttermark. Även min RP, svärdsmästaren Derekhon, återfinns i nya Ereb Altor!

Den spelades typ dagligen under halva 90-talet... (eller det känns så nu iaf)

Edit: Ja, vi återtog den med hjälp av ett kompani legoknektar från Caddo.
Var Röda Ugglans kompani från Caddo, publikfrieri. Derekhon var dessutom demonbesatt av någonslags marvelinspirerad drake, Satmygh.
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
17,009
Location
Ereb Altor
Var Röda Ugglans kompani från Caddo, publikfrieri. Derekhon var dessutom demonbesatt av någonslags marvelinspirerad drake, Satmygh.
Hmmm... Nej. Mina minnen är nog lite suddiga. Tror vi hyrde ett legokompani med vanliga dalkiska fotsoldater, utöver en liten klick tungt kavalleri. Jag misstänker att jag tjatade mig till Röda Ugglan. Har ju varit mina favoriter sedan jag var typ 12. De är givetvis med i Ereb Altor med.

En lustig detalj är att @Mekanurg inte ens mindes att han skrivit om Sebastian Marol och Röda Ugglan i Sinkadus :)
 
Top