DoD EREB ALTOR MÅNDAG 20/11 på Kickstarter

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
17,010
Location
Ereb Altor
Nästa vecka - måndag 20/11 kl. 12.00 - slår vi upp portarna till en av de mest efterlängtade Kickstarterkampanjerna på länge. Då är det äntligen dags för Ereb Altor att efter flera decenniers dvala återuppstå!
Ereb Altor är den klassiska spelvärlden som först såg sitt ljus 1985 men nu återigen kommer erbjuda äventyr i Kandras gränder, på Hynsolges slätter och i Kopparhavets böljande vågor. Ereb Altor är en spelvärld till Drakar och Demoner, som även det nyligen återuppstått.
För att inte missa denna historiska händelse bör ni genast skriva upp er på vår kampanj-sida på Kickstarter:


Äventyret väntar på er!
---
Ereb Altor är inte fristående spel utan en serie tredjepartsmoduler till Drakar och Demoner. Ereb Altor är ett varumärke som ägs av Free League Publishing och ges ut på licens av Helmgast AB Supplementen skapas, skrivs och illustreras av Astrolab Game Studio.
Först ut är Ereb Altor: Världsboken och en fullmatad box - Ereb Altor: Kopparhavet.
ks-date.jpg
 
Last edited:

Badmojo

Old’s cool
Joined
21 Sep 2011
Messages
1,880
Location
Marjura
Bra!

Hoppas dock på att ni slår @Klaatu Dunderdagars otroliga tid från avslutad Kickstartkampanj till fysisk produkt i postlådan! Eller åtminstone @TomasFriaLigan DoD23s tidigare rekord på 11 månader!

Break a leg!
 
Last edited:

crilloan

Swordsman
Joined
4 Jul 2017
Messages
555
Location
Uppsala
Måste tacka för ett svar jag fick från @Leon på min frågga om Sirenens klagan.
(Som jag köpte för att ha o läsa på en jobbresa (utan att äga ngt annat av KH)
Lägger in svaren här, de var så pass bra.

"Det är snarare tvärtom - Sirenens klagan är en kampan som kan spelas som ett led i Kopparhavskrönikan. KK är ett projekt som vi arbetat på sedan vi först skrev Kopparhavets hjältar, och är en övergripande ram som kan länka samman olika kampanjer och äventyr i en stor, episk berättelse med rollpersonerna i centrum. Den gamla sinkadusklassikern Fornrikets härskare av Marcus Thorell kan ses som en tidig inspiration. I Ereb Altor: Kopparhavet presenterar vi ramverket för krönikan, när kopplat till den mystiska Portolan som ingår. Vår fortsatta utgivning (inklusive det kommande Kaparen från Krilloan) kommer att ge mer kött på benen åt krönikan."

Ärligt talat, fabulous! 🕺

Min andra fråga var hur hårt knutet är det till FL_DoD? Vi har roligt med det i dimmiga dalen, men vi är rörande överrens om att det inte är något vi vill spela en kampanj med. För lite karaktärsfokus och variation

"Ereb Altor är ett tillbehör till Fria Ligans DoD och inget annat. Du behöver regelboken för att spela och vi presenterar endast tilläggsregler som bygger på Fria Ligans regelmotor. Vissa av dessa är dock specifikt designade för att stödja längre, karaktärsfokuserade kampanjer med mer fokus på långa resor, episka utmaningar, lömska aktörer, demoniska intriger och episkt äventyrande."

Så jag förutsätter att man kan använda någon annan regelbok där man har grundegenskaper och färdigheter i intervallet 0-100% /1-20 ?!? :D
C
 
Top