Era bästa tv- och dataspel

Max Raven

T12-kultist
Joined
20 Oct 2009
Messages
4,335
Location
Malmö
Jag har en Switch Lite som inte går att koppla till en tv och har undvikit Breath of the wild då jag antagit att den lilla handhållna skärmen inte kommer göra de majestätiska omgivningarna rättvisa. Stämmer det eller ska jag köpa spelet?
Jag tyckte det inte var lika bra i handheld men kör nästan aldrig i det läget. Det funkar.
 

Franz

Things aren't different. Things are things.
Joined
4 Dec 2010
Messages
5,935
Jag tyckte det inte var lika bra i handheld men kör nästan aldrig i det läget. Det funkar.
De 3D-spel jag kört hittills på Switch Lite har varit hit or miss beroende på formatet. Cloudpunk fungerade alldeles utmärkt. Men Outer Worlds funkade inte alls. Grafiken var snygg, men den lilla skärmen gjorde att det kändes som att spelvärlden befann sig i en konservburk. Kunde inte spela klart det trots att jag visste att det egentligen var ett bra spel. Så jag är lite orolig. Zelda är min favoritserie så att spela och bara få känslan av att det funkar skulle vara en dålig spelupplevelse för mig.
 

Sömniga Isaac

Rollspelsinkvisitor
Joined
9 Feb 2008
Messages
1,955
Location
Örebro
To the Moon - man spelar ut det på en kväll om man kan avsätta fyra timmar och det är en av mina bästa spelupplevelser. Det finns även uppföljare som är nästan lika bra.
Vill bara instämma, det här spelet är fantastiskt. Berättelsen griper verkligen tag om en.
 

Sömniga Isaac

Rollspelsinkvisitor
Joined
9 Feb 2008
Messages
1,955
Location
Örebro
Ett spel som jag upplevde som helt enastående är Gris som är mer av en konstnärlig resa som helt utgår ifrån ett visuellt berättande. Helt enorm vackert spel som jag slukades av då jag spelade det.
 

Max Raven

T12-kultist
Joined
20 Oct 2009
Messages
4,335
Location
Malmö
NieR: Automata
Filosofiska och existentiell frågor blandat med kompetent action och rejäla skopor ångest. Allt medvetet gjort för att få maximal effekt ur en liten mindre budget. Baserat på ett spel som är en dold uppföljare på ett alternativt slut i ett fantasyspel. Älskar det.
 

Oldtimer

Slava Ukraini!
Joined
5 Feb 2002
Messages
4,303
Location
Göteborg, Lindome
Okej, jag är gammal...

Det första spelet jag fastnade för var Zork.

Sedan fanns det ett helt sjukt spel för Apple II som hette The Prisoner (efter TV-serien), men jag hade ingen Apple II själv och fick bara kolla på det vid ett tillfälle.

80-talet bjöd på Dungeon Master till Amiga/Atari, som spelades grymt mycket. Och 90-talet hörde absolut till Doom.

00-talet blev det nog mest Age of Empires som jag och barnen spelade med varandra över nätverket här hemma.

Efter det har det inte blivit så mycket dataspel. Vi körde Halo på XBoxen, fast det var nog mest sonen som körde.
 
Top