Era bästa "props" eller "handouts"

Jocke

Bäst i rollspel
Joined
19 May 2000
Messages
4,008
Location
Sthlm
När vi spelade ett av NisseNytts scenarier på GothCon rullades det ut en tygbonad som man fick vara trepersoner för att hantera, samt diverse keramikbrickor som vi fick utdelat. Det var maxat. Undrar vem som har bonaden? Hmm..

Annars är min personliga favorit när jag bjöd på Tekumeliansk bankett när spelarna besökte ett främmande klanhus och blev bjudna på mat. Det gav inlevelse!
I konventsäventyret Sju sortes kakor så:
1. Bjöds det på sju sorters kakor
2. Fanns det en prop docka med en blå klänning som i sista akten blev en riktig medspelledare i likadan kläning, som de hade gömt i ett annat rum under resten av äventyret.
 
Last edited:

Henke

Avdankad Konventsarkeolog
Joined
8 Mar 2009
Messages
4,259
Location
Kullavik
I konventsäventyret Sju sortes kakor så:
1. Bjöds det på sju sorters kakor
2. Fanns det en prop docka med en blå klänning som i sista akten blev en riktig medspelledare i likadan kläning, som de hade gömt i ett annat rum under resten av äventyret.
Undrar om det finns någon som har kvar det scenariot. Jag fick tag i den ena författaren (Jon) men han hade inget kvar och har inte lyckats lokalisera den andra författaren (Lina) alls.
 

Jocke

Bäst i rollspel
Joined
19 May 2000
Messages
4,008
Location
Sthlm
Undrar om det finns någon som har kvar det scenariot. Jag fick tag i den ena författaren (Jon) men han hade inget kvar och har inte lyckats lokalisera den andra författaren (Lina) alls.
Vi fick i alla fall inte ut äventyret, villket var lite ovanligt. Vi samlade på oss scenarion på den tiden för att kunna skriva om de som var intressana på gamla boningen, alltså det den var innan det blev en blogg. (men vi har inte kvar några av dem, annars skulle jag redan ha jämfört dem med vad som finns på Alexandria).
 
Top