Han said:Jag vill ha episka och snabba strider med mycket action. En strid bör ta högst 15 minuter. Lite lustigt dock att "snabbt" är 15 minuter.
/Han som tycker det känns som antiklimax om striden är slut på två minuter
Möller said:Korta, snabba och brutala strider. Jag har inget principiellt emot en strid som är över på en eller två träffar.
För mig är strid sällan intressant i sig, vill jag ha det spelar jag DnD4e. Strid är något som istället ska ge ett intressant för- och efterspel.
Ångest. Ska vi döda vakten? Planering. Ta dig runt, jag uppehåller honom.
Pang. Fixat.
De hörde oss. Larmet går. Ångest. Vad gör vi nu? Satan. Vi åker fast. Planering. Försök sno nyckeln från vakten.
Du, jag vet inte riktigt. Kanske för att vi inte spelar så mycket, och när vi spelar så spelar vi >Human. Och där gillar jag våra lite längre strider med visst beslutsfattande i striden. Det hör till genren.krank said:Det där låter helt awesome, tycker jag. Varför spelar vi inte mer så?
Eller ja, i CoC var det ju lite så, men i >Human har det ju varit betydligt mindre.
Anton P said:I strider alltså. Vill ni ha långa episka strider eller korta, snabba och brutala strider? Det är så klart olika vilken setting man spelar i men overall, vilket föredrar ni?
Anton P said:Följdfråga:
Hur gör man en kortare strid (max 30min speltid) lika episk och omväxlande som en lång strid (inte lång som i brp-pingis, jag menar lång som striderna i >Human verkar vara)?