Nekromanti EON3 Alla skadetabeller på en A4 v2.0.PDF

MattiasS

Veteran
Joined
9 Jul 2004
Messages
113
Location
Göteborg
Re: Eon3 Träff och Skade A4 v3.0.PDF färdig

Aha, my bad. Har nu bytt mina förkortningar till de officiella T,S och B. Blir bättre givitvis.
Angående TUR slag så fattas bara ett Ob3T6 TUR på Men, problemet är ju att det finns ju alla individuella resultat beroende på kroppsdel som inte får plats. Men att lägga till en liten påminneslse om att man slår TUR slag går alldeles utmärkt.

Uppdaterade den "gamla" v3.0 med dessa förändringar så ladda om den igen bara.
 

Perenna

Swordsman
Joined
5 Apr 2001
Messages
655
Location
Göteborg
Re: Eon3 Träff och Skade A4 v3.0.PDF färdig

Nu kommer jag med petitesser... :gremsmile:

Upptäckte även att de olika effektbeskrivningarna ibland börjar med stor bokstav och ibland inte.
'Kvävning' och 'Ärr' inleder med liten bokstav medan de andra har stor...
Det känns som om stor bokstav passar bättre, eftersom vissa av beskrivningarna består av flera meningar. Dock är det två saker som känns lite fel då:

1. Förkortningarna för reducerad skadeverkan under 'Amputationsrisk' och 'Brutna ben' skulle se konstiga ut om de inleddes med stor bokstav. Ser jag RSV så tänker jag automagiskt på riktad sprängverkan, vilket inte är helt rätt...
Det hade kanske varit bättre att skriva ut 'reducerad skadeverkan' istället? Å andra sidan verkar där inte finnas plats...

2. Det känns fel med stor bokstav direkt efter ett kommatecken. Kanske skulle kolon vara bättre efter varje effektnamn (ex. 'F - Fastnar: Bla, bla...').
 

MattiasS

Veteran
Joined
9 Jul 2004
Messages
113
Location
Göteborg
Re: Eon3 Träff och Skade A4 v3.0.PDF färdig

Håller med och enkelt fixat. Uppdaterad 3.0 fil.

rSV är väl inte så snyggt men de flesta verkar förstå det. Egentligen vill jag nog droppa r:et och bara använda SV iom att folk fattar att det är reducerad SV som gäller meeeen...man vet aldrig om det finns någon som feltolkar...så better safe than sorry.
Finns det nån officiell förkortning på Reducerad Skadeverkan?
 

Perenna

Swordsman
Joined
5 Apr 2001
Messages
655
Location
Göteborg
Re: Eon3 Träff och Skade A4 v3.0.PDF färdig

rSV är väl inte så snyggt men de flesta verkar förstå det. Egentligen vill jag nog droppa r:et och bara använda SV iom att folk fattar att det är reducerad SV som gäller meeeen...man vet aldrig om det finns någon som feltolkar...så better safe than sorry.
Finns det nån officiell förkortning på Reducerad Skadeverkan?


Om det finns en officiell förkortning så bör den finnas med på förkortningslistan som står i början av någon av regelböckerna. Det fanns i alla fall en sådan i tidigare utgåvor, och jag misstänker att den slank med till Spelarens bok. Känner dock inte igen förkortningen själv...

Om Du funderar på att skippa r:et, så föreslår jag att det vore bäst att skippa förkortningen helt. Skall det bara stå SV (för Skadeverkan), så kan man kanske lika gärna skriva ut 'skada'?
Det förutsätter att man får plats förstås. Jag vet att det är ont om plats om man inte hoppar ned till en ny rad...

När vi ändå är inne på ämnet... CV verkar inte heller vara någon officiell förkortning, och på raderna för Ramlar och Tappar verkar man ha plats för att skriva ut 'Chockvärde' istället.
 

MattiasS

Veteran
Joined
9 Jul 2004
Messages
113
Location
Göteborg
Re: Eon3 Träff och Skade A4 v3.0.PDF färdig

Chockvärde fixat. Finns ingen officiell förkortning såvitt jag har kunnat se.
rSV är inte heller officiellt men det finns ingen förkortning och den är ganska vettig. Den kvarstår.
Good points anyway.
 

Sall Tymbast

Veteran
Joined
12 Mar 2001
Messages
64
Re: EON3 Träff och skadetabeller på en A4 v3.0 BET

men hittade enkelt sätt att göra det i Excel nu (inte mitt favvoprogram).
Vi har ju lite mer såna här superhjälpmedel på gång, skall jag använda något annat program än excel när jag gör i ordning tabeller och stuff?

För att droppa en teaser vad mer bröderna brothers har på lager varav en av bröderna är kreativ (gör saker) medan den andra är designfascist (gör snyggt) så finns det en tokkomprimerad sammanfattning av stridmanövrar plus små fina (enligt den kreative) inplastningsbara stridslathundar. Stryker ni designfascisten medhårs kan dessa bli mycket användbara.

Mvh
Peter Vittnavall

_____________________
Jag är ful men användbar
 
Top