Nekromanti EON3 Alla skadetabeller på en A4 v2.0.PDF

Regmolar

Swashbuckler
Joined
30 Mar 2006
Messages
2,062
Re: Utkast på en Deluxe version av EON3ASPEA4

Om det där är vad det ser ut att vara är jag uppriktigt imponerad... måste faktiskt kolla... *letar upp Spelledarens Guide som ligger bakom datorn, kollar snabbt igenom träfftabellerna*. Ok, jag är grymt imponerad.

Förslag: Du kan ju skriva streck eller något annat tecken som får betyda "samma som ovan" istället för kopierade resultat i delområdestabellerna. Vet inte om det blir bättre, men det är den enda jag kan komma på... Sen kan du kanske ändra rubrikerna till "Hugg + Kross" och "Avstånd + Stick" eller något liknande, eftersom stick använder den andra tabellen, annars är den peeerfekt att lägga under skadetabellen :gremsmile:
 

MattiasS

Veteran
Joined
9 Jul 2004
Messages
113
Location
Göteborg
Re: Utkast på en Deluxe version av EON3ASPEA4

Ha!
Underbart med parallell evolution! Satt precis ned och gjorde samma uppdelning :gremsmile: Kom till delområdena och började fundera. Den svåraste biten att få bra, Kopierade in träfftabellen i photoshop snabbt och börja mecka. Löste det.
Jag har en lösning som får med träfftabellen också helt enkelt...kommer att bli snyggt. Den får ligga ovanför skadetabellen iom att man konsulterar den först innan skadanMen jag får jobba igenom det senare ikväll. Återkommer om 2 timmar :gremsmile:

Edit: Bah, jag ljög...fixar imorgon.
 

MovinGalt

Warrior
Joined
21 Oct 2002
Messages
372
Location
Stockholm
Re: Utkast på en Deluxe version av EON3ASPEA4

Du har fyra minuter på dig att göra klart. Sen bojkottar jag hela projektet :gremsmirk:

/MovinGalt
 

MovinGalt

Warrior
Joined
21 Oct 2002
Messages
372
Location
Stockholm
Re: EON3 Träff och skadetabeller på en A4 v3.0 BETA

Vilken tur, lyckades kolla in bara 10 mins efter att du la upp den.

Tabellen ser väldigt schysst ut, men ett problem kanske. Träffkoderna ([1-26] tror jag det är) knasar väl lite nu? Tex vänster fot har Kod 21 som används när man tittar på var rustningar och sköldar skyddar, och om höger är jämnt och vänster ojämnt (eller tvärt om?) så försvinner alla koderna. Det går såklart med lite vett att se över detta, men det är kanske inte 100%-igt?

/MovinGalt, intresserad
 

Evil Peter

Hero
Joined
23 May 2000
Messages
1,008
Location
Västerås och Fagersta
Re: EON3 Träff och skadetabeller på en A4 v3.0 BET

Eftersom jag inte postat i tråden tidigare faller jag in i ledet och berömmer initiativet till detta. :gremsmile:

Vad gäller den nyaste versionen saknar jag att det inte står vilken typ av skada de olika tabellerna representerar, vilket det gjorde i tidigare versioner. Lämplig placering är väl som tidigare i det svarta, bara vertikalt istället.
 

Praetori

Warrior
Joined
6 Sep 2004
Messages
252
Location
STHLM
Re: EON3 Träff och skadetabeller på en A4 v3.0 BETA

Vad sägs om träfftabellerna horisontellt över el under varje skadetabell. Det finns jhu redan skadetabller på arket för varje träffområde. De detaljerade delområdena (hand, armbåge osv) blir dock knepigt. Samt högt lågt och normal måttning. Men men...grymt bra hittils
 

Sall Tymbast

Veteran
Joined
12 Mar 2001
Messages
64
Re: EON3 Träff och skadetabeller på en A4 v3.0 BETA

Nu är man degraderad till skapare av idéer och rådata alltså... :gremsmile: Sista gången jag delar med mig av mina kreationer

Mycket bra jobbat med att förfina tabellerna! Jag har ju använt min mindre exlusiva tabell i över ett år nu och den har skyndat upp striderna mycket. Jag använder den och lite annat material i min gamla hederliga spelledarskärm. Vad jag tänker på är träfftabellen. När skador skall placeras ut är det bra att snabbt få reda på koden för träffområdet. Finns ju lite plats kvar att ta av.

/Peter
 

MattiasS

Veteran
Joined
9 Jul 2004
Messages
113
Location
Göteborg
Re: EON3 Träff och skadetabeller på en A4 v3.0 BET

Var glad att du får stå med överhuvudtaget! Din rådata var ju helt oläslig och vidrig (grafiskt sätt alltså :) Vilken tur att du har mig som kunde (oombed och ödmjukt förvisso) rädda situationen *host*. Jaja, nu funkar den ju bra känns det som.
Träff Koderna är redan inne nu i beta 2an...väntade lite med dem bara.
Jobbig sak med dem är att de tyvärr är tvärtom officiellt, dvs vänster arm är jämna siffror och höger arm tvärtom vilket sabbar min jämnt ental = höger etc. Fixade det med ett grafiskt upplägg med träffkoder till höger och vänster. Plats fanns det ju.

/ no 1 i Brödraskapet
 

MattiasS

Veteran
Joined
9 Jul 2004
Messages
113
Location
Göteborg
Re: EON3 Träff och skadetabeller på en A4 v3.0 BET

praetori
Vad sägs om träfftabellerna horisontellt över el under varje skadetabell. Det finns jhu redan skadetabller på arket för varje träffområde. De detaljerade delområdena (hand, armbåge osv) blir dock knepigt. Samt högt lågt och normal måttning. Men men...grymt bra hittils
Ser tyvärr inget sätt att få in den typen av träfftabeller helt enkelt...det är för mycket data och delområdena, högt, lågt gör det omöjligt.:(
 

MattiasS

Veteran
Joined
9 Jul 2004
Messages
113
Location
Göteborg
Re: EON3 Träff och skadetabeller på en A4 v3.0 BET

Mäster Charovan
Vad gäller den nyaste versionen saknar jag att det inte står vilken typ av skada de olika tabellerna representerar, vilket det gjorde i tidigare versioner. Lämplig placering är väl som tidigare i det svarta, bara vertikalt istället.
Fixade tidigare vertikal text med Indesign vilket gjorde det lite omständigt varje gång en ny version skulle ut att lägga till...men hittade enkelt sätt att göra det i Excel nu (inte mitt favvoprogram). Det var givitvis meningen att det skulle vara så hela tiden men föll bort i beta versionen.
 

MattiasS

Veteran
Joined
9 Jul 2004
Messages
113
Location
Göteborg
Träff och skadetabeller på en A4 v3.0 BETA 2

Uppdaterad:
Träffområdeskoder nu med.
Funderade på placering men kändes inte som om de var viktiga nog att trycka in och gröta upp träfftabellen utan bättre lite diskretare vid sidan av.

Finns fortfarande plats til höger.
Delområden tabeller?
Ryttare?
Monster/Djur träfftabell?
Snygg bild på Marco Behrmann?

Eon3 Alla skadetabeller på en A4 v3.0 BETA 2.pdf
 

Big Marco

Läskig
Joined
20 May 2000
Messages
6,926
Location
Sandukar
Re: Träff och skadetabeller på en A4 v3.0 BETA 2

Snygg bild på Marco Behrmann

Okay! Här kommer en:

 

bitmonkey

Veteran
Joined
16 Aug 2006
Messages
12
Location
Stockholm
en liten gubbe kanske?

Jag skulle gärna vilja se en gubbe som visar vika kroppsdelar som träffkoderna avser. Har mejlat över ett förslag. Hm. Kan man bifoga filer med inläggen? Ska testa... Jahaja, det gick visst. Fast den hamnade inte i inlägget, lite trist. Ah well. =) Fast kanske man kan... hm. Ska testa, hoppas det funkar:



Ha! Det gick. =)

xp = xp + 1
 

MattiasS

Veteran
Joined
9 Jul 2004
Messages
113
Location
Göteborg
Re: Träff och skadetabeller på en A4 v3.0 BETA 2

För tusan Marco!
Det är Eons träff och skadetabeller vi snackar om, inte Noirs nya illustrerade skräcktabeller!
Borde inte du vänta med att visa sådant hemligt materiel till pressvisningen?

/ Mattias
 

MattiasS

Veteran
Joined
9 Jul 2004
Messages
113
Location
Göteborg
Eon3 Träff och Skade A4 v3.0.PDF färdig

Ok, 3.0 färdig.
Delområden kom in vid träfftabellen. Hade varit trevligt med träffområdebild men den ger ju inte så mycket tekniskt sätt medans delområden kan man ju sikta mot och behövs som tabeller.
Massa grafiskt småtjafs som gör det hela trevligare.



Eon3 Träff och Skade A4 v3.0.pdf (83kb)

Kommentarer angående Effekter och dess formuleringar är väl det som vore mest välkommet. Känns det tydligt?
 

Enshadi

Warrior
Joined
11 Aug 2003
Messages
381
Location
Göteborg
Re: Eon3 Träff och Skade A4 v3.0.PDF färdig

Mycket bra. Hade sidorna kopierade på en egentillverkad spelledarskärm förut men det här är ju mycket smidigare. Snyggt är det också.

Bra jobbat
 

Big Marco

Läskig
Joined
20 May 2000
Messages
6,926
Location
Sandukar
Re: Eon3 Träff och Skade A4 v3.0.PDF färdig

Polering, polering. Kolla upp delområdestabellen så du har jämt med blanksteg kring "-" och gör så att handen inte sitter i buken. ,-)
 

MattiasS

Veteran
Joined
9 Jul 2004
Messages
113
Location
Göteborg
Re: Eon3 Träff och Skade A4 v3.0.PDF färdig

Bah, jag var hungrig och ville luncha, skyll på lägre drifter som övermannade min perfektionism. Handen i buken var ju en sublimering av min vilja att stoppa magen full...umm...jo så var det ju. Fixat nu. Men sluta härma min frisyr tack.
 

Perenna

Swordsman
Joined
5 Apr 2001
Messages
655
Location
Göteborg
Re: Eon3 Träff och Skade A4 v3.0.PDF färdig

Kommentarer angående Effekter och dess formuleringar är väl det som vore mest välkommet. Känns det tydligt?

Hade gärna sett T, S och B som förkortningar för Trauma, Smärta och Blödningstakt, så blir de samma som i skadetabellen (istället för Tr, Sm och Bl).
De nuvarande förkortningarna inleds dessutom med versal under 'F - Fastnar' (Tr, Sm, Bl) medan de inte gör det under 'I - Inre skada' (tr, sm).

Finns det plats för att få med Tur-slagen som skall slås vid vissa skadeeffekter? Du har redan med slag mot Chockvärde och STY, så Tur-slagen vore också trevliga. Allt för att slippa hänvisningar till olika sidor i regelböckerna...
 
Top