Nekromanti Eon

G

Guest

Guest
Hallå jag skulle vilja veta om nån vet om det komer något mer material till Eon snart???

I´m the king of the ring
 

Staffan

Myrmidon
Joined
7 Jun 2000
Messages
4,228
Location
Lund
Consaber ska teoretiskt sett komma ut idag (2/11). Ny upplaga av reglerna kommer i slutet av månaden. Sedan vet jag inte...

/Staffan
"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather
 

Riddaren

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,944
Location
Vintergatan, Universum
Jag tror...

...att just detta datum kan tämma väldigt bra. Men jag har en fundering. Datumet, är det när modulen kommit från tryckeriet och ligger på Neogames kontor, eller är det när den skickas ut till butikerna, eller är det när den är i butikerna?

Riddaren - har beställt Consaber iaf, och den låg inte i min brevlåda idag



Även den bäste har dåliga dagar
 

ripperdoc

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,399
Location
Tokyo
Da big answer

Jag har Consaber i min hand :)
Och Consaber kommer finnas i vissa Götebrogsbutiker nu under dagen, och de första beställningarna komemr också skickas ut idag. Sedan åker NG till BSK, och först på måndag skickas fler Consaber ut.

/RipperDoc - trevlig liten bok

<A HREF="http://www.nogo.nu" target="_new">http://www.nogo.nu</A>
 

Vindhand

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,253
Location
Stockholm
storstadsdiskriminering

Så m.a.o. är releasedatum i stockholm senare än vad det är i göteborg? diskriminering /images/icons/wink.gif

Kul att murphy slutade lägga sig i tillslut (förutsatt att ni inte drabbas av några meteornedslag eller jordbävningar d.v.s ;)
 

Riddaren

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,944
Location
Vintergatan, Universum
Värre att...

...de som förbeställt direkt från NeoGames inte heller får sina, de som går direkt till företaget *snyft*

Riddaren - brevlådan dammar utan Consaber


Även den bäste har dåliga dagar
 

Jonas...

Warrior
Joined
4 Jul 2000
Messages
241
Location
Olofström (i Blekinge...)
Re: storstadsdiskriminering

Är det diskriminering så fort inte stockholm är först...?

Jonas...
Har (tydligen) slutat med grisar nu...
Synd... började gilla de små liven...
 

hatten

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,087
Location
Luleå
Re: storstadsdiskriminering

Vilket säger en hel del om hur 08 tänker.. *suck*
Vi måste va först annars Diskriminerar de oss *Gnälla Gnälla* OM inte vi får 99% av Norrland coh resten förtjänsten av Sveas naturtillgångar så diskriminerar de oss *gnälla gnälla*

Nu är jag givet viss ironiskt men på vissa stockholmar som man har pratat med så verkar de inte ens fatta att malmen inte kommer ifrån 08 stad att El kraften inte produceras i 08 stad att SÅ viktiga är de inte för sveas framgång.. Tvärt om enligt mig..
 

Bjorn

Hero
Joined
24 May 2000
Messages
1,221
Location
Stockholm
Jag fortsätter väl... :)

I min "regionalistiska" stil då'rå... Får väl se om Göteborgarna blir lika sura som Norrlänigarna? :)

(Obs, ironi humor och "glimt i ögat")

De tio främsta skälen att hata Göteborg

1) Västra Frölunda HC
Ett snålspelande tråklag med överbetalda divor med noll underhållningsvärde

2) Lillebrorskomplex
Försök fatta att ni aldrig kommer bli lika stora och bra som Stockholm.

3) "Sveriges rövhål"
Och varför tror ni det kallas sveriges baksida???

4) Goa Gubbar
Fy faan vad iriterande det är med folk som går omkring och tror att de är så gemytliga och trevliga när de egentligen bara är odrägliga.

5) Spårvagnar
Bygg Tunnelbana som vettigt folk!

6) Dialekten
Det låter ju fördjävligt.

7) Tjöta
Har ni nånsin träffat en Göteborgare som vet när det är dags att hålla käften...

:gremcool: P.G. Gyllenhammar
Ett äkta ärkesvin.

9) Volvo
Vilka djävla skitbilar.

10) IFK Göteborg
Vanligtvis bryr jag mig inte mycket om fotboll men de s.k. "änglarna" bara måste man ju hata!




/Bjorn
08, and damn proud of it!
 

Riddaren

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,944
Location
Vintergatan, Universum
Re: storstadsdiskriminering (OT)

När skall folk som bor i en storstad lära sig att de inte är ursprungligen storstadsbor. Normalt krävs det att 2 hela generationer är från en ort för att kallas sådan ortsbo. Om vi tittar på Stockholm skall alltså två hela generationer av ens förfäder vara födda i Stockholm i rad.

Själv är jag både uppvuxen och född i Stockholm, bodde där också tills för 7-8 månader sedan. Men jag är ingen urstockholmare för det. Varken farfar, farmor eller mormor var födda i Stockholm. Endast morfar var det. I övrigt var det Gnesta, Huskvarna och Umeå. Det är sannolikt bara en bråkdel av alla som säger sig vara Göteborgare, Stockholmare etc... som är det i dess rätta betydelse.

Det finns några få ställen (gruvor) i Stockholmsområdet som har brutit någon typ av malm (bl.a. Utö), men inga vad jag vet som är i drift idag.

Jag tycker man inte skall prata om vad vi är bäst på här och tvärtom, utan ta fram det positiva hos de andra platserna istället. Allt är inte dåligt överallt, bara för att man själv inte hör hemma där.

Riddaren - försöker medla


Även den bäste har dåliga dagar
 

Gunnar_UBBT

Veteran
Joined
19 May 2000
Messages
74
Re: storstadsdiskriminering[OT]

Ha ha kul läsning. Som medlare får man väl säga att vi alla behöver varandra :gremsmile:. Ingen enhet i Sverige är väl riktigt stor nog för att bära sig själv.

Något som däremot förståeligen går de flesta stockholmare på nerverna är "robin hood" skatten. Varje komun i stockolmslän utom en betalar mellan 6 och 15000 kr per person till komuner utanför stockholmslän. Erkänn att det måste kännas surt att varje månad få ut flera hundra mindre i månaden pga regionalstöd.

Lidingö höjde nyligen komunalskatten med 80-nånting öre varav 63 öre försvann till robin hood.

Så om inte annat så har väl alla 08:or köpt sig rätten att vilja ha lite tillbaka.

/Gunnar
 

hatten

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,087
Location
Luleå
Re: storstadsdiskriminering[OT]

Jag erkänner villigt ( tja inte villigt faktist under protest ) att Norrland inte skulle klara sig utan hjälp från några storstäder. ( märk att jag säger storstäder inte 08 *ler* )
I storstäder är det lättare för stora företag att ha sina HK och driva sina affärer dessutom så är inte Norrland självförsörjande vad gäller mat. Och det är billigare och effektivare att frakta den från söder än från öst eller väst.

Och vad gäller Robin Hod skatten så är den SKIT det håller jag med om den skapar en skänsla av orätvissa hos 08 och det är dåligt.. MEN om vi ser rent matematiskt så kommer ni 08 undan billigt tack vara Robin hod skatten.
Hade vi istället gjort så att Norrland hade fått behålla större del av vinsten från Malm El-kraft och skog så hade vi i norrland inte behövt Robin Hod skatten problemet är att NI i 08 knappast skulle vilja förlora den ekonomiska kontrollen över norrland vilket hade varit resultatet av den lösningen.
OM Vi hade fått behålla kontrollen över dessa natur källor så hade NI i 08 stad fått många flera kostnads ökningar El kraften hade blivigt dyrare och skog och Malm vinsterna hade minskat och det skulle i längden bli dyrare än robinhod skatten..

Men vilka kostnader har vi i norr.. Tja Långa avstånd vilket betyder att man ofta måste färdas mer än 5 mil till arbete/skola är inte ovanligt och med bensin priser på *hmm* Över 10 kr om jag mins rätt blir det dyrt. ( har ej bil själv så jag kommer ej ihåg )
Sen finns det gott om små byar och små städer i Norrland som är utan Polis och kan behöva vänta upp till 2 timmar innan en kommer från någon av de störe städerna. Och även i de störe luleå städerna så kan polisen ta ledig en helg.
Sist kan man nämna sjukvården som är enormt försämrad här uppe många städer måste sjuka och gravida kvinnor färdas i mer än 10 mil för att nå läkare eller en Barnavårds klinik..
Ska vi då nämna skolor. ?
Att pulsa genom 2 meter djup snö är kanske inte SÅ vanligt vi har ju skoter *ler* men att skolorna här uppe lika dant som Nere i exemel 08 saknar lärare och extra lärare är vanligt. Kombinera det med långa avstånd dyra bil buss och färdkostnader samt föräldrars osäkerhet över om barnen är trygga i skolan om olyckor skulle inträffa så har man på många sätt ett litet helvite som politiker i 08 är DIREKT ANSVARIGA FÖR..

Många 08 tänker inte på den lilla detaljen..

Vilket i mitt stilla sinne är logiskt genom att ge 08 en robion hod skatt SOM DE finner orättvis och sen ta FÖR mycket från malm el och skog som VI finner orättvis skapar de en naturlig ovilja oss emelan en ovilja som kan användas för att söndra och härska.. Ren Machavelli *ler*
Läs "The Prince" ( fursten )
 

Riddaren

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,944
Location
Vintergatan, Universum
Kan inte....

...du posta ditt ex till mig, så kan du ta mitt med dig när du lämnar Göteborg och Borås för att åka hem...

Riddaren - längtar efter Consaber


Även den bäste har dåliga dagar
 

Vindhand

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,253
Location
Stockholm
eh, hmm...

Är det diskriminering så fort inte stockholm är först...?

Jag som trodde jag hade tillräckligt med smileys för att det inte skulle framstå som blodigt allvar...

Det finns allvarliga exempel på stockholmsdiskriminering men det hör inte till detta forum och att Consaber kommer några dagar senare (?) är inte ett av dem :)
 

hatten

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,087
Location
Luleå
Re: eh, hmm...

Jo vi förstod att du skämtade men i mitt fall så var jag redan inblandad i en diskution om nord och syd.. *skrattar* och jag antar att den forsatte här..
 
Top