Eon Eon V Karaktärsgenerator

Marleohar

Veteran
Hej alla!

Jag har suttit och snickrat på en digital karaktärsgenerator för Eon V för att göra processen att slå fram nya rollpersoner lite snabbare och smidigare inför spelmöten. Jag kollade nyligen med Helmgast och fick tummen upp att dela den med communityt, så här är den!

Länk: https://eon-v-character-generator.vercel.app/

Hoppas den kan komma till användning för er. Säg gärna till om ni stöter på någon bugg eller har förslag på förbättringar!

Jag vill börja med att säga att jag gillar den, tro inget annat, men jag hittade lite underligheter när jag lekte runt med den. Jag körde i chrome i mobilen (android).

Buggar:
  • Förunderliga folkslag borde inte få egenskapen Anpassningsbara.
  • Alla drop down-menyer jag klickar på i steg 8-10 får sidan att hoppa upp och bli smalare (bifogad bild). Andra sådan menyer funkar i andra steg.
  • Vapen borde göra G+ i skada istället för KRO+.
  • När en färdighet når upp i 4T6 visar den istället 1T6.

Förbättringsförslag:
  • Hade det gått att ha plus och minus vid attributen så man kan stega upp och ner dem?
  • Lägg stegen i samma ordning som i boken. Det känns konstigt att attribut och färdigheter kommer före religionsval och tabellslag som också ger attribut och färdigheter.
  • Vad är syftet med Avledda värden (Härledda värden?)? Grundskada och Grundrustning förstår jag, men jag fick även upp Fokus, Livskraft, Reaktion och Förflyttning. Fokus verkar också kopplat till Självkontroll.

Attachments

• Screenshot_20260310_104747_Chrome.jpg
    Screenshot_20260310_104747_Chrome.jpg
    150.8 KB · Views: 0
Back