Nekromanti Eon-saker online från Helmgast

Kuma

Veteran
Joined
29 Jan 2015
Messages
123
jensofsweden;n210458 said:
Hur blir det med den boken btw, kommer den släppas via crowdfunder eller "bara" vanlig release?
Lite ont om svar på den här delen av inlägget, i svaret ????
 
Joined
22 Sep 2011
Messages
1,410
Location
Malmö
S:t Daria, Två öl och bröd, Oddhoders spegel, Juliis pris, Muaraks ande,Ett liv för Irian:Arvet,Gryningens tempel(Eldens väg del 1).

Alla dessa utlovades i äventyrspaketen,Finns det någon tidsplan när dessa äventyr dyker upp? Eller blir det "bara" Damarien, magibok och Kamor som kommer härnäst.
 

Kaigon

Helmgast
Joined
14 Mar 2001
Messages
732
Location
Göteborg
Swedish Chef;n218218 said:
S:t Daria, Två öl och bröd, Oddhoders spegel, Juliis pris, Muaraks ande,Ett liv för Irian:Arvet,Gryningens tempel(Eldens väg del 1).

Alla dessa utlovades i äventyrspaketen,Finns det någon tidsplan när dessa äventyr dyker upp? Eller blir det "bara" Damarien, magibok och Kamor som kommer härnäst.
Vi kommer nog kunna fokusera på att få ut dessa efter att Damarien har släppts (då en stor del av alla skribenter jobbar eller hjälper till med olika delar av den modulen).
 
Joined
22 Sep 2011
Messages
1,410
Location
Malmö
Kaigon;n218242 said:
Vi kommer nog kunna fokusera på att få ut dessa efter att Damarien har släppts (då en stor del av alla skribenter jobbar eller hjälper till med olika delar av den modulen).
Gött, Damarien intresserar mig, jag skulle dock gärna vilja ha lite fler äventyr då jag just nu kört fast i mitt äventyrsskrivande.
 

Galbrod

Veteran
Joined
20 Apr 2014
Messages
8
Med mer material på gång som utspelar sig i Kamor, kan man tänka sig att kartpaketet uppgraderas med en Kamor-karta (liknande den som släpptes med fokus på Tarkas) någon gång i närtid?
Mvh
G
 

jensofsweden

Stjärnmagiker
Joined
24 Mar 2014
Messages
377
Location
Birmingham, UK
Halvt orelaterat men vill inte skapa ny tråd och vet att Helmgastare brukar poppa in här lite då och då. Jag har fundat Damarien och Kult, men kommer att flytta till ny address inom kort. Hur och var borde jag meddela om min nya address för att se till att det kommer rätt när det väl beger sig? :)
 
Joined
22 Sep 2011
Messages
1,410
Location
Malmö
Vad är på G? Det nämndes några gratis äventyr på Facebook.

En magibok vill man ju gärna ha samt fortfarande fler av de äventyr som fortfarande saknas från Crodfundern.

Hoppas allt går bra för er, man vill som vanligt ha mer bara.
 

Kaigon

Helmgast
Joined
14 Mar 2001
Messages
732
Location
Göteborg
Nu har jag precis jagat ifatt och lagt upp de två äventyren:
Utöver det så är det magimodulen och stridsmodulen som det jobbats mest med på senast. De första kapitlen till stridsmodulen har börjat korrläsas men magimodulen har snart ett färdigt omslag. Fortfarande en tävling mellan dessa två för att se vilket team som blir klar först!
 
Joined
22 Sep 2011
Messages
1,410
Location
Malmö
Kaigon;n283854 said:
Nu har jag precis jagat ifatt och lagt upp de två äventyren:
Utöver det så är det magimodulen och stridsmodulen som det jobbats mest med på senast. De första kapitlen till stridsmodulen har börjat korrläsas men magimodulen har snart ett färdigt omslag. Fortfarande en tävling mellan dessa två för att se vilket team som blir klar först!
Snyggt, har läst igenom båda. Välskrivna och som vanligt god kvalitet.
Bra jobbat
 

Thalaski

Hjälpsam dvärgamagiker
Joined
28 Aug 2002
Messages
93
Location
Örbyhus
Jag såg att det efterfrågades info om vart det gick att hitta mer info om tauperna till EON4 på en discordserver. Mitt förslag, som originalbacker, är att Helmgast borde sälja Codex Mundana som PDF i sin webshop, då det ju finns en hel del gott och blandat i den som nytillkomna eoniter inte kan få tag i.
 

Thalaski

Hjälpsam dvärgamagiker
Joined
28 Aug 2002
Messages
93
Location
Örbyhus
Inser nu att just Codex Mundana var exklusiv för Crowdfundern, liksom det stora spelpaketet som innehöll en hel del exklusiva tryckprodukter. Men efter att ha läst på den gamla kampanjsidan så tänker jag att det borde gå att sälja de viktigaste PDF:erna digitalt som minimoduler utan att för den sakens skull tulla på löftet om exklusivitet. Jag tänker främst på de tio kampanjmaterials PDFerna, landmodulerna för Cermira och Nermada, stadsmodulerna och varelsemodulerna. Då kommer ju vi backare fortfarande att sitta på våra exklusiva tryckprodukter (Jag är rädd att jag har tappat bort mitt kuvert med styggelsen :( ) och tärningar. Men materialet blir heller inte otillgängligt för nytillkomna till Mundana.
 

Girolamo

Veteran
Joined
27 Jun 2019
Messages
55
Jag håller med. Backade upp som helgon och kan tycka att materialet bör släppas så fler får ta del av det. Det har trots allt gått 7 år.
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,595
Location
Huddinge
Jag vet att de lovade Codex Mundana so. Kickstarter exklusive.
Men jag undraar om helmgast gjort någon undersökning för se om folk skulle bli upprörda om de släppte den som pdf?

För min uppfattning är precis som folk i tråden, att det borde de göra.
 

Girolamo

Veteran
Joined
27 Jun 2019
Messages
55
Såg att dessa nämndes i denna tråd för några år sedan.
Gryningens tempel, Eldens väg del 1
Eon novis

Är de projekt som blivit lagda på is eller något som finns ute någonstans och jag missat dem?
Vad handlar de om?
 
Top