Nekromanti Eon IV

jascon

Veteran
Joined
24 Oct 2013
Messages
53
Hej,

Jag är en gammal Eon fan. Har inte spelat rollspel på flera år men ska börja igen och såg efter lite sökningar att Eon IV är på gång.

Finns det möjlighet att få reda på när det kommer eller möjligtvis om man kan få ta del av speltestandet?

Allt gott,
Jac
 

Virvelmoln

Veteran
Joined
16 Jan 2010
Messages
73
Location
Borlänge
Välkommen till forumet och tillbaka till rollspelandet. Har själv inte spelat på ett bra tag nu, typ två år, vilket är fruktansvärt jobbigt : ( ser fram emot eon precis som du.

Vill du veta mer om Eon 4 så kan du gå in på deras Neo-blogg. Där kommer dem med nyheter. Angående realeas vet jag inte så mycket, de är svåra att få ett rakt svar på den punkten : P de vet väl inte sjävla, men i sann eon anda, så tar det nog lång tid dit. Hardock hört nå rykten om gothcon..
 

Blasphemy

Swashbuckler
Joined
4 Jul 2000
Messages
2,369
Location
Göteborg
Om Eon IV

• Spelet är i det stora hela färdiglayoutat.

• 90% av Bilderna är klara

• Det är några få textpartier som ska slipas till och skrivas om efter respons från speltest och korrläsare.

• Det gör små ändringar och korrigeringar för att få det bli så strömlinjeformat och bra som det bara är möjligt.


Så det är i mångt och mycket klart. Dock är det alltid de sista procenten som tar längst tid och alla vi som arbetar med Eon har jobb/studier på sidan om. Men vi lägger ned tid och själ på detta. Men eftersom vi arbetat med det i nästan 3 års tid, skrivit helt nya texter, ändrat om många delar i systemet och byggt ut andra så vill vi inte heller snubbla på mållinjen. Vi vill att slutprodukten ska bli så bra som den bara kan bli och inte riskera att stressa ut den.

Det är dock nära. Och vi lovar att snart ska vi ge lite närmare information när Eon IV släpps samt visa lite faktiska saker från spelet.

Det kan också poängteras att vi har redan nu börjat förbereda produkter som ska släppas efter regelboken.

Ödesväven, del fyra i Sylfens vrede, är färdiglayoutat och väntar på Eon IV. Skrivet av Dan Johansson och illustrerat av Björn Öberg.

Damarien är i det stora hela färdiglayoutat men författaren Erik Melin har gått in och skrivit om vissa delar och vi putsar och slipar på modulen.

Jargiska Kejsardömet är ett mastodontverk författat av Carl Johan Ström som måste få bilder och layoutas men kommer bli en helt ny syn på Jargien och som har möjligheter för allehanda äventyr allt från intrigspel i hoven till upptäcktsfärder och mysterier i de avlägsna kolonierna.

Det har börjat arbetas på en ny version av magiboken. Än så länge är det fortfarande lite tankar på exakt hur dess upplägg ska se ut. Men ett flertal aspekter med besvärjelser, effekter och ritualer är redan färdigskrivna.
 

jascon

Veteran
Joined
24 Oct 2013
Messages
53
Låter ju alldeles strålande! Jätte peppad inför släppet, det ska ni veta. Jobbar själv i processartade kreativa miljöer så förstår tankegången med att inte stressa fram till ett resultat. Men oj vad jag längtar :gremsmile:! Var kan man förvänta sig kommande info och när på ett ungefär (bara för att stilla min iver lite)?

Allt gott,
Jac
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,310
När magiboken skrivs skulle ni kunna utveckla Alkemin och dess roll mer?

Går bara och väntar på att kunna förhandsbeställa Eon IV.
 

Blasphemy

Swashbuckler
Joined
4 Jul 2000
Messages
2,369
Location
Göteborg
Ja när vi väl får lite mer info om det hela så kommer det bli släppt här på WRNU, på neobloggen och facebookgruppen.

Så håll koll på valfritt ställe av dessa :gremsmile:
 

Kaigon

Helmgast
Joined
14 Mar 2001
Messages
732
Location
Göteborg
Vicotnik said:
När magiboken skrivs skulle ni kunna utveckla Alkemin och dess roll mer?
Det kommer vi absolut att göra. Det är faktiskt så att vi vill skriva så mycket magi att en bok inte räcker till.

Det innebär dock att just Alkemi troligen är en magikomponent som inte kommer i första magiboken.
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,310
Kaigon said:
Vicotnik said:
När magiboken skrivs skulle ni kunna utveckla Alkemin och dess roll mer?
Det kommer vi absolut att göra. Det är faktiskt så att vi vill skriva så mycket magi att en bok inte räcker till.

Det innebär dock att just Alkemi troligen är en magikomponent som inte kommer i första magiboken.
Nice, underbart, fantastiskt och alla andra positiva och uppmuntrande ord. :gremsmile:
Två magiböcker?! min lycka är gjord. :gremsmile:
 

Iskaral

Swordsman
Joined
15 Nov 2012
Messages
641
Location
Norrland
Jag har skrivit ett äventyr med namnet "Demoner och Vandöda" till minne av modulen som aldrig kom ut.
 

jascon

Veteran
Joined
24 Oct 2013
Messages
53
Betyder allt detta att förutom Eon IV så kommer även de flesta moduler skrivas om för den nya versionen?

Kommer nya bilder göras för Eon IV? Vore så fett med mer bild material som är speciellt gjort för Eon.
 

Ymir

Liten kantbaron
Joined
18 May 2000
Messages
11,197
Location
Malmö/Lund Metropolitan Axis
AFAIK skrivs moduler endast om i den mån de är utsålda. Magiboken är utsåld sedan länge och i desperat behov av en ny utgåva.

AFAIK är allt bildmaterial helt nytt i Eon IV.
 

avatarex

Myrmidon
Joined
18 Dec 2000
Messages
4,199
Location
Göteborg
jascon said:
Betyder allt detta att förutom Eon IV så kommer även de flesta moduler skrivas om för den nya versionen?
Det som är på gång nu är magimoduler till Eon IV, och vi kommer uppdatera forumet om nya modulplaner allt eftersom.

jascon said:
Kommer nya bilder göras för Eon IV? Vore så fett med mer bild material som är speciellt gjort för Eon.
Det har gjorts mängder med fina bilder! En hel del förhandsvisades på senaste Gothcon, och dessutom så har det postats bilder på Neobloggen, exempelvis krigare och jargier, båda bilderna är gjorda av Per "Perkan" Sjögren. De flesta bilderna på neobloggen är dock inte Eon IV-bilder utan bara stämningsbilder till bloggtexterna.
 

jascon

Veteran
Joined
24 Oct 2013
Messages
53
Har gått runt och tänkt på Eon typ halva dagen.. Var flera år sedan jag kände mig så exalterad över rollspel. Härligt att känna så igen. Ser verkligen fram emot det här och har gått igenom neobloggen lite mer nu. Längtar verkligen! Stressa för all del inte men jag skulle ljuga om jag inte ville ha boken nu med en gång :gremsmile:.

Jac
 

Nolsoy

Veteran
Joined
5 May 2011
Messages
20
Blasphemy said:
Ödesväven, del fyra i Sylfens vrede, är färdiglayoutat och väntar på Eon IV. Skrivet av Dan Johansson och illustrerat av Björn Öberg.
Kommer det finnas något enkelt system att konvertera rollpersoner man skapat till EON III till EON IV? Dvs, motsvarigheter till det gamla systemets värden, bakgrundsslag och stridskonster, exempelvis?

Vår spelgrupp påbörjade nämligen Diamantäpplet 2009 och har kört de första tre delarna av Sylfens vrede som en sammanhängande kampanj, något vi gärna skulle fortsätta med.
 

Nolsoy

Veteran
Joined
5 May 2011
Messages
20
Tyckte det var en relevant fråga jag ställde, men tydligen tog den död på hela tråden. Ber om ursäkt för det.

/Nolsoy, som dock fortfarande skulle vilja veta hur han omvandlar sin EON III-roll till en EON IV-dito.
 

avatarex

Myrmidon
Joined
18 Dec 2000
Messages
4,199
Location
Göteborg
Tyckte det var en relevant fråga jag ställde, men tydligen tog den död på hela tråden. Ber om ursäkt för det.

/Nolsoy, som dock fortfarande skulle vilja veta hur han omvandlar sin EON III-roll till en EON IV-dito.
Du behöver inte be om ursäkt! Hur man konverterar rollpersoner från Eon III till Eon IV får ni reda på när Eon IV släpps!

/ Anton
 
Top