Nekromanti Eon III

Magnus L

Hero
Joined
25 Dec 2000
Messages
1,042
Location
Göteborg
Böcker (OT)

Demoner (varför har inte Drakar och Demoner tänkt på nått liknande. De heter ju ändå det

DoD Monster och Dod Kaos Väktare innehåller allt man kan tänkas vilja veta om demoner.
 

nordan

Swordsman
Joined
21 Mar 2004
Messages
453
Location
Falun
Re: Eon III - lite mer info - Fråga!

Naturligtvis behöver inte alvvapen etc. vara med. Jag tänkte mer på att "standardvapnen" skiljer sig en hel del mellan böckerna, (vad är ett lång/bred/riddar/stridssvärd osv.)
De "rasspecifika" vapnen passar förmodligen bättre i sina respektive moduler.
Däremot gör moduler "uppdateringar" som bör ändras i nyare versioner av grundboken.
 

avatarex

Myrmidon
Joined
18 Dec 2000
Messages
4,199
Location
Göteborg
Re: Eon III - lite mer info - Fråga!

Att ta med alla vapen (eller "bara" en del) från Vapenmästaren, besvärjelser och ritualer från Mystik & magi eller ceremonier och religioner från Religioner - Gudarnas kamp är enligt mig inte nödvändigt för att spelet skall vara komplett i grundutförandet. Vill man ha mer än nödvändigt av ditt eller datt så köper man Ditt- eller Datt-modulen.

Färdigheterna däremot, det är en bra idé det... (Att ha med alla färdigheter utom fem i en grundbok känns lite dumt, som att falla på mållinjen eller nåt...)
 

avatarex

Myrmidon
Joined
18 Dec 2000
Messages
4,199
Location
Göteborg
Måste säga att jag äger åtskilliga moduler utom Drakar och alla äventyren och tycker att Eon II fungerar hittils. Men jag har nu sett framsidorna till dem i Fenix och nu längtar jag. När kan man börja beställa?

För dom som inte äger åtskilliga moduler kommer Eon III vara mycket bättre. Men även för oss som äger en del.

Andra moduler jag gärna ses komma till ytan snart.
Krigsherren (högprioriteras, snälla)
Bestialiska folk
Vildjur och Bruksdjur
Demoner (varför har inte Drakar och Demoner tänkt på nått liknande. De heter ju ändå det.)


Krigsherren högprioriteras. Bestialiska folk likaså. De andra dröjer nog till åtminstone 2006 (men man kan aldrig veta). Anledningen till att det inte kommer någon DoD6-modul vid namn Demoner är att namnet är ett arv från 1982, då såg DoD radikalt annorlunda ut. DoD6 borde kanske ha hetat Tomtar och Troll, men det låter ju ganska ripoff, och något barnsligare.
 

Emil

Hero
Joined
20 May 2000
Messages
1,321
Location
Malmö, Sweden
Re: Tre till fyra per år

Amendåså. Det stämmer nog. Då låter det någorlunda rimligt.

Fast sedan april (då Cirefalier kom och de presenterade den nya målsättningen) har det ju inte kommit en enda produkt. Men det kanske bara betyder att hösten kommer att vara fullsmockad av nyheter. Vad jag har förstått finns det en hel del material som ligger och väntar på sammanställning, layout och tryck, så det är bara att hålla tummarna.

/Emil
 
Top