Nekromanti Eon III

kungenII

Veteran
Joined
26 Nov 2002
Messages
17
Jag vet men neogames hemsida är senast uppdaterad 040507 och då är inte Eon III med.
 

Pendragon

Swashbuckler
Joined
5 Aug 2000
Messages
3,030
Location
Malmö, SKÅNE
Jo men är det mer troligt än något annat datum, typ 25:e november eller så? Det är i år vi pratar om, right? :gremwink:

/Joel - väntar på nåt gott?
 

avatarex

Myrmidon
Joined
18 Dec 2000
Messages
4,204
Location
Göteborg
Om hemsidesuppdateringar

Skrivandet av Eon III har prioriterats framför hemsidesuppdateringar. Såfort böckerna är skickade till tryckeriet så finns det ledig tid innan packningsperioden börjar. Då kan tid läggas på en ordentlig uppdatering av hemsidan. Eller en välförtjänt semester...
 

avatarex

Myrmidon
Joined
18 Dec 2000
Messages
4,204
Location
Göteborg
Tre till fyra per år

där står det när böckerna är tänkta att släppas ut men förlita dig inte, Misslor skulle släppts förra Julen eller nått.

Just därför har Misslor och andra lågprioriterade böcker inget preliminärt datum längre. Jag rekommenderar att förlita sig på tre-fyra Eonmoduler (ej räknat romaner, rollformulär, spelledarskärmar, boxar och liknande) per år, så kan ni få en rimlig uppskattning om det hela. När Carl Johan kommer tillbaka från sin pappaledighet efter Eon III så skall det nog inte vara så svårt att lyckas med fyra moduler per år, trots Phobia.
 

avatarex

Myrmidon
Joined
18 Dec 2000
Messages
4,204
Location
Göteborg
Det är iår vi pratar om, och det ganska snart. Det ser mycket lovande ut. Om inte hårddiskarna raderas och nån snor backup-CD:na så kommer det helt klart ut innan 25:e november.

// avatarex, vag av säkerhetsskäl...
 

Pendragon

Swashbuckler
Joined
5 Aug 2000
Messages
3,030
Location
Malmö, SKÅNE
Heh, ingen panik. Är det något Neogames lärt mig så är det tålamod. :gremwink:

Och så säger de att rollspel inte är karaktärsdanande....

/Joel - en bättre människa tack vare Neogames.
 

Pendragon

Swashbuckler
Joined
5 Aug 2000
Messages
3,030
Location
Malmö, SKÅNE
Re: Tre till fyra per år

Just därför har Misslor och andra lågprioriterade böcker inget preliminärt datum längre. Jag rekommenderar att förlita sig på tre-fyra Eonmoduler (ej räknat romaner, rollformulär, spelledarskärmar, boxar och liknande) per år, så kan ni få en rimlig uppskattning om det hela. När Carl Johan kommer tillbaka från sin pappaledighet efter Eon III så skall det nog inte vara så svårt att lyckas med fyra moduler per år, trots Phobia.
Snackades det inte om en i månaden nyligen?

/Joel
 

ripperdoc

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,399
Location
Tokyo
Re: Tre till fyra per år

Inte en Eon-modul per månad, utan en Neogames-produkt, om jag inte missminner mig.

/RD
 

Pendragon

Swashbuckler
Joined
5 Aug 2000
Messages
3,030
Location
Malmö, SKÅNE
Re: Tre till fyra per år

Inte en Eon-modul per månad, utan en Neogames-produkt, om jag inte missminner mig.
Amendåså. Det stämmer nog. Då låter det någorlunda rimligt.

/Joel
 

Kenzui

Warrior
Joined
12 Jan 2004
Messages
389
Location
Stockholm, värmdö
Ehh vad e nytt då? har ni flyttat fram tiden eller? eller har ni bara gjort om reglerna, bägga? Kim/som tycker att Marco B. är en utav världens ledare!
 

Kenzui

Warrior
Joined
12 Jan 2004
Messages
389
Location
Stockholm, värmdö
Re: Tre till fyra per år

Jaa men vem vill ha en missle bok? barbarer och barbarer ehh ja vad den nu kommer heta e ju grymt mycket roligare! tycker iaf jag, och man ska ju ha bra självförtroende. Därför är jag bäst och allt handlar bara om mig? nääe nu e jag trööt läs inte ens!
 

Enshadi

Warrior
Joined
11 Aug 2003
Messages
381
Location
Göteborg
Måste säga att jag äger åtskilliga moduler utom Drakar och alla äventyren och tycker att Eon II fungerar hittils. Men jag har nu sett framsidorna till dem i Fenix och nu längtar jag. När kan man börja beställa?

Andra moduler jag gärna ses komma till ytan snart.
Krigsherren (högprioriteras, snälla)
Bestialiska folk
Vildjur och Bruksdjur
Demoner (varför har inte Drakar och Demoner tänkt på nått liknande. De heter ju ändå det.)
 

Big Marco

Läskig
Joined
20 May 2000
Messages
6,926
Location
Sandukar
Re: Eon III - lite mer info

Ehh vad e nytt då? har ni flyttat fram tiden eller? eller har ni bara gjort om reglerna, bägga? Kim/som tycker att Marco B. är en utav världens ledare!

Nej, året är fortfarande 2967 eD. Detta då det är tänkt att alla utgåvor av Eons grundregler skall vara kompatibla med allt utgivet material. En hel del regler är omgjorda eller i alla fall omformade för ökad förståelse och pedagogik.

Vi har jobbat mycket med främst strid, skador och magi för att göra systemen så lättfattliga som möjligt. Det finns med nybörjarvänliga förenklade versioner av reglerna (det förenklade skadesystemet i Eon III är på en halv A4 och är ändå en integrerad del av bassystemet).

Striden har strukturerats upp kraftigt för att bringa lite ordning i när saker och ting sker - strukturen är enbart administrativ och påverkar inte den känslan som strider har i Eon. Hela biten med handlingar ("manövrer" finns inte längre som term) och VINIT är kvar. Greppreglerna är förenklade (nu slås tex inget slag på träfftabellen vid grepp, utan om ett grepp är kopplat så kan man utföra de handlingar som kräver grepp. Punkt. Ingen onödig detaljism där det inte behövs).

Har och var finns också en ny typ av textfält, de så kallade "visionsboxarna", där vi, reglernas skapare, berättar lite mer fritt hur vi har tänkt och resonerat när vissa regler har tagits fram och varför de ser ut som de gör och hur man kan använda dem. Helt enkelt visionen med regeln eller omständigheten. Den responsen som har kommit från speltestare och korrare på den punkten har varit mycket god så det är kanske något vi fortsätter med.

Mer info kommer antagligen inom någon vecka eller två, där allt med Eon III presenteras.
 

Honken

Hero
Joined
19 May 2000
Messages
906
Location
Umeå
Det händer saker, men inte på hemsidan...

Det händer onekligen saker på Neogames, men inte på neogames.se. Läges rapporten uppdaterades i mitten på april och efter det är det bara gjort lite nya funktioner på hemsidan.

Nytt utseende i all ära, men en sida får vara hur snygg den vill, uppdateras den inte regelbundet med ny information, så kommer jag inte att kolla in på den till slut.

/Honken
 

nordan

Swordsman
Joined
21 Mar 2004
Messages
453
Location
Falun
Re: Eon III - lite mer info - Fråga!

Ni har väl sett till att updatera originalboken efter de fristående enheterna? Då menar jag följande:
Om ni har vapenlistor - finns de nya vapnen med?
Finns färdigheterna handel, mekanik, flyga drake, anatomi etc. med i färdighetslistorna?
Etc.

Nordan - som hänger på låset
 

Pendragon

Swashbuckler
Joined
5 Aug 2000
Messages
3,030
Location
Malmö, SKÅNE
Re: Eon III - lite mer info - Fråga!

Om ni har vapenlistor - finns de nya vapnen med?
Varför skulle alla vapen finnas med i grundboken? Är inte det nåt som definitvt passar bättre i vapenmästaren?

/Joel - tillhandahåller annars fler vapen här.
 
Top