Nekromanti Eon III?

Staffan

Myrmidon
Joined
7 Jun 2000
Messages
4,228
Location
Lund
I alla fall helande och någon typ av våld, plus en eller två lite mer udda sorter. Just teleportering kanske inte är det nödvändigaste...
 

swazze

Swordsman
Joined
20 Mar 2002
Messages
537
Location
Lund
Re: Ett komplett EON III? (ändrad)

Och då har man helt plötsligt ett riktigt smidigt grundset. Och så blir det inget slagsmål om böckerna.
 

swazze

Swordsman
Joined
20 Mar 2002
Messages
537
Location
Lund
Det är inte meningen att det ska ändras några regler utan hela grundboken ska fräshas upp, anpassas för de släppta modulerna samt att något nytt stycke ska läggas till
 

Mouja

Hero
Joined
1 Dec 2001
Messages
1,011
Location
Sundsvall
Vad tycker ni i så fall att en sådan uppdatering skulle innehålla, utöver det som finns i Eon II?

Bättre korrekturläsare.. och jag skämtar inte!
 

ejectXreject

Veteran
Joined
19 Nov 2002
Messages
67
Location
Katrineholm, Södermanland.
Då skulle jag hellre se lite mer information om raserna istället. Jag har inte hittat någon som helst information i regelboken hur en tirak ser ut, än mindre hur de beter sig. Det enda man får fram genom regelboken är en bunt värden, och det hjälper i a f inte mig i mitt rollspelande.. :gremmad:
En helsida (okey, en halv då?) om varje ras känns inte som för mycket att begära..
 

Slarn

Excentriker
Joined
6 Dec 2002
Messages
278
Location
Lund
Jo, när man läser modulerna fattar man inte riktigt hur de kan ha 5-10 korrekturläsare och ändå så många fel... En grej de på Neo skulle kunna bli (mycket) bättre på att kolla är ändelser, speciellt genus... det är det enda som stör mig då jag läser igenom modulerna.
 

Vindhand

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,253
Location
Stockholm
Jo, när man läser modulerna fattar man inte riktigt hur de kan ha 5-10 korrekturläsare och ändå så många fel...

Jag gissar att det beror på att de ger dem en femtedel till en tiondel av materialet var snarare än att alla får läsa allt. Effekten blir en korrläsare per avsnitt.

...eller så har de bara för låga krav på korrläsare, vad vet jag :gremsmile:
 
Top