Jag för min del instämmer i övrigas kommentarer kring bilder specifikt skapade för Eon. Jag vet att det är dyrare med speckomponerade men jag tror det skulle göra Eon mer rättvisa.
Vad jag vill se är saker som direkt anknyter till Eon. Känslan jag har nu är att uppslagsreglerna anknyter väldigt mycket till Jargien och då borde det vara en viss bildkänsla därifrån.
Förslaget av först Yassilus (och uppföljare) om en marknad är inte helt fel. Alternativet kan ju vara något mer tidlöst - ruiner, städer på avstånd. Miljö - natur.
Leta efter något som är Eontypiskt, vad gör spelet just till Eon. Är det misslor? Näe inte enbart. Är det Tiraker, näe det finns motsvarande varelser i andra spel. Vad gör Eon till Eon. Det är kombinationer av saker. Ett värdshus kan vara ett värdshus i vilken värld som helst, men befolka det med olika varelser ur Eon och du har ett platsspecifikt värdshus som bara finns just i Eon.
Ett annat förslag är att nyttja "kända" figurer ur Eon. De personligheter vi hittar i exempel och kapitelstarterna. Dessa ger en känsla/krydda av att de hör hemma i just Eon, för det är i Eon vi lärt känna dem.
Vad ska jag säga mer. Att hitta illustrationer som passar Eon är inte lätt. De finns ju givetvis bilder som skulle kunna kännas helt perfekt.
Ett alternativ skulle kunna vara att lägga en karta som bakgrund, eller varför inte en världsglob och på den lägga ett område med bild? Fast det känns kanske mer som ett SF-spel förståss. Men det är en tanke.
Vad mera? Hm, kanske hålla sig till vettiga färgskalor, Eon för mig är ett rätt Ljust rollspel, därav kanske inte mörka gruvhål och källare är rätt miljö. Palatsträdgårdar känns rätt OK, med ljusa vatten och liknande... men det är bara en personlig tanke.