Nekromanti Eon har anlänt!

Oden

Veteran
Joined
1 Nov 2009
Messages
97
Själv så gick jag glatt ner till utlämningsstället och gick därifrån med beskedet att mitt id gått ut för tre dagar sen så nu tar det till efter helgen innan jag får böckerna. Shit happens =)
 

Snow

Swashbuckler
Joined
17 May 2000
Messages
2,616
Location
Klippan
Oden;n51811 said:
Själv så gick jag glatt ner till utlämningsstället och gick därifrån med beskedet att mitt id gått ut för tre dagar sen så nu tar det till efter helgen innan jag får böckerna. Shit happens =)
Helt rätt av affären. Man skojar inte bort uthämtningen av Eon IV. :)
 

PalMer

Warrior
Joined
30 May 2000
Messages
280
Location
Halland
Ni som nu sitter och smeker era böcker, hur ser spelarboken ut? Är där de vapen och rustningar som var med i vapenmästaren, fast omgjorda till Eon IV? Where is the review?!? Tänk på oss stackare som får vänta till måndag! ;)
 

Rioteyes

Veteran
Joined
7 Jul 2014
Messages
11
Läser min Helmgast-bok, äter godis & dricker kaffe & whisky.
Riktig fredagsmys...
Tack för en grymt fin bok Helmgastar!
Nu blir det intensiv läsning!
 

Rhodryn

Hero
Joined
23 Sep 2013
Messages
977
Jag har inte riktigt hunnit verkligen gå igenom boken än. För jag började göra en provkaraktär efter att jag lite snabbt tittat igenom allt (för att se vad jag fick mm), och kom inte i säng föränn 2 i natt (och jag var fortfarande inte klar med karaktären, för när jag inte har någon tidsbegränsning så kan jag sitta och mixtra med en karaktär oerhört länge), och nu måste jag slänga mig i duschen för att jag ska snart ta mig in till stan till min kompis för att spela Necromunda... och ja... ge honom grejerna jag köpte till honom från Eon IV, som han inte vet har faktiskt anlänt än.

Så någon typ av review eller liknande kommer nog få vänta tills åtminstone söndag för min del... eller snarare efter jag gjort klart min provkaraktär... och vem vet hur lång tid det kan ta... bara namnet kommer nog ta evigheter också... :p
 

pingas

Warrior
Joined
28 Dec 2008
Messages
323
Location
Skåne
PalMer;n51825 said:
Ni som nu sitter och smeker era böcker, hur ser spelarboken ut? Är där de vapen och rustningar som var med i vapenmästaren, fast omgjorda till Eon IV? Where is the review?!? Tänk på oss stackare som får vänta till måndag! ;)
Spelarboken har vapen, folkslag och bruksdjur. Rätt schysst liten bok faktiskt!
det är inga bilder på folkslagen men om man har de gamla böckerna så är det inga problem.
 

Njord

Veteran
Joined
1 Jan 2014
Messages
107
Förhandsbeställde innan den 31 okt och hoppas att jag för en gångs skull har lite (enorm) tur i livet och lyckas lägga vantarna på Spelarboken. HOOOOOOOOOOOOOOOPPAS!!!!
 

Zorbeltuss

Hero
Joined
7 Nov 2012
Messages
1,105
Jag har läst en del, och nästan allt är perfekt, det enda jobbiga är att det svarta bläcket är något glansigare så det går inte att läsa särskilt bra med dålig belysning och direktbelysning, vilket gör att jag måste köpa en ny taklampa för sovrummet snarast möjligt.
Måste förövrigt säga att även om bilden på helgonboken är snygg är boken sjukt mycket snyggare i verkligheten.

/Luna Lovegood
 

soulsailor

Veteran
Joined
13 Feb 2013
Messages
48
Location
Skellefteå
Vad är det som kommer nu i första svängen? Antar regelboken samt spelarboken för dom som köpt den. Hur blir det med övriga sakerna i spelarpaketet?
 

avatarex

Myrmidon
Joined
18 Dec 2000
Messages
4,199
Location
Göteborg
soulsailor said:
Vad är det som kommer nu i första svängen? Antar regelboken samt spelarboken för dom som köpt den. Hur blir det med övriga sakerna i spelarpaketet?
Dessutom får man tre kartor (de utlovade två + en bonus), rollformulär, specialtryckta tärningar, bokmärken, styggelse och stridskort.
 

Kraetyz

Warrior
Joined
13 Feb 2014
Messages
352
Känn er fucking ÄGDA. Vem är först i listan av Helmgastar? Fucking Kraetyz är först i listan av Helmgastar. #rekt Bokstavsordning är favoritordning.

... jag är rätt nöjd med boken. Den är riktigt, riktigt fin. <3
 

jensofsweden

Stjärnmagiker
Joined
24 Mar 2014
Messages
381
Location
Birmingham, UK
Fick min bok idag och jag har dött och återuppstått minst trettio gånger under dagen (speciellt pga Tauperna och 'den tusenögde') för att jag är så jäkla nöjd! :D
 

Bezant

Veteran
Joined
23 Nov 2014
Messages
166
Big Marco;n51726 said:
Leveranserna slussas ut så fort våra raska Zolod-dvärgar mäktar med. Vi räknar med att fortsätta skicka ut paket från Stenhjärtat en bit in i nästa vecka. Så om just du inte har sett något livstecken framåt torsdag/fredag nästa vecka så hör av dig. :)
Till vem/vart ska man höra sig till om inget livstecken från posten har synts till?
 

Kaigon

Helmgast
Joined
14 Mar 2001
Messages
732
Location
Göteborg
Bezant;n52740 said:
Till vem/vart ska man höra sig till om inget livstecken från posten har synts till?
Vi skickar fortfarande ut leveranser i stadig takt men du kan höra av dig till info[snabel-a]helmgast.se om du inte hört något i slutet av veckan.
 

DesertRain

Hero
Joined
18 Oct 2005
Messages
1,008
Location
Lund
Var precis och hämtade mitt exemplar, och kan bara säga att det ser fantastiskt ut! Ser fram emot att sjunka in i boken ikväll.

Såg också att det var en väldig massa nya namn på Mundanakartan, antar att de dyker upp i spelpaketet?
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
17,009
Location
Ereb Altor
Så kul! Själv har jag inte fått något alls. Inte ens ett litet ynkligt mail. Men jag är inte bitter. Inte ens det minsta... ;)
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
17,009
Location
Ereb Altor
Måns;n52838 said:
Så kul! Själv har jag inte fått något alls. Inte ens ett litet ynkligt mail. Men jag är inte bitter. Inte ens det minsta... ;)
Jag fick mail exakt 1 minut efter att jag skrev det här!!! :)
 

avatarex

Myrmidon
Joined
18 Dec 2000
Messages
4,199
Location
Göteborg
Desertrain said:
Såg också att det var en väldig massa nya namn på Mundanakartan, antar att de dyker upp i spelpaketet?
Carl Johan Ström reagerade också på det när han fick boken idag... Framför allt Cermira och Nermada kommer beskrivas i spelpaketet och de övriga allt eftersom. Bara att det har tillkommit nya namn är tänkt att ge inspiration till nya länder, kulturer och folk.
 
Top