Nekromanti (Eon) önskelista 2018

Conan

Swashbuckler
Joined
15 Aug 2000
Messages
2,085
* Ny världsmodul, gärna nåt i stil med den heltäckande Damarien modulen. Hade helst sett en ny modul om antingen Jargien (i så fall tycker jag det bör bli en box eller modul på 500 sidor plus efter att Damarien nu satt ribban för liknande modulers storlek) eller om Västlanden eller Drunok, eller kanske det där nya landet cimera

* Nytt äventyr, ett inte för långt, tight (tryckt) äventyr som utspelar sig i Jargien. Nåt i stil med sorgernas brunn eller regnsynd.
 
Joined
22 Sep 2011
Messages
1,420
Location
Malmö
Håller med om sakerna ovan men vill lägga till:
* Magi till Eon IV
* Äventyren som skulle kommit till Kickstartern, framför allt grynings Tempel som ju skall var en inledning på en stor kampanj i Jargien.
* Det ryktades om Kamor Bok, Gärna för mig
 

Mundo

Myrmidon
Joined
7 Jan 2010
Messages
3,674
Location
Eslöv
Magi måste ju stå överst på listan nu.
I grundboken och Damarienboken talas det om och om igen om häxor, häxkonstnärer, trollkarlar etc och fortfarande finns det inga möjligheter att faktiskt skapa en karaktär som är en magiker, såvida du inte vill använda prästmagi (eller få en slimmade varianten i släppt beta/alpha material).
 

Kuma

Veteran
Joined
29 Jan 2015
Messages
123
Mundo;n266907 said:
Jag hittade den här...

Gods, no! För mycket vampyrer i Eon redan ????

Magi, Stridskonster och Jargien låter annars bra, tycker jag. Och så fortsättningen/avslutningen av Sylfens vrede. Och början på den nya, utlovade kampanjen (förhoppningsvis utan vampyrer). Och ret-con-en av Mörkret - jag vill ha meta-plotten att bygga episka kampanjer på! ????
 

Conan

Swashbuckler
Joined
15 Aug 2000
Messages
2,085
Det ryktades om en mörkerbox för en sådär tio år sen. En sån hade gärna sett, men helst som en slags Grand finale på eon utgivningen.
 

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Joined
21 May 2003
Messages
5,722
Kom det några snabbstartsregler som kickstartern för grundboken utlovade? Om inte så önskar jag mig dem för 2018.
 

Mundo

Myrmidon
Joined
7 Jan 2010
Messages
3,674
Location
Eslöv
Kuma;n266915 said:
Gods, no! För mycket vampyrer i Eon redan ????
Förutom rent regelmekaniskt. Damarien och Jargien kryllar av blodskulter, lamior och allt vad det heter, men det finns inga mysterier för vampyrpräster, det finns inga regler för hur man blir en lamia (eller vad man gör om man springer på en) etc.
 

phastari

Veteran
Joined
19 Apr 2014
Messages
58
Magi regler! Eon IV känns inte komplett utan det.

Högre utgivningstempo! Kickstartar gärna att sätta Helmgast folket i arbete på heltid.
 

Toman

Warrior
Joined
10 Jun 2011
Messages
266
Location
Bohuslän
Magi!
Sen så skulle iaf jag vilja se ett kartpaket där kartorna mer liknar ingame kartor än den stil som används idag. Insidepärmen till Damarien tex.
 

dagbok

Veteran
Joined
25 Jan 2016
Messages
36
1. Håller helt med om magimodulen. Nästan varje äventyr eller kampanj min grupp spelar har en magiker vilket föranleder massor med husregler.

2. På fredag börjar vi med Ödesväven (HYPE!) så sista delen i Sylfens Vrede skulle vara underbart.

3. Jag skulle också gärna se en rejäl lista på expertiser och färdigheter + andra eventuella hjälpmedel för att skapa en riktigt unik karaktär som är rolig att spela.

4. Mer vapen: Använt samma vapen sen slutet på 90-talet i Eon. Självklart kan man lätt skapa egna men det vore häftigt med vapen (och kanske också stridskonster) som är av historisk eller kulturell vikt.

5. Fler kickstarters! Låt oss ge er våra pengar så ni, på ett ekonomiskt försvarbart sätt, kan öka produktionstakten. Alla prognoser och förväntade släpp, de senaste åren, har skjutits på i 1-4 år - där man först blir väldigt hoppfull men ganska snart inser att deadlinesen som vanligt är satta väldigt optimistiskt. Man springer på någon inofficiell forumpost från en helmgast om förväntat datum för en modul men något kommer i vägen och tre år senare har vi inte hört något. Det känns som att intresset för Eon är starkt men utgivningstakten gör att jag tvingas snegla mer och mer på andra rollspel. Eon IV (släppt 2014) måste ju vara ett av sveriges största rollspel men vi har t ex inte en spelledarskärm ännu. Hur kan det t ex inte vara lönsamt att skapa och sälja en sådan?

Det är inte meningen att låta negativ men jag kan inte helt gömma min frustration över att favoritrollspelet släpps i nyutgåva 2014 och tre år senare får vi vår första modul. Om magimodulen förväntas släppas med samma takt lutar det åt 2020 vilket ger mig existentiell ångest. Lever jag år 2020?
 

Naqser

Veteran
Joined
24 Aug 2016
Messages
36
Måste nog själv säga Magi samt Stridskonsterna.

Eon känns inte komplett då det fattas en så stor del som Magidelen.

Det mesta andra så kan man laga själv, nu som då tar jag fram gamla regelböcker och konverterar vapen, samt funderar på att laga en egen typ av kort för vapnen samt mysterierna, i normal kortstorlek.
 

Kaigon

Helmgast
Joined
14 Mar 2001
Messages
732
Location
Göteborg
Kul att se alla önskningar och att det matchar ganska väl med vår pipeline:
  • Magiboken
  • Strid, våld och död (Stridskonster, vapen, etc)
  • Kamor
  • Sylfens vrede del 5
Jargien får tyvärr komma senare. Sen ska vi även se till att få ut saknade äventyr, fler artiklar och eventuellt även hjälpmedel som spelledarskärm.
 

Kaigon

Helmgast
Joined
14 Mar 2001
Messages
732
Location
Göteborg
Swedish Chef;n267589 said:
Kommer det Crowdfundas alltihop, eller ni kanske inte tänkt så långt
Vi kommer nog att crowdfunda samtliga nya släpp. Målet är att ha många, korta och effektiva crowdfunders.
 
Top