Nekromanti Eon är skickat till tryck!

Blasphemy

Swashbuckler
Joined
4 Jul 2000
Messages
2,369
Location
Göteborg
Efter mycket svett, slit och sista korrigeringar har nu Eon IV är skickats till tryck!

Nu är det bara väntan som återstår! Samt att vi arbetar på spelpaketet och spelpaketsboken och planerar för releasefesten i Göteborg.
 

pingas

Warrior
Joined
28 Dec 2008
Messages
323
Location
Skåne
Härligt! Då kan man väl vänta sig boken om lite mindre än en månad? :grin:
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,310
Fantastiskt!
När i tiden räknar ni ungefär med at ha release festen?
avatarex said:
Tryckeriet ska inom kort ge oss ett preliminärt releasedatum, och när vi vet det så kan vi boka lokal till releasefesten.
 

Enshadi

Warrior
Joined
11 Aug 2003
Messages
381
Location
Göteborg
Superbra! En fråga? Kommer något av spelpaketet ut i det närmaste också? Nu har jag lusläst pdf-en över sommaren så lite nytt material skulle vara roligt, förutom det nya som kommer i den tryckta boken. Lite äventyr skulle också vara bra så att man kan börja stylta upp sin Jargien-kampanj
avatarex said:
Ja en del av Spelpaketet kommer i samband med släppet av Eon IV och sen uppdaterar vi med fler pdf:er allt eftersom. Exakt vad som kommer med vid Eon IV-släppet återkommer vi med inom kort!
 

phastari

Veteran
Joined
19 Apr 2014
Messages
58
Någon uppdatering? Är det på väg ut, eller är det fortfarande på tryckeriet?
 

avatarex

Myrmidon
Joined
18 Dec 2000
Messages
4,199
Location
Göteborg
Boken är på tryck och skickas i november!

Vad gäller releasefest i Göteborg så har vi prelbokat ett datum med lokalen (Chalmersvillan, dvs samma som Gothconpuben), och vi återkommer inom kort när bokningen bekräftats. Vi har inte planerat någon releasefest i Stockholm då alla vi tre huvudförfattare bor i Göteborg (jag, Petter och Niklas (Blasphemy och Kaigon)).

Vänliga hälsningar
Anton Wahnström
Helmgast AB
 
Joined
22 Sep 2011
Messages
1,420
Location
Malmö
Vilka får komma på releasefesten??
avatarex said:
Alla, både de som varit med på crowdfundern, de som förhandsbeställt, de som vill köpa på plats eller bara nyfikna. Jag ska kolla med lokalansvariga om det är ok att välkomna folk under 18 år, går det så är alla välkomna, annars alla vuxna.

Dvs vi har ingen på svarta listan. =)
Swedish Chef said:
Var mest för att veta om man var välkommen =) (har ju crowdfundat) och om man får ta med sej en kamrat som inte har varit med.
 

Glasgow_kiss

Veteran
Joined
29 Jul 2010
Messages
117
Location
Göteborg
Kommer PDF-filen av Magi & Mystik samma dag som grundboken släpps? Kommer reglerna vara anpassade till Eon IV i PDFen (så gott som går fram tills den nya magiboken kommer) eller är det upp till oss på forumet att fixa detta?
 

Kaigon

Helmgast
Joined
14 Mar 2001
Messages
732
Location
Göteborg
Glasgow_kiss;n46100 said:
Kommer PDF-filen av Magi & Mystik samma dag som grundboken släpps? Kommer reglerna vara anpassade till Eon IV i PDFen (så gott som går fram tills den nya magiboken kommer) eller är det upp till oss på forumet att fixa detta?
Det ska nog inte vara några problem att få ut Mystik & Magi-pdfen till samma dag som grundboken. PDFen kommer att vara samma som den gamla tryckta boken.

Vi har inga magispecifika konverteringsregler redo så vi uppmuntrar självklart forumet och Eon-fansen att klura på detta.
 

Rhodryn

Hero
Joined
23 Sep 2013
Messages
977
En liten fråga... vad är grundbokens dimensioner? Med hård pärm då menar jag.

Undrar för jag har vissa tankar på att kanske försöka skapa någon typ av skydd som jag kan stoppa boken i för transport. :)
 

avatarex

Myrmidon
Joined
18 Dec 2000
Messages
4,199
Location
Göteborg
Jag har skickat frågan om dimensionerna till tryckeriet nu, återkommer när jag får svar. Vikten är hursomhelst 1,4 kg.

Anton Wahnström
Helmgast AB
 

pingas

Warrior
Joined
28 Dec 2008
Messages
323
Location
Skåne
avatarex;n48727 said:
Jag har skickat frågan om dimensionerna till tryckeriet nu, återkommer när jag får svar. Vikten är hursomhelst 1,4 kg.

Anton Wahnström
Helmgast AB
Jäklar, låter maffigt! :)
 

Rhodryn

Hero
Joined
23 Sep 2013
Messages
977
Tackar. :)

1.4kg, det är en del det. :D

Vet inte hur mycket hård-pärmarna kan tänkas väga på den... för i jämförelse vägde ju orginal Eon boken ca 1 kg med tunn mjuk pärm... så det låter som där är åtminstone en del (en hel del?) sidor mer jämfört med Eon 1 regelboken (som hadde 288 sidor, 292 om man räknade pärmarna också). :)
 

avatarex

Myrmidon
Joined
18 Dec 2000
Messages
4,199
Location
Göteborg
Vet inte hur mycket hård-pärmarna kan tänkas väga på den... för i jämförelse vägde ju orginal Eon boken ca 1 kg med tunn mjuk pärm... så det låter som där är åtminstone en del (en hel del?) sidor mer jämfört med Eon 1 regelboken (som hadde 288 sidor, 292 om man räknade pärmarna också). :)
Vi använder ett tjockare, tyngre och lyxigare papper nu.
 
Top