Nekromanti Engelska

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
Hellre en varg i handen än tio i skogen

"För att jag har haft folk med elaka kaniner i bekantskapskretsen."

Som de skickar på dig så fort du syns till?

"Med tanke på vad kaniner äter så borde det dessutom inte vara en höjdare ur infektionssynpunkt..."

Smutsiga grönsaker och dina fingrar? :gremsmile:

"Se på bifogad bild hur han gör sig redo att för att hugga mot strupen! "

Hu, vilken fruktansvärd best. Hur undflydde du ur hans dreglande käftar?
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,583
Re: Hellre en varg i handen än tio i skogen

Smutsiga grönsaker och dina fingrar?
Du har tydligen inte hört mitt gamla ordspråk: "Även vita kaniner äter bajs.". Det är någon slags form av primitiv idissling.

Hu, vilken fruktansvärd best. Hur undflydde du ur hans dreglande käftar?
Jag tror att han förberedde sig för att hugga mot strupen genom att ta en tupplur medan han funderade på anfallsplanen.
 
Joined
25 Jun 2000
Messages
1,243
Location
Stockholm,Svearike, Tellus, Vintergatan
Re: Hellre varg än "små hoppande djur med stora ör

"Inte vad jag vet, såvida inte en Cavalier King Charles Spaniel räknas (eller en Irländsk varghund för den delen). Se på bifogad bild hur han gör sig redo att för att hugga mot strupen!"

Nja... jag tror faktiskt inte att han förbereder sig för att anfalla. Jag tror snarare att han sover (Jag pluggar till djurvårdare, så jag kan sånt där :gremwink: ) Möjligtvis så försöker han använda sina mentala krafter för att kunna slita dig i stycken. Man vet aldrig riktigt med djur ser du, man vet aldrig vad de har för krafter och färdigheter. Jag visste t.ex. inte förut att min katt kunde ramla ner från det första trappsteget i våran trappa eller att han gillar Gintonic! Det ni! :gremgrin:
 

Sabelkatten

Swordsman
Joined
7 Sep 2000
Messages
653
Location
Sundbyberg
"Jag HITtade honom!"

"Sju poäng damage i armen."

"Jag turnar." (= "Jag svänger")

"Hur många turns har du left?"
Det skrämmande är att jag reagerade inte på "...left" då två första gängerna jag läste det! :gremblush:

/Henrik
 

Cybot

Mest spelbar
Joined
19 Oct 2001
Messages
4,343
Location
Helsingborg
OT-monstret slår till!!

Faktiskt inte idissling utan istället ett sätt att förhindra vitamin och proteinförlust eftersom kaniner har problemet med att de äter in kvävefattig föda.
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,583
Re: OT-monstret slår till!!

Inte nödvändigtvis helt OT. Det finns uppenbara rollspelstillämpningar, till exempel så ser man ju de där mutant-kaninerna i ett helt nytt ljus.
 

telcontar

Warrior
Joined
10 Mar 2002
Messages
227
Location
Rivendell
Re: Engelska, Svengelska eller Svenska?

Vi använder svenska termer när vi beskriver vad vi ska gör, tex jag klättrar. Men oftast blir det engelska när man frågar efter en särskild färdighet, typ: vad har du på climbing????
 

Blippe

Warrior
Joined
7 Jan 2001
Messages
393
Location
"Rojala" hufvudsta'n
Du vet inte hur rätt du har...

Det finns uppenbara rollspelstillämpningar, till exempel så ser man ju de där mutant-kaninerna i ett helt nytt ljus.

(insert manical laughter somewhere close to this vicinity)
 
Top