Nekromanti Enbart djur?

Man Mountainman

Storsvagåret
Joined
17 May 2000
Messages
7,868
Location
Barcelona
Tusen förlåt om du på något sätt vart störd av min framfart

Woah! Take it easy. Hade din framfart stört mig så hade jag väl inte brytt mig om att svara. Jag vill dig bara väl, förstår du väl? :gremwink:
 

Per Ejemar

Veteran
Joined
23 Jul 2002
Messages
128
Location
Eskilstuna
Re: Enbart djur? -> Modda Mutant UA (NT)

Intressant tanke men jag gillar nog M-UA som det är, dessutom känns det lite väl enkelt typ ta bort de övriga klasserna...

Nej jag vill göra något som skiljer sig från de mest etablerade svenska rollspelen.
 

Per Ejemar

Veteran
Joined
23 Jul 2002
Messages
128
Location
Eskilstuna
"Lugn, lugn. Inget illa ment från min sida, utan det här var nog bara ett missförstånd."

Jodå jag är lugn som en filbunke, men lite uppspelt av massa intressanta idéer.

"Jag tycker nämligen att det är så enormt skönt att man inte har något krav på sig att produkten ska passa marknaden."

Visst det är skönt utan krav, men jag ställer krav på mig själv för att mina spelare ska tycka liret blir kul, vilket är min marknad och den anpassar jag allt jag gör till för jag vill spela grejerna jag gör. Att enbart skriva och skruva för sakens skull är inget för mig. Jag anstränger mig för att mina spelare ska ha kul och som tack får jag deras ansträngning som gör det kul för mig... om du förstår min anledning?
OBSERVERA att jag bara vill att du ska förstå, inte hålla nödvändigtvis hålla med....


Om vi har olika åsikte så visst, men det beror nog på att vi är ute efter lite olika saker, jag är ute efter att spela medan andra är ute efter att skruva och skriva. Olika mål, kräver olika medel gissar jag ... nåväl ingen meninga att diskuter detta, då jag tänker göra mitt rollspel på mitt sätt och inte på ditt sätt, utan att kasta någon skugga över ditt sätt att skruva och skriva, som säkert fungerar för dig och om det är huvudsaken för dig så är ju det bra .... skaka tass?

Men jag är som bekant rörig vilket gör att jag har svårt att pressentera allt på ett för er förståligt sätt, det har jag börjat inse ... och min förhoppning är att ni förr eller senare börjar först mina visioner och motiv ... det verkar klarna för flera av er i vart fall.

Att vi ha olika anledningar till att göra något så kan vi fortfarande ge varandra tips och råd om vad vi tycker är kul, hoppas jag ...
 

Per Ejemar

Veteran
Joined
23 Jul 2002
Messages
128
Location
Eskilstuna
Du lätt lite lätt irriterad i mina öron, men okej det är så lätt att missförstå varandra, speciellt i text .... ord som "förhör" har ingen direkt possitiv antydan i mina öron, men men det visade sig att det inte verkade vara så du menade riktigt... för jag är mest nyfiken liksom, jag vill pejla läget lite för att skaffa mig en uppfattning liksom ... hoppas det är ålrajt!

...skönt att du har en så skön stajl!

Karameller, kanelbullar och Krockofanter till dig ...
 

Dimfrost

Special Circumstances
Joined
29 Dec 2000
Messages
8,523
Location
Fallen Umber
Men alltså, om du bara skriver för din egen spelgrupp och dina egna spelare, varför frågar du då inte dem vad de vill ha, istället för att fråga oss? De vet nog bäst vad de gillar.

Själv skriver jag mest för skrivandets skull, oftast, och det är ju en annan grej.


/Dimfrost
 

Illern

koppariller
Joined
22 May 2000
Messages
2,052
Location
Linköping
Jag tycker självklart det är en intressant idé eftersom jag själv har ett animorft rollspel - Mustelas fabler :gremlaugh: Själv kör jag på upprättgående djur med händer, med olika storlekar (fast inte lika olika som ''vanliga djur'') och med drag kopplade till art/underart efter klassiaksa fabler, t.ex. Aisopos. Jag har också befolkat världen emd både intelligenta ''herredjur'' och dumma ''arbetsdjur'' vilket visserligen akn tyckas besvärligt men jag tycker det passar och blir intressant eftersom världen är en antik romersk som ju var väldigt slavbaserad med ''herremänniskor'' och ''arbetsmänniskor''

att världen i alla tider skullebefolkats av djur tilltalar mig inte riktigt men ajg kan inte sätta fignret på varför, kanske för att jag inte får ett bar grepp om vad det skulle innebära. När det gäller storleken tycker jag det känns bäst med i alla fall ltie olika storlek för i alla fall jag associerar mycket storlek med olika djurarter när det är så ''löst'' som det blir i ett rollspel. hade det varit en serie där man verkligen ser djuren i sätllet hade det varit en helt annan sak. Mer tankeförmåga, mer utvecklat språk, förmåga att hålla saker och något så när upprätt gång tror jag räcker gott för en animorf värld.

Jag hade något mer i huvudet men det försvann innan jag hann skriva ned det. jag pysslar vidare så får vi se om det dyker upp...
 

Zaphod_UBBT

Swordsman
Joined
25 Mar 2002
Messages
531
"skaka tass?"

Det finns inget att försonas om. Skulle det finnas något är det för länge sedan glömt.

Jag har dock inte riktigt förstått dig än. Du är här och undersöker marknaden, men marknaden är din egen spelgrupp. Jag förstår inte. Du gör rollspel för dem, och ändå är du här och frågar oss en massa detaljfrågor om vad vi gillar och inte.

Nå, det är ingen fientlighet, bara det att jag inte förstår logiken. :gremlaugh:

Som du säger är du i ärlighetens namn en aning rörig, men den dag du har något mindre rörigt och mer matigt att presentera är jag intresserad. Berätta gärna hur det går.

Zap
 

Per Ejemar

Veteran
Joined
23 Jul 2002
Messages
128
Location
Eskilstuna
Jag antar att du missade en grej som jag kanske inte hittills lyckats få fram ...

Alltså jag skriver i första hand för min spelargrupp, korrekt.

Men jag vill pejla inställningar hos Er med baktanken att kunna tillfredställa fler än min spelargrupp och även om det säkert är svårt och verkar besynerligt så kan jag väl få försöka?

Dessutom behöver jag era åsikter för att få något mer konkret att gå på, nämligen vad åtminstone några individer utöver min spelargrupp tycker, en sorts marknadsundersökning kanske...

Jag provar en annan metod en dom flesta verkar göra, huruvida slutresultatet blir mer populärt tack vare min taktik och strategi kan jag inte ens spekulera i för tillfället, det är dessutom egentligen ganska sekundärt.

Det primära är att göra ett kul och bra rollspel för mig och mina spelare.

Det sekundära målet är att samtidigt se om en annan metod förändrar det eventuella mottagandet.

Ett annat primärt mål är att få in fler åsikter, insikter, tankar, idéer, etc för att bredda mitt tankesätt.

Där kommer era ljuvliga tankar, åsikter, idéer, etc in i bilden, jag finner dem mer eller mindre intressanta och användbara, men för att kunna få era idéer måste jag fråga ...

Just nu får jag för mig att du/somliga av er inte gillar att beakta andra personers tankar, idéer, åsikter, etc .... vilket jag i högsta grad finner intressant och givande. Missförstånd?

Så om det går bra och du/ni tycker det kul att svara så kommer jag fortsätta att fråga, jag kommer likaledes svara på liknande "frågor" i den mån jag kan, orkar, har tid och lust och tycker det är kul ...

Jag kanske är rörig, jag hoppas dock att jag får chansen att förklara mig och försöka bidra ändå...

Än så länge har jag inte pressenterat ett större helhets koncept varpå somliga tycker det är svårt att komma med något vettigt, men du får jag ödmjukas be om en andra, tredje och fjärde chans för att kunna pressentera konceptet när jag fått ihop det lite mer och kan pressentera det mindre rörigt och mer förståligt ...

Nu vart jag inte bara rörig utan också långrandig, jag hoppas ingen får huvudvärk ...

Som plåster på eventuella sår bjuder jag dig på grädde, godis och glada minner för att du inpirerar mig till att förklara mig, så du förhoppningsvis ska förstå!
 

Per Ejemar

Veteran
Joined
23 Jul 2002
Messages
128
Location
Eskilstuna
Spännande, du får hojtta om du skulle vilja ha lite synpunkter, idéer, etc ... som ett erbjudande för att du tog dig tid att hjälpa mig, tack!

Vidare har jag nu fått min första fråga tämligen besvarad, kan man spela enbart djur och tycker folk det kan vara kul - japp det verkar så, inte alla, men några i alla fall, och det räcker för mig.

Nu blir nästa utmaning att pressentera ett något djupare koncept.
 

Per Ejemar

Veteran
Joined
23 Jul 2002
Messages
128
Location
Eskilstuna
Okej, jag måste säga att jag inte riktigt förstår vad du inte förstår ... men så kan det ju bli ... lite olyckligt känner jag.

Jag råkade kanske börja lite snurrigt tror jag.

När jag kom på "vad skulle hända om man enbart spelade djur" dök det upp en massa för mig intressanta detaljfrågor, och visst jag vet vad jag tycker och vad mina spelare tycker, såleddes kan man fullt rättvist och klarsynt tycka att det borde räcka.

Men jag är mycket intresserad av andra rollspelares åsikter och idéer, det har gett mig mer att fundera på.

Samtidigt så vill mina spelare och jag få in vad ska jag säga ... nya influenser ... era tankar ger mig mycket nytt att fundera på och begrunda, ibland kör jag liksom fast i mina egna tankar och då kan jag behöva en ny.

Era tankar skiljer sig möjligtvis förvånande för någon med de tankar jag och min spelagrupp har, och faktiskt kan era tankar ge oss inspiration.

Förstår du nu?

Dessutom så har jag alltså flera mål som jag vill försöka förena, om det lyckas kvarstår att ta reda på...

En så länge var det frågan om enbart djur/fabeldjur, där dök det upp detaljfrågor som jag ville få lite olika tankar om så att jag har ett brett spektrum av olika åsikter att begrunda och se om det går att förena eller på andra sätt utnyttja för att skapa ett så intressant koncept som möjligt liksom ...

Om det verkar "skumt" så får du gärna hädan efter kalla mig skum, men jag hoppas fortfarande att du exempelvis ska tycka att det är kul och intressant att komma med dina åsikter ... för jag vill gärna ha dem om jag får och du tycker det kul vill säga.

Som tack för din nyfikenhet på min vision och tillvägagångssätt så bjuder jag dig på fluffhallon, flottig munkar och fyrverkerier ... med andra ord tack!
 

Illern

koppariller
Joined
22 May 2000
Messages
2,052
Location
Linköping
Hojt!

Jag är alltid intresserad av synpunkter *hojtar hejvilt och viftar med båda armarna för att påkalla uppmärksamhet* :gremlaugh:

Om det vill sig väl kan det bli möjlighet att prova Mustelas fabler på GothCon och/eller LinCon men tyvärr vill jag ju göra något med Terra Draconis också och en massa andra saker och har alldeles för lite tid...
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
Jazzman Treeswinger

"Tack för att du tog dig tid att beskriva Snabeljazz, det låter som ett skönt lir!"

Det är ett skönt lir, mannen! :gremgrin:
Snorkul, rent ut sagt.


Storuggla, luvs it
 

Illern

koppariller
Joined
22 May 2000
Messages
2,052
Location
Linköping
Re: Mustelas fabler

Spelet finns på http://hem.legend.se/mustela där det samsas med Terra Draconis och lite noveller. E-post låter bra men om du föredrar att skicka ett dokument så går det lika bra. Får jag synpunkter ställer jag upp dina villkor :gremlaugh:
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Varför inte..

Tycker att det låter som en lite lätt skum ide, som kan bli riktigt skoj faktsikt !
Skulle mycket väl kunna tänka mig att speal djur, istället för de gammla vanliga sakerna. Skulel ju vara trevligt att spela en sengångare, eller nått sådant... :gremgrin: Tänk bara att segla genom livet med att bara äta, sova & inimellanåt para sig... :gremtongue:

/ Johan K, lite kätt trött efter en 11-timmars jobbardag
 

hraufnir

Swordsman
Joined
25 Sep 2003
Messages
772
Location
Luleå
Re: Serien Usagi

Tackar... *pustar ut* du räddade mig från en pinsam situation... jag är bara läsare och inte kunskapare... *stod helt ställd* =)
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
Re: Serien Usagi

"Samlingsalbumen med Usagi Yojimbo går att få tag på till exempel via SF-bokhandeln eller Amazon. Lösnummer kan i allmänhet plockas hem via Dolores eller Staffars serier (adresser okända för mig)."

Lösnummer och albumen kan plockas hem från www.staffars.se vilket inte är en allt för ful site längre.


Storuggla, de bloggar också!
 

TomasHVM

Swordsman
Joined
7 Feb 2003
Messages
508
Location
Oslo, Norge
Per Ejemar skrev:
" Råttan Max och hans dödspolare hunden Frippe hade sin vana trogen begett sig ner till rymdhamnen för att spana in när rymdskeppen stack iväg mot för dem okända men i deras fantasi störtsköna ställen. För två dagdrivare utav av Max och Frippes kaliber så var det att börja med dagens höjdpunkt för att sedan på minst smärtsamma sätt genomlida resten av dagen i väntan på morgondagens höjdpunkt, vilket sorgset nog bestod av samma sak. Föga anade någon av dem att morgondagens höjdpunkt skulle komma att innebära slutet på deras dagar som dagdrivare, och på samma gång vara början på ett stort äventyr."

Åja!

Og når de drar ut i verdensrommet oppdager de selvsagt en grusomt skummel alien-rase; uten pels, går på to ben, både svake og trege, men uhyggelig intelligente og fingerferdige. La oss bare kalle dem Aliens; de fremmede. Aliens mener de står over råttan Max og hunden Frippe, og tenker ikke på dem som intelligente vesener med følelser. Råtter og hunder kan drepes uten samvittighet, eller slavebindes...

Animalia blir aldri det samme etter at denne trusselen er oppdaget. Hva skal de gjøre? Hvordan skal de forsvare seg mot stjerneskipene til de nakne aliens, og deres grusomme våpen?
 
Top